Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Axelman säger:

Jaja. Samma fast lika.. :w00t:

No, no, no... Den från i år fick det nya tangentbordet. Som natt och dag. :byrakrat:

 

”Updated models were released in March 2020 with Ice Lake processors, updated graphics, support for 6K output to run the Pro Display XDR, and replaced the butterfly keyboard with a Magic Keyboard design similar to that found in the 2019 16-inch MacBook Pro.”

 

Min dotter köpte denna i augusti. Jag talade om för henne att en ny kunde vara på gång. Men, men... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

No, no, no... Den från i år fick det nya tangentbordet. Som natt och dag. :byrakrat:

 

”Updated models were released in March 2020 with Ice Lake processors, updated graphics, support for 6K output to run the Pro Display XDR, and replaced the butterfly keyboard with a Magic Keyboard design similar to that found in the 2019 16-inch MacBook Pro.”

 

Min dotter köpte denna i augusti. Jag talade om för henne att en ny kunde vara på gång. Men, men... :pinch:

Jajaja. Samma fast olika. default_laugh.png.fe3f7f07dfd565d852d9ac2289932284.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Jajaja. Samma fast olika. default_laugh.png.fe3f7f07dfd565d852d9ac2289932284.png

Båda är lika stenålders på väldigt kort tid, hur som helst. :) 

 

Jag minns ett stolpskott till kollega som använde sitt fadersarv till att köpa värstingen PowerBook. För sisådär en 25 papp. Det var några månader innan första Intel-Macbook pron kom. Hugaligen... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

No, no, no... Den från i år fick det nya tangentbordet. Som natt och dag. :byrakrat:

 

”Updated models were released in March 2020 with Ice Lake processors, updated graphics, support for 6K output to run the Pro Display XDR, and replaced the butterfly keyboard with a Magic Keyboard design similar to that found in the 2019 16-inch MacBook Pro.”

 

Min dotter köpte denna i augusti. Jag talade om för henne att en ny kunde vara på gång. Men, men... :pinch:

Din dotter behöver inte va det minsta orolig. Övergången till det nya kommer att ta åratal innan de mosat buggar och förfinat till den grad att de blir överlägsna. I nuet laddar jag med popcorn och coca cola, lutar mig tillbaks och njuter av den underhållande utvecklingen som ju faktiskt aldrig stått still. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Din dotter behöver inte va det minsta orolig.

Jag tror inte ens att hon vet om att det har kommit en ny. Hon tänker på sina studier.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min första låt på Itunes idag. En live-version av Do Not Look Down av Meshuggah. Den finns på YouTube men i undermålig kvalitet. Den finns på Spotify också, men inte heller där är bithastigheten särskilt hög, och jag gillar inte strömmande musik, jag vill ha filen. Itunes hade en AAC/m4a på 256 kbit/s, vilket är helt okej. Så den fick det bli för 12 spänn.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Stereotypen säger:

Inväntar fredag - vem gillar inte en fredagskväll.......

Den som arbetar enbart helger? ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Stereotypen säger:

Inväntar fredag - vem gillar inte en fredagskväll.......

Black Friday

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt makalöst. Amazon i Sverige tycker att det är mitt bekymmer att Postnord inte kan leverera åt Amazon. Frakten kostade dessutom 25 kronor för ett litet sketet mobilskal. Tänker tamejfan aldrig beställa från det skithuset igen! :byrakrat:

 

578135226_dump1.jpg.5afea1924a11a0dceeb2c12888f8a8fe.jpg

535172503_dump3.jpg.3380f24e844f3cca4df971ffef148797.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

Helt makalöst. Amazon i Sverige tycker att det är mitt bekymmer att Postnord inte kan leverera åt Amazon.

Spoiler

 

Frakten kostade dessutom 25 kronor för ett litet sketet mobilskal. Tänker tamejfan aldrig beställa från det skithuset igen! :byrakrat:

 

578135226_dump1.jpg.5afea1924a11a0dceeb2c12888f8a8fe.jpg

535172503_dump3.jpg.3380f24e844f3cca4df971ffef148797.jpg

 

 

Fast kundtjänsten var snabb och bra. De skulle kolla upp med Postnord själva, förstod helt min synpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Fast kundtjänsten var snabb och bra. De skulle kolla upp med Postnord själva, förstod helt min synpunkt.

