Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ClCdCm

Vad har du köpt idag?

Rekommendera Poster

Jordgubbar till ockerpris, 40 kronor litern. Kostade likadant på alla tre ställena jag frågade på.

Nä, "jordgubbsmaffian" är inte kul. Och imorgon kostar de säkert bara 25-30,-/L :glare:

För jordgubbar borde det väl heta "sockerpris"? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

är supernöjd med mitt köp! hur kan en sådan liten pryl ge så pass bra ljud? :)

https://jawbone.com/speakers/bigjambox/overview

attachicon.gifSkärmavbild 2013-08-02 kl. 01.39.13.png

Svårt att bli klok på hur pass bra ljud det egentligen är bara genom att någon säger det. Så jag skulle vilja fråga vad du är van vid? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svårt att bli klok på hur pass bra ljud det egentligen är bara genom att någon säger det. Så jag skulle vilja fråga vad du är van vid? :)

ja, det är ju till stor del en subjektiv bedömning utifrån ens egna referensramar.

Mitt lyssnande handlar om att kunna lyssna på vanlig radio och då främst tal, eftersom jag lyssnar väldigt mkt på SR P1.

Däremellan lyssnar jag på RadioPlay, exv Vinyl 107 och Rockklassiker. jag lyssnar ofta utomhus och då behövs det ljud som når fram och ändå låter bra och det tycker jag att den gör. Ljudet uppfattar jag inte som burkigt, eller så. Även om man drar på volymen så låter det bra.

Så mitt lyssnaröra är inte vältränat om man säger så.

Jag har länge gått och funderat på att köpa något trådlöst, valet av apparat grundades på tester jag hittade på nätet. http://macworld.idg.se/2.1038/1.503372/fyra-bluetooth-hogtalare-med-stort-ljud/sida/3/jawbone-jambox

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja, det är ju till stor del en subjektiv bedömning utifrån ens egna referensramar.

Mitt lyssnande handlar om att kunna lyssna på vanlig radio och då främst tal, eftersom jag lyssnar väldigt mkt på SR P1.

Däremellan lyssnar jag på RadioPlay, exv Vinyl 107 och Rockklassiker. jag lyssnar ofta utomhus och då behövs det ljud som når fram och ändå låter bra och det tycker jag att den gör. Ljudet uppfattar jag inte som burkigt, eller så. Även om man drar på volymen så låter det bra.

Så mitt lyssnaröra är inte vältränat om man säger så.

Jag har länge gått och funderat på att köpa något trådlöst, valet av apparat grundades på tester jag hittade på nätet. http://macworld.idg.se/2.1038/1.503372/fyra-bluetooth-hogtalare-med-stort-ljud/sida/3/jawbone-jambox

Verkar vara ett bra köp!

...

I min ungdom var jag ett ljudfreak. Dessvärre/bättre tillät inte min ekonomi några större utsvävningar så jag letade begagnat i stället. Jag hade turen att hitta grejor för inköpspris 25.000:- ( på 80-talet... ) för runt 10.000:- så jag var nöjd. Tills jag besökte den lokala ljudkillen med supergrejjorna som hade en liten ljudmässa. Vi satt några i lyssningsrummet medan en representant för Märket laddade CD-spelaren i prisklass 70.000:- + resten av ljudanläggningen i samma hiskeliga nivå. Det lät gudomligt... och vi dreglade. Sen skulle han demonstrera den billigare CD-spelaren för 35.000:- och det lät som en filt hade lagts över högtalarna. Krispigheten var borta. Definitionen av ljudbilden hade blurrat och vi blev besvikna. Då insåg jag att om jag tycker att en CD-spelare i prisklassen 35.000:- låter dåligt så får jag ju sluta och vara nöjd med det jag har. Men kul var det. :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två ringar Hemgårdens Hackkorv,

En bit VärmlandsFalu (enrisrökt falukorv),

Två små påsar med lös(lördags)godis till barnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dagen lunch/middag vid 20-tiden på väg hemåt blev en kebabpizza. Smaskens :galetglad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öl. Köpt under helgen, hemsläpat idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett grytset från Ikea.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hyde Park Live med Rolling Stones i iTunes Store. Tidsbegränsat släpp, finns kvar en vecka till, så det var väl bäst att passa på.

