Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Precis G5 an har gått i graven , nu är det en macmini som står där istället

Och som Mattem riktigt påpekar så bergiper jag inte varför de har

Lagt in en vga kabel och inte en hdmi istället ?

Jag köpte en mini för drygt ett år sedan men minns bara att jag fick med en adapter från HDMI till DVI. Fast minnet är kort. Det kanske ligger något i lådan i förrådet. Vila i frid, G5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis G5 an har gått i graven , nu är det en macmini som står där istället

Och som Mattem riktigt påpekar så bergiper jag inte varför de har

Lagt in en vga kabel och inte en hdmi istället ?

Det är väl Displayport på dem där?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en mini för drygt ett år sedan men minns bara att jag fick med en adapter från HDMI till DVI. Fast minnet är kort. Det kanske ligger något i lådan i förrådet. Vila i frid, G5.

du har så rätt den adaptern fanns med

 

det var skärmen som skall ha HDMI kabel som standard

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl Displayport på dem där?

skärmen hade bara HDMi och VGA

 

hade det varit dislayport hade det gått med adapter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har så rätt den adaptern fanns med

 

det var skärmen som skall ha HDMI kabel som standard

Ja, jag har HDMI på min mini till skärmen. Då kan man ha Thunderbolt till annat. Fast just nu har jag inget där, vem vet, det kanske kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menade i paketet till skärmen, ja där brukar där oftast bara ligga en VGA-kabel.

hänger de inte med i utveckling VGA skärmar användes på 80-90 talet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hänger de inte med i utveckling VGA skärmar användes på 80-90 talet

Tja, det blir väl billigast så, antar jag. Fast en skärm jag gav till sonen i förtida julklapp, där följde det med en DVI-kabel, den har han nytta av nu, han ska ha två skärmar när han esportar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det blir väl billigast så, antar jag. Fast en skärm jag gav till sonen i förtida julklapp, där följde det med en DVI-kabel, den har han nytta av nu, han ska ha två skärmar när han esportar.

bra då ligger du ett steg före försäljarna som vill att man skall springa till Kjell och CO emellan

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det blir väl billigast så, antar jag. Fast en skärm jag gav till sonen i förtida julklapp, där följde det med en DVI-kabel, den har han nytta av nu, han ska ha två skärmar när han esportar.

Jag läste fel och undrade vem som behöver två skärmar för att eposta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Ebay, en Motorola Moto G Grip Case, alltså en baksidesplatta med ett gummiskydd runt kanterna, i ett stycke. Passar bra nu inför vintern när jag bland annat tar fram den för att ha LED-lampan som ficklampa. Åker den i backen då så... Bra med gummiskydd.

 

post-28798-0-45333300-1412333056_thumb.jpgpost-28798-0-49361800-1412333057_thumb.jpg

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beställt en Netgear 8p Gigabit-switch från NetOnNet till "nya" datorhörnan, fattades en port på min befintliga Extreme för att även koppla in min MBP trådat. Hade räckt med en 5-portar men det var bara 50:- mer för den större modellen, så varför snåla?

 

Troligtvis så åker Extremen tillbaka ut i hallen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det inköp av ett vattenkylningssystem för att kyla processorn i min PC. Det var visserligen både sval och tyst med Intels originalkylare men varje gång man startade datorn så varvade den upp fläkten på max. Blev ett system från Enermax på NetOnNet och jag är faktiskt väldigt nöjd, nu är den faktiskt tystare än tidigare och jag slipper det irriterande surrandet vid uppstarten av datorn :ThumbsUp:

 

Man är ju bortskämd med tysta datorer sedan man började köra med Mac :wub::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel tråd. :pinch:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illamåendet börjar lätta lite nu... :crossfingers: Har verkligen mått pyton idag av medicineringen :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illamåendet börjar lätta lite nu... :crossfingers: Har verkligen mått pyton idag av medicineringen :sick:

Nu ska vi se vad har du köpt idag... medicin? :whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Köpt en adapter (thunderbolt till ethernet) idag av det facila priset av 295 spänn. Dyrt, tycker jag ;(

 

Men av och till behöver jag köra trådat i mitt favvorum dit nätverket inte riktigt når.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en adapter (thunderbolt till ethernet) idag av det facila priset av 295 spänn. Dyrt, tycker jag ;(

 

Men av och till behöver jag köra trådat i mitt favvorum dit nätverket inte riktigt når.

ja de borde sänka priser på tillbehör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Investerat i en pappersstrimlare för 399 spänn, facilt pris tycker jag.

Den får stå i pannrummet och hädanefter kan vi slänga pappersstrimlor i pannan istället för att åka kassvis till återvinningen med det.

 

Vedpannan funkar inte bra med högvis av papper, men luftiga strimlor borde funka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...