Fast Amazons kundtjänst hörde inte av sig, som avtalat.. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Amazon i Sverige tycker att det är mitt bekymmer att Postnord inte kan leverera åt Amazon.

Jag är rätt säker på att bara avsändaren kan reklamera en försändelse hos PostNord, inte mottagaren.

 

Efter att ha kollat upp det hela :)  så har PostNord ändrat till att det "bör" vara avsändaren som reklamerar.

https://www.postnord.se/ta-emot/saknade-skadade-eller-forsenade-forsandelser

Citat

Den som har skickat brevet eller paketet bör vara den som gör reklamationen, eftersom han eller hon har alla inlämningsuppgifter och kvitton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Jag är rätt säker på att bara avsändaren kan reklamera en försändelse hos PostNord, inte mottagaren.

 

Efter att ha kollat upp det hela :)  så har PostNord ändrat till att det "bör" vara avsändaren som reklamerar.

https://www.postnord.se/ta-emot/saknade-skadade-eller-forsenade-forsandelser

Det är inte tillämpligt eftersom det är Amazon som har meddelat mig att Postnord har skickat tillbaka paketet till Amazon. Det märkliga är att Amazon menar att jag ändå ska kontakta Postnord för att få ordning på det. Det tyckte kundtjänstmedarbetaren själv inte var rimligt. Denne skulle ringa upp, men nådde kanske inte fram då jag satt i telefon kring lunch. Jag mejlade så vi får väl se vad svaret blir.

En tvist i historien är att jag kan inte häva köpet förrän den 21 november, därför att det är då Amazon menar att paketet inte längre kan nå mig via Postnord. Att de har meddelat mig att det är återsänt till dem spelade tydligen ingen roll, de måste vänta i alla fall. The computer says no...

Jag handlar inte av dem igen.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

Det märkliga är att Amazon menar att jag ändå ska kontakta Postnord för att få ordning på det.

Precis. Det är konstigt. Och dåligt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så det fungerar i US, att det är mottagaren och inte avsändaren som reklamerar utebliven leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att handla all mat "on line", dels i en stor ICA-butik samt i Stora Coop.

Lite olika hämtning, hos ICA kom de ut och lasta in det i bilen, man fick först meddela via SMS sitt bil reg-nr. Ingen väntetid..2-3 minuter så var klart.

Coop hade skåp på utsidan och man fick på utsatt tid (en timma) komma dit och knappa in en 8-siffrig kod man fått i en automat, så visades det upp skåpens nr, och en lampa lyste på två skåp, ( i det ena var det frysvaror)

 

49 kr var det värt att slippa dra runt kundvagn och scanna sina varor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Pocahontas säger:

Testat att handla all mat "on line", dels i en stor ICA-butik samt i Stora Coop.

Lite olika hämtning, hos ICA kom de ut och lasta in det i bilen, man fick först meddela via SMS sitt bil reg-nr. Ingen väntetid..2-3 minuter så var klart.

Coop hade skåp på utsidan och man fick på utsatt tid (en timma) komma dit och knappa in en 8-siffrig kod man fått i en automat, så visades det upp skåpens nr, och en lampa lyste på två skåp, ( i det ena var det frysvaror)

 

49 kr var det värt att slippa dra runt kundvagn och scanna sina varor.

Jag tror att när pandemin är slut kommer vi att handla varor övervägande på detta sättet. Varför gå in i en butik när man kan hämta färdiga kassar? Det ter sig så totalt onödigt att spendera en timme där.

...

Enda problemet är att de tar grönsaker och frukt rakt av så de kan vara halvdassiga. Men man kan ju göra så att man beställer allt för avhämtning och går in och plockar grönt och frukt själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Packat upp mina nya AirPods Pro, hämtad från Instabox illröda skåp med en kod som jag slog in på en skärm och kände mig nästan som professorn i Da Vinci-koden. :nerd:

 

APP.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-17 19:00, Stereotypen säger:

Inväntar fredag - vem gillar inte en fredagskväll.......

Imorrn, imorrn imorrn - snart är det imorrn.....:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Stereotypen säger:

Imorrn, imorrn imorrn - snart är det imorrn.....:galetglad:

??‍♂️

126070968_4084395251574976_589912782047906483_o.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...