Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, DittDatt säger:

Man undrar ju vilken bransch ni jobbade i... Det kan inte vara många områden där man kan göra någon större nytta efter två pints starköl.

Jag köpte en gång någon USA-flaska (IPA ungefär) som jag kände igen på Euston tap. Personalen varnade mig för att den var stark, jag visste att det var 6,8 % alkohol. När jag tittar på flaskan ser jag att det bara var 5 komma någonting %, vilket förklarades med att det fanns en speciell UK-version.

https://www.eustontap.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla e-postadresser med comhem är nu borttaget från Apple id

 

4B332545-9837-4F5E-9D11-F0D091CF6C6E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, ronny säger:

Alla e-postadresser med comhem är nu borttaget från Apple id

 

4B332545-9837-4F5E-9D11-F0D091CF6C6E.jpeg

Därför att ComHem slutat med e-post? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

Ja precis och då är det bara dumt att den som inloggning 

Jag har länge haft Yahoo som andra e-post, Funderar på att låta den gå i graven och ersättas med iCloud. Apple lär jag förbli trogen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag har länge haft Yahoo som andra e-post, Funderar på att låta den gå i graven och ersättas med iCloud. Apple lär jag förbli trogen.

Verkligen

 

https://www.cnet.com/how-to/yahoo-data-breach-how-to-file-for-358-or-more-as-part-of-claim-settlement/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, lappen71 säger:

De är väl snart historia ja, utan större lönsamhet.
Lite trist av nostalgiska skäl då de varit med sedan jag själv surfade ut för första gången på universitetet. Men men. Åldringen har väl tappat gnistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag har länge haft Yahoo som andra e-post, Funderar på att låta den gå i graven och ersättas med iCloud. Apple lär jag förbli trogen.

Så var det gjort. Ändrat AppleID till iCloud-varianten.
Ett jäkla krånglande då appleid.apple.com tvärvägrar att låta mig logga in, jag blir nervös och tror att jag glömt lösenordet tills jag gör ett försök med att ange BÅDE appleid och lösenord och som då startar tvåfaktorsidentifieringen.

Apple slår inga världsrekord i lättanvändhet med detta. :superirriterad:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Så var det gjort. Ändrat AppleID till iCloud-varianten.
Ett jäkla krånglande då appleid.apple.com tvärvägrar att låta mig logga in, jag blir nervös och tror att jag glömt lösenordet tills jag gör ett försök med att ange BÅDE appleid och lösenord och som då startar tvåfaktorsidentifieringen.

Apple slår inga världsrekord i lättanvändhet med detta. :superirriterad:

Vadå både Apple-ID och lösenord? I samma ruta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, lappen71 säger:

Vadå både Apple-ID och lösenord? I samma ruta?

Ja först skriva in AppleID och sedan lösenord.
När AppleID först dyker upp "by default" och bara frågar efter lösenord nekas jag enbart att logga in utan någon tvåfaktorsidentifiering dyker upp. Jag får alltså först ingen ledtråd öht om varför jag nekas att logga in och tror därför att jag matat in lösenordet fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja först skriva in AppleID och sedan lösenord.
När AppleID först dyker upp "by default" och bara frågar efter lösenord nekas jag enbart att logga in utan någon tvåfaktorsidentifiering dyker upp. Jag får alltså först ingen ledtråd öht om varför jag nekas att logga in och tror därför att jag matat in lösenordet fel.

Nej jag förstår inte vad menar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej jag förstår inte vad menar. 

Tycker du inte att tvåfaktorsidentifieringen borde ha dykt upp direkt istället för att bara neka inloggning på webbsidan appleid.apple.com?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, mikaellq säger:

Tycker du inte att tvåfaktorsidentifieringen borde ha dykt upp direkt istället för att bara neka inloggning på webbsidan appleid.apple.com?

