Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, Alix säger:

Som vanligt är det mer komplicerat än de enkla budskap vi får via medierna:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30311830

Är lite risig för att orka läsa all den texten. Men jag och sonen är två levande exempel som styrker mitt inlägg. 
Att sitta i ett mörkt rum och glo in i väggen en timme och sen ta Melatonin, då blir det väldig bra effekt inom 1 timma. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 minuter sedan, iMarc säger:

Är lite risig för att orka läsa all den texten. Men jag och sonen är två levande exempel som styrker mitt inlägg. 
Att sitta i ett mörkt rum och glo in i väggen en timme och sen ta Melatonin, då blir det väldig bra effekt inom 1 timma. 

Min systerson måste ha melatonin för att kunna sova. Han har NPF/AST grad 2.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

Min systerson måste ha melatonin för att kunna sova. Han har NPF/AST grad 2.

Bra det fungerar 👍🏻

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har testat nya skärmavbildning som verkar vara ljusår bättre än den gamla med mängder av redigeringsmöjligheter samt något jag gillar, att kunna avbilda HELA sidan i Safari.

Jag bara tar en skärmavbildning som vanligt,
duttar snabbt på den lilla miniatyren nere till vänster,
hamnar i ett redigeringsläge och duttar på "Helsida" uppe till höger,
och det är klart, bara att dutta på "Klar" uppe till vänster och spara det dit jag vill, filer och/eller Bilder.

helasidan.png

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, iMarc säger:

Ingen aning. 
Registrerade mitt nr på Nix nu. Jag är inte kund hos mängder av företag som vill jag ska låna pengar, heller inte att jag ska köpa försäkringar, id-skydd eller skicka en slant till Nigeria. 

Tänk på att det kan ta ett tag innan företag uppdaterar sina register och vet att du är nitad.  Vet inte hur tvingande det är att respektera nix, men seriösa svenska företag borde acceptera det. Som jag uppfattar det så kan exempelvis din internetleverantörs syskonbolag , som säljer begagnade bilar, i vissa fall ringa dig eftersom du är kund. Ungefär "Hej, du köper bredband av oss, vill du inte ha en bil också?"

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, mikaellq säger:

Har testat nya skärmavbildning som verkar vara ljusår bättre än den gamla med mängder av redigeringsmöjligheter samt något jag gillar, att kunna avbilda HELA sidan i Safari.

Jag bara tar en skärmavbildning som vanligt,
duttar snabbt på den lilla miniatyren nere till vänster,
hamnar i ett redigeringsläge och duttar på "Helsida" uppe till höger,
och det är klart, bara att dutta på "Klar" uppe till vänster och spara det dit jag vill, filer och/eller Bilder.

helasidan.png

Bara funderar, ta det inte som kritik, vi använder grejer på olika sätt, men hur ofta tar man skärmavbilder? Jag har nog inte tagit mer än en handfull på de fyra år jag haft min 6s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Svolder säger:

Bara funderar, ta det inte som kritik, vi använder grejer på olika sätt, men hur ofta tar man skärmavbilder? Jag har nog inte tagit mer än en handfull på de fyra år jag haft min 6s.

Jag är aktiv på dels detta forum och några andra. Flera FB grupper och tar säkert 2-4 skärmavbilder per dag för att hjälpa andra med inställningar. Jag lägger till pilar och text för att guida mindre kunniga personer 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, Svolder säger:

Jag gör det hela tiden, ett flertalet gånger varje vecka. Ett sätt att kommunicera ut nyheter och tekniska detaljer som för undertecknad är både intressant och ROLIGT!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tävlingsdags idag

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, ronny säger:

tävlingsdags idag

Men inte för dig personligen gissar jag. Mycket nöje! hello.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Tänk på att det kan ta ett tag innan företag uppdaterar sina register och vet att du är nitad.  Vet inte hur tvingande det är att respektera nix, men seriösa svenska företag borde acceptera det. Som jag uppfattar det så kan exempelvis din internetleverantörs syskonbolag , som säljer begagnade bilar, i vissa fall ringa dig eftersom du är kund. Ungefär "Hej, du köper bredband av oss, vill du inte ha en bil också?"

