Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Köpte slang till min cykel.

Men när jag kom hem så såg jag att jag saknar en insexnyckel för att kunna få loss hjulet. :(

Ett elände det där med diverse mer eller mindre vanliga verktyg som krävs numera för att kunna skruva på sin cykel själv.

På min hade det varit ett hinder med några torks om det inte slumpat sig så att jag ändå behövt ett verktyg för det till ett annat projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett elände det där med diverse mer eller mindre vanliga verktyg som krävs numera för att kunna skruva på sin cykel själv.

På min hade det varit ett hinder med några torks om det inte slumpat sig så att jag ändå behövt ett verktyg för det till ett annat projekt.

 

Det jobbigaste i det här fallet är att jag vet att jag har köpt ett set med insexnycklar för några år sedan. Men dom har försvunnit i nån flytt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och hämtade ett tangentbord jag hade beställt. Köpte en en liten 2.5" satadisk (120GB), beg för 50,- + ett USBchassi till det. Sitter och kör en 3-pass på den disken nu. :crossfingers::yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kebabpizza på det lokala haket, utan lök med extra ost, vitlökssås naturligtivs. Smaskens :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kebabpizza på det lokala haket, utan lök med extra ost, vitlökssås naturligtivs. Smaskens :galetglad:

 

Lät inte fel. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jordgubbar till ockerpris, 40 kronor litern. Kostade likadant på alla tre ställena jag frågade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jordgubbar till ockerpris, 40 kronor litern. Kostade likadant på alla tre ställena jag frågade på.

Nä, "jordgubbsmaffian" är inte kul. Och imorgon kostar de säkert bara 25-30,-/L :glare:

 

För jordgubbar borde det väl heta "sockerpris"? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

är supernöjd med mitt köp! hur kan en sådan liten pryl ge så pass bra ljud? :)

 

https://jawbone.com/speakers/bigjambox/overview

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-08-02 kl. 01.39.13.png

 

 

Svårt att bli klok på hur pass bra ljud det egentligen är bara genom att någon säger det. Så jag skulle vilja fråga vad du är van vid? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att bli klok på hur pass bra ljud det egentligen är bara genom att någon säger det. Så jag skulle vilja fråga vad du är van vid? :)

ja, det är ju till stor del en subjektiv bedömning utifrån ens egna referensramar.

 

Mitt lyssnande handlar om att kunna lyssna på vanlig radio och då främst tal, eftersom jag lyssnar väldigt mkt på SR P1.

Däremellan lyssnar jag på RadioPlay, exv Vinyl 107 och Rockklassiker. jag lyssnar ofta utomhus och då behövs det ljud som når fram och ändå låter bra och det tycker jag att den gör. Ljudet uppfattar jag inte som burkigt, eller så. Även om man drar på volymen så låter det bra.

Så mitt lyssnaröra är inte vältränat om man säger så.

 

Jag har länge gått och funderat på att köpa något trådlöst, valet av apparat grundades på tester jag hittade på nätet. http://macworld.idg.se/2.1038/1.503372/fyra-bluetooth-hogtalare-med-stort-ljud/sida/3/jawbone-jambox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är ju till stor del en subjektiv bedömning utifrån ens egna referensramar.

 

Mitt lyssnande handlar om att kunna lyssna på vanlig radio och då främst tal, eftersom jag lyssnar väldigt mkt på SR P1.

Däremellan lyssnar jag på RadioPlay, exv Vinyl 107 och Rockklassiker. jag lyssnar ofta utomhus och då behövs det ljud som når fram och ändå låter bra och det tycker jag att den gör. Ljudet uppfattar jag inte som burkigt, eller så. Även om man drar på volymen så låter det bra.

Så mitt lyssnaröra är inte vältränat om man säger så.

 

Jag har länge gått och funderat på att köpa något trådlöst, valet av apparat grundades på tester jag hittade på nätet. http://macworld.idg.se/2.1038/1.503372/fyra-bluetooth-hogtalare-med-stort-ljud/sida/3/jawbone-jambox

Verkar vara ett bra köp!

...

I min ungdom var jag ett ljudfreak. Dessvärre/bättre tillät inte min ekonomi några större utsvävningar så jag letade begagnat i stället. Jag hade turen att hitta grejor för inköpspris 25.000:- ( på 80-talet... ) för runt 10.000:- så jag var nöjd. Tills jag besökte den lokala ljudkillen med supergrejjorna som hade en liten ljudmässa. Vi satt några i lyssningsrummet medan en representant för Märket laddade CD-spelaren i prisklass 70.000:- + resten av ljudanläggningen i samma hiskeliga nivå. Det lät gudomligt... och vi dreglade. Sen skulle han demonstrera den billigare CD-spelaren för 35.000:- och det lät som en filt hade lagts över högtalarna. Krispigheten var borta. Definitionen av ljudbilden hade blurrat och vi blev besvikna. Då insåg jag att om jag tycker att en CD-spelare i prisklassen 35.000:- låter dåligt så får jag ju sluta och vara nöjd med det jag har. Men kul var det. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två ringar Hemgårdens Hackkorv,

En bit VärmlandsFalu (enrisrökt falukorv),

Två små påsar med lös(lördags)godis till barnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen lunch/middag vid 20-tiden på väg hemåt blev en kebabpizza. Smaskens :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, speciellt Keith Richards, Bobby Keyes och Ronnie Wood har pumpat i sig rätt mycket genom åren, men mycket är också rockmyten. Stones var inte värre än Beatles, det där var bara image (och det var Beatles som gjorde knarkpropaganda i sina låtar) :)

Jag gick bara på vad du själv skrev: "Alla i gruppen har nyttjat marijuana, LSD och heroin". I min enfaldiga värld låter det ganska riskfyllt. Men jag har säkert helt fel, det där är vardagsmat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt domän + webbhotell idag. Tog domän både med och utan ä i namnet. Hade erbjudande om ett års fritt hotell + domän så därav det låga priset som då är kostnaden för domännamn 2.

post-34005-0-57840800-1376403927_thumb.png

 

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål på dig!

Själv sitter jag kvar på jobbet för att hinna i fatt lite, men kanske blir det en flaska Oppergårds Tribute to India senare i kväll? Om jag nu inte ska spara den till kräftorna i morgon kväll, förstås? Få se hur duktig jag är........ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål på dig!

Själv sitter jag kvar på jobbet för att hinna i fatt lite, men kanske blir det en flaska Oppergårds Tribute to India senare i kväll? Om jag nu inte ska spara den till kräftorna i morgon kväll, förstås? Få se hur duktig jag är........ :)

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. :ThumbsUp:

1/2 av vinet och kräftorna ikväll ...o repris på det imorgon. yes2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skål på dig!

Själv sitter jag kvar på jobbet för att hinna i fatt lite, men kanske blir det en flaska Oppergårds Tribute to India senare i kväll? Om jag nu inte ska spara den till kräftorna i morgon kväll, förstås? Få se hur duktig jag är........ :)

 

 

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. :ThumbsUp:

1/2 av vinet och kräftorna ikväll ...o repris på det imorgon. yes2.gif

mmmmmmm, kanske det :)

 

men jag tror det räcker med ölen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beställt led-växtbelysning från Kina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...