Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Du skall nog lyssna på goda råd från ditt sällskap,och var rädd om henne eller hur välment.

Jo, just det.

Är en riktig asket för tillfället.

Har slutat med både snus & kaffe.

Kanske sluta helt med öl kan vara ett bra nästa steg? Det kan dock bli svårare, det är ju så gott gott! yummy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vägsalt,.Kalciumklorid, lägger på massor på min infart, håller väck sniglar och ogräs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny ram till min cykel. Av en typ som kallas "fulkines" i de cykelkretsar jag rör mig i. Dvs en anonym ram byggd nånstans i Shenzhen utanför Hongkong, men med väldigt bra kvalitet och väldigt billiga. Levereras nog i slutet av nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En ny Acer H223HQ 21.5" TFT-skärm för 600:- samt 2x Netgear HDX101 Homeplugadaptrar för nätverk via elnätet för 600:-Den lokala handlaren hade utförsäljning då verksamheten upphör, han var för sjuk för att starta upp den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny Acer H223HQ 21.5" TFT-skärm för 600:- samt 2x Netgear HDX101 Homeplugadaptrar för nätverk via elnätet för 600:-Den lokala handlaren hade utförsäljning då verksamheten upphör, han var för sjuk för att starta upp den igen.

Vad har du för planer med den där Acer-skärmen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, satt just och tittade på billiga skärmar och hittade precis en Acer 21,5 tum för 799. Här. Köper den kanske senare (den som ska ersättas flimrar en stund innan den blir varm men funkar sedan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undviker att citera då det mesta med textinmatning funkar riktigt usel på forumet.

 

Men @Mikaellq, har länge haft planer på att få till min egen "hörna" då jag ju redan har externt tangentbord och mus samt hörnbord (nedpackat just nu) eftersom det blev lite smått att med upplösningen på en 15" MBP när den stod en halvmeter bort när man skriver uppsatser. Andra tanken är att sälja den vidare med tanke på fyndpriset. Men att ha en fast datorplats vid behov som uppsatsskrivande mm hade varit fint....

 

@Alix, säkert ett bra köp. Hittar ingen info om paneltyp, den har säkert den äldre TN-panelen precis som min skärm har. Är ju minst IPS som gäller om man ska vara "noga" vid bildredigering mm, men för en dödlig funkar det bra även med TN och för det priset dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... @Alix, säkert ett bra köp. Hittar ingen info om paneltyp, den har säkert den äldre TN-panelen precis som min skärm har. Är ju minst IPS som gäller om man ska vara "noga" vid bildredigering mm, men för en dödlig funkar det bra även med TN och för det priset dessutom.

Jo, den har TN. Det är till ungarnas speldator, som kör XP och som dottern spelar Sims 3 på ibland. För egen del experimenterar jag med Linux och sådant på den ibland. Så huvudsaken är att den är billig... ;)

 

Edit: Fast det finns ju hyfsat billiga IPS-panelskärmar också. Här en Asus 21,5 för 1241 inkl frakt.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det det är bättre med en "dyrare" TN-panel än en billigare IPS-panel? Borde ju finnas skillnad inom respektive familj för "alla" paneler av samma typ kan ju inte vara lika bra? Men för den prislappen är det ju bara att handla och kikar man på "normalpris" är man ju lite mer selektiv antar jag. Men hur vet man hur bra panel man får?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det det är bättre med en "dyrare" TN-panel än en billigare IPS-panel? Borde ju finnas skillnad inom respektive familj för "alla" paneler av samma typ kan ju inte vara lika bra? Men för den prislappen är det ju bara att handla och kikar man på "normalpris" är man ju lite mer selektiv antar jag. Men hur vet man hur bra panel man får?

Läste för några år sedan att det bara finns en några stycken panelfabriker i världen och att de sitter i alla tjogtals märken. Jag har ingen aning om hur man avgör vad som är bra eller dåligt, jag går på saker som om det är LED eller lysrör (helst LED), VGA/DVI/HDMI (helst inte bara VGA), generös betraktningsvinkel, hög kontrast, och så vidare, men jag antar att det ändå kan finnas en bra och billig skärm som jag missar även om jag väljer så. Den här artikeln bokmärkte jag för länge sedan, den kanske håller än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt en extern högtalare till min iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

En Fairisle pullover... nöjd :)

Redigerad av Carlisle_united
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Fairisle pullover... nöjd :)

Inte köpt några cigarrer idag? wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Inte köpt några cigarrer idag? wink.gif

 

Inte idag... Idag röker man dom. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några Blågul och Mariestad. skal.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1Password till ett av mina barnbarns iPad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Öl, vin och sprit för en större summa :D

Såg så tomt ut på hyllan i matkällarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att de inte är lika generösa i Sverige. Men jag gissar att det är så att telefonen är "gratis" med abonnemanget man måste teckna upp sig på är inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öl, vin och sprit för en större summa :D

Såg så tomt ut på hyllan i matkällarn

Ha, ha! Rätt! Hösten är här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...