Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

46 minuter sedan, Alix säger:

Jag får Gretavibbar av vissa inlägg. Det vill säga idealistiskt berömliga men praktiskt omöjliga. Fascinerande. Vuxna karlar...

Som tänkande individer har vi ansvar för vilken väg vi väljer. Sen får vi lösa problemen efterhand vilket man ändå måste göra vilken väg man än väljer. Men hittills har jag inte sett något om är praktiskt omöjligt av det vi dividerat om. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Vi ska nog skilja på det och teoretiskt omöjligt.

Det finns en parameter till: Det som (för närvarande?) är politiskt omöjligt. :( 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Det finns en parameter till: Det som (för närvarande?) är politiskt omöjligt. :( 

Jo, förvisso. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Som tänkande individer har vi ansvar för vilken väg vi väljer. Sen får vi lösa problemen efterhand vilket man ändå måste göra vilken väg man än väljer. Men hittills har jag inte sett något om är praktiskt omöjligt av det vi dividerat om. 

Precis inget av det vi diskuterat är praktiskt omöjligt. Det är bara bakåtsträvare som ser det så. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Precis inget av det vi diskuterat är praktiskt omöjligt. Det är bara bakåtsträvare som ser det så. 

Det där påminner om begreppsförvirringen med ”i praktiken” och ”i princip”. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att elektrifiera de amerikanska järnvägarna måste sorteras under vad som är teoretiskt möjligt snarare än praktiskt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Att elektrifiera de amerikanska järnvägarna måste sorteras under vad som är teoretiskt möjligt snarare än praktiskt möjligt.

Om Trump fått bestämma hade nog alla lok varit koleldade. Make America great again.

...

Men tekniken att elektrifiera finns och är beprövad. I USA är det förmodligen politiskt omöjligt en tid till, i och med att man pumpar upp obeskrivbara mängder olja i landet.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Axelman säger:

Om Trump fått bestämma hade nog alla lok varit koleldade. Make America great again.

...

Men tekniken att elektrifiera finns och är beprövad. I USA är det förmodligen politiskt omöjligt en tid till, i och med att man pumpar upp obeskrivbara mängder olja i landet.

Att förse loken med bränsleceller verkar mer troligt i min värld. Fast ännu troligare är diesel av förnyelsebart ursprung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser, lyssnar på, studerar Edgar Allan Poe. :nerd:

tenor.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

 

De skojar med den representativa demokratin. Primärministern ser mest ut som en nickedocka, del av ett stort maskineri utformad till att behålla god relation med bondlurkarna, förlåt, väljarna genom att endast dela med sig av noggrant utvald information - helst ingen alls. :) 

Premiärministern är huvudsakligen organisationens kommunikationsansvarige, därav problemet. :D 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska flytta över huslånen till SBAB från Swedbank och fick husvärderingen klar i dag. 4.000.000:- för vår lilla holk! :w00t::tappahakan::galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Ska flytta över huslånen till SBAB från Swedbank och fick husvärderingen klar i dag. 4.000.000:- för vår lilla holk! :w00t::tappahakan::galetglad:

Haft SBAB i över 25 år, toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa elbil lär jag aldrig göra , o absolut aldrig en begagnad..ser på TV att en som ägt en elbil i 7 år , gett 360.000 för den och ville byta batteri, finns inte som reservdel, skulle kosta drygt en kvarts miljon att sätta in ett nytt, så skrotning är alternativet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pocahontas säger:

Köpa elbil lär jag aldrig göra , o absolut aldrig en begagnad..ser på TV att en som ägt en elbil i 7 år , gett 360.000 för den och ville byta batteri, finns inte som reservdel, skulle kosta drygt en kvarts miljon att sätta in ett nytt, så skrotning är alternativet

När han han köpte bilen hade säljaren sagt att det skulle kosta 70000 att byta batteriet. Tyvärr finns det inget skriftligt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade till Mac mini M1 idag. Rejäl skillnad mot min MacBook Air (2020) i5 16gb minne. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Marooned säger:

Uppgraderade till Mac mini M1 idag. Rejäl skillnad mot min MacBook Air (2020) i5 16gb minne. 

Grattis! Men varför 16 GB RAM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Grattis! Men varför 16 GB RAM?

Spelar mycket Football Manager. Det drar en del.

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar att dom gamla vanliga håller ställningarna här i forumet ?

Påtal om M1. Ska bli kul och se benchmarks på kommande chip till MacBook Pro, Mac Pro med mera. Jisses. Intel och AMD bör vara oroade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Köpa elbil lär jag aldrig göra , o absolut aldrig en begagnad..ser på TV att en som ägt en elbil i 7 år , gett 360.000 för den och ville byta batteri, finns inte som reservdel, skulle kosta drygt en kvarts miljon att sätta in ett nytt, så skrotning är alternativet

Känns som att det fattas en massa information här.

Framgick det varför han ville byta batteri? Var det defekt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Marooned säger:

Jag noterar att dom gamla vanliga håller ställningarna här i forumet ?

Påtal om M1. Ska bli kul och se benchmarks på kommande chip till MacBook Pro, Mac Pro med mera. Jisses. Intel och AMD bör vara oroade.

Det är de. :hihihi:

Såg du inte Intels benchmark här i nyheterna häromdagen? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är de. :hihihi:

Såg du inte Intels benchmark här i nyheterna häromdagen? ?

Jo, det kändes väldigt krampaktigt av dom att släppa det där.  Dom måste förlora så mycket på att Apple skippar deras processorer nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...