Ett sk seriöst företag som OKQ8 har gjort så mot mig. Jag är medlem och tankar på OKQ8 eftersom det finns bredvid där jag bor. Så fick de för sig att sälja in försäkringar eftersom de "får" ringa. Vilket ledde till att jag skällde ut dem för att utnyttjat lagen. Utskällningen kom när säljare framhärdade i att han hade rätt att ringa mig. Sicken blåst typ! :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, lappen71 säger:

Jag är aktiv på dels detta forum och några andra. Flera FB grupper och tar säkert 2-4 skärmavbilder per dag för att hjälpa andra med inställningar. Jag lägger till pilar och text för att guida mindre kunniga personer 

Jag vet ärligt talat inte hur man gör en skärmdump med min iPhone! Sitter här och funderar på om det är nåt att skryta med eller om jag ska skämmas..... :hihihi:

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Axelman säger:

Jag vet ärligt talat inte hur man gör en skärmdump med min iPhone! Sitter här och funderar på om det är nåt att skryta med eller om jag ska skämmas..... :hihihi:

:tappahakan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, sevensleeper säger:

:tappahakan:

Och.........? :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tar i snitt 5 om dan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 minut sedan, Axelman säger:

Jag själv använder skärmdumpar någon gång i veckan och har gjort så länge funktionen funnits. Därav min min emoji. :) 

Redigerad av sevensleeper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
10 minuter sedan, Axelman säger:

Ett sk seriöst företag som OKQ8 har gjort så mot mig. Jag är medlem och tankar på OKQ8 eftersom det finns bredvid där jag bor. Så fick de för sig att sälja in försäkringar eftersom de "får" ringa. Vilket ledde till att jag skällde ut dem för att utnyttjat lagen. Utskällningen kom när säljare framhärdade i att han hade rätt att ringa mig. Sicken blåst typ! :fane:

Du borde frågat om han ville ha kvar rätten att ringa dig.

4 minuter sedan, Axelman säger:

På de gamla trycker man på påvverknappen och hemknappen samtidigt. 

https://support.apple.com/sv-se/HT200289

Redigerad av Mattiasgbg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, sevensleeper säger:

Jag själv använder skärmdumpar någon gång i veckan och har gjort så länge funktionen funnits. Därav min min emoji. :) 

Jag har kört iPhone några år och har tills denna dag inte haft behov av en enda dump. Jag bor inte i min telefon. Jag har den att ringa med. Men med min iMac är det en helt annan sak.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Du borde frågat om han ville ha kvar rätten att ringa dig.

Hehe. Jag sa mycket till den nissen om hur han "på ett mycket allvarligt sätt missbrukar det förtroende som finns mellan mig och OKQ8".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

På de gamla trycker man på påvverknappen och hemknappen samtidigt. 

Verkar påvert.... :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har kört iPhone några år och har tills denna dag inte haft behov av en enda dump. Jag bor inte i min telefon. Jag har den att ringa med. Men med min iMac är det en helt annan sak.  

Jag bor inte heller i den, det är den för liten för. Tänk på att vi dessutom är tre i familjen. :propellerbaver:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Axelman säger:

Väldigt märkligt för bland det vanligaste klagomålen jag läser är ofrivilligt tagna skärmdumpar med telefonen. Speciellt i samband när man ska göra en hard reset. För då involveras rätt knappar

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, lappen71 säger:

Väldigt märkligt för bland det vanligaste klagomålen jag läser är ofrivilligt tagna skärmdumpar med telefonen. Speciellt i samband när man ska göra en hard reset. För då involveras rätt knappar

Jag tror jag med att han skämtar oss aprillo. :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har suttit framför datorn hela dagen idag, till min sambos stora glädje (sarkasm). :pompoms:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Glad: Jag har lyckats få igång skannern över wifi i Linux.
Ledsen: Skannern kan inte skanna med mer än 300 dpi över wifi i Linux.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...