Jag tycker ingenting för jag förstår fortfarande inte ditt ”problem”

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-21 09:54, Pocahontas säger:

Vår tids nya hjältar

 

 

Skärmavbild 2020-11-21 kl. 09.52.34.jpg

It takes one to know one....  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarkåren måste ha slitit med att få fram effektiv behandling av de covidsjuka. Lite i det tysta, kan jag tycka. Det har mer handlat om sjuksköterskornas slit.

 

Dödligheten på IVA är mer än halverad, från 20 till 8 procent. Likaså behovet av just IVA, från 20 till 9 procent.

 

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7606607

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=7602938

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-18 09:25, Alix säger:
Spoiler

Helt makalöst. Amazon i Sverige tycker att det är mitt bekymmer att Postnord inte kan leverera åt Amazon. Frakten kostade dessutom 25 kronor för ett litet sketet mobilskal.

Tänker tamejfan aldrig beställa från det skithuset igen! :byrakrat:

Spoiler


 

578135226_dump1.jpg.5afea1924a11a0dceeb2c12888f8a8fe.jpg

535172503_dump3.jpg.3380f24e844f3cca4df971ffef148797.jpg

 

 

2020-11-18 19:40, Alix säger:
Spoiler

 

Det är inte tillämpligt eftersom det är Amazon som har meddelat mig att Postnord har skickat tillbaka paketet till Amazon. Det märkliga är att Amazon menar att jag ändå ska kontakta Postnord för att få ordning på det. Det tyckte kundtjänstmedarbetaren själv inte var rimligt. Denne skulle ringa upp, men nådde kanske inte fram då jag satt i telefon kring lunch. Jag mejlade så vi får väl se vad svaret blir.

En tvist i historien är att jag kan inte häva köpet förrän den 21 november, därför att det är då Amazon menar att paketet inte längre kan nå mig via Postnord. Att de har meddelat mig att det är återsänt till dem spelade tydligen ingen roll, de måste vänta i alla fall. The computer says no...

 

Jag handlar inte av dem igen.

Fast det gjorde jag nyss, i alla fall. :P Sparar 25 kronor på att beställa från svenska Amazon i stället för tyska dito. :donjuan:Pengarna från det misslyckade köpet har jag redan fått tillbaka. ?  Nu gäller det dock bara att de ska lyckas skicka skalet med Postnord... Fan tro't. :rolleyes:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stjärngossarna 2020

 

 

Skärmavbild 2020-11-24 kl. 21.03.25.jpg

  • Rösta upp 1
  • Haha 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Stjärngossarna 2020

 

 

Skärmavbild 2020-11-24 kl. 21.03.25.jpg

Ku Klux Kahn i modern tappning 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

QVESQVE TANDEM?

Förstår inte detta så jag Googlade men Google vet inte vad det är.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Förstår inte detta så jag Googlade men Google vet inte vad det är.

Det är romerska bokstäver* för quesque tandem, som betyder ungefär hur länge till? Det är inledningen av Ciceros första fyra tal mot Catilina. OBS! Inte Catalina, men det hade varit extra kul i sammanhanget. :D 

 

*De hade inga små bokstäver och inga U, utan skrev U med V. Å andra sidan hade de inga frågetecken heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt upp ljusslingor i en ek och en sockertoppsgran i trädgården. Nytt för i år är en ljussensor, så de inte lyser på dagen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Det är romerska bokstäver* för quesque tandem, som betyder ungefär hur länge till? Det är inledningen av Ciceros första fyra tal mot Catilina. OBS! Inte Catalina, men det hade varit extra kul i sammanhanget. :D 

 

*De hade inga små bokstäver och inga U, utan skrev U med V. Å andra sidan hade de inga frågetecken heller...

Quousque tandem? Vilket blir lättare att hitta även med Duckduckgo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Quousque tandem? Vilket blir lättare att hitta även med Duckduckgo.

Se på fasen, jag stavade fel, dessutom. Börjar bli gammal. Senilix...

 

Senilix-17752.gif

Redigerad av Alix
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Se på fasen, jag stavade fel, dessutom. Börjar bli gammal. Senilix...

 

Senilix-17752.gif

Men Senilix var en kul prick. Med en vacker ung fru dessutom. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...