Apropå diskussion i en annan tråd är det väl på sin plats att lämna en varning: Alla i gruppen har nyttjat marijuana, LSD och heroin, några crack, vissa kokain och dessutom har hela gänget svalt oanade kvantiteter av diverse alkoholhaltiga drycker, främst Jack Daniels. Alla utom möjligen Ronnie Wood är nyktra nu :P

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Miraklet är väl att de alls är vid liv.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Miraklet är väl att de alls är vid liv.

Det finns oerhört få sjuttioåringar i denna värld med den fysik Mick Jagger har. Han blev nykter i mitten av sjuttiotalet och har sysslat med att träna dans sedan dess. Gubben har rutor på magen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte närmast på vad som kunde ha hänt innan dess.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tänkte närmast på vad som kunde ha hänt innan dess.

Jo, speciellt Keith Richards, Bobby Keyes och Ronnie Wood har pumpat i sig rätt mycket genom åren, men mycket är också rockmyten. Stones var inte värre än Beatles, det där var bara image (och det var Beatles som gjorde knarkpropaganda i sina låtar) :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, speciellt Keith Richards, Bobby Keyes och Ronnie Wood har pumpat i sig rätt mycket genom åren, men mycket är också rockmyten. Stones var inte värre än Beatles, det där var bara image (och det var Beatles som gjorde knarkpropaganda i sina låtar) :)

Jag gick bara på vad du själv skrev: "Alla i gruppen har nyttjat marijuana, LSD och heroin". I min enfaldiga värld låter det ganska riskfyllt. Men jag har säkert helt fel, det där är vardagsmat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gick bara på vad du själv skrev: "Alla i gruppen har nyttjat marijuana, LSD och heroin". I min enfaldiga värld låter det ganska riskfyllt. Men jag har säkert helt fel, det där är vardagsmat.

Det har de, och många i den generationen började putta upp påskliljor redan i tjugoåttaårsåldern. Tragiskt, naturligtvis, men stenarna klarade sig, vilket väl också säger en del om "rockmyt" kontra verklighet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpt domän + webbhotell idag. Tog domän både med och utan ä i namnet. Hade erbjudande om ett års fritt hotell + domän så därav det låga priset som då är kostnaden för domännamn 2.

post-34005-0-57840800-1376403927_thumb.png

Redigerad av mattem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BiB, Wildboar's Rock, Riesling från Rhen, hundraåttionio spänn.

Skål!

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skål på dig!

Själv sitter jag kvar på jobbet för att hinna i fatt lite, men kanske blir det en flaska Oppergårds Tribute to India senare i kväll? Om jag nu inte ska spara den till kräftorna i morgon kväll, förstås? Få se hur duktig jag är........ :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skål på dig!

Själv sitter jag kvar på jobbet för att hinna i fatt lite, men kanske blir det en flaska Oppergårds Tribute to India senare i kväll? Om jag nu inte ska spara den till kräftorna i morgon kväll, förstås? Få se hur duktig jag är........ :)

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. :ThumbsUp:

1/2 av vinet och kräftorna ikväll ...o repris på det imorgon. yes2.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skål på dig!

Det ena behöver ju inte utesluta det andra. :ThumbsUp:

1/2 av vinet och kräftorna ikväll ...o repris på det imorgon. yes2.gif

mmmmmmm, kanske det :)

men jag tror det räcker med ölen :ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställt led-växtbelysning från Kina.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En burk/flaska med Spray-lim. :) Och några skivor med skum.

Skall ljudisolera en dator lite tänkte jag... Få bort lite resonans.

post-64246-0-58630800-1380285084.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...