Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skärmavbild 2020-11-20 kl. 22.31.10.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-11-20 kl. 22.31.10.jpg

Jag skulle tro att Ali har själv har provat kokainet under flera år, utan att ta någon skada...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snöar i Falun. Men det har inte Lappen märkt. Han har inte ätit eller sovit utan sitter och dreglar över sin nya Mac med M1! :hihihi:

Skärmavbild 2020-11-21 kl. 08.10.13.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-11-20 kl. 22.31.10.jpg

Jag har problem med båda två. Speciellt när läkemedelsbolagen friskriver sig från ansvar på biverkningar. Då ska staten gå in och betala villkorslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Axelman säger:

Snöar i Falun. Men det har inte Lappen märkt. Han har inte ätit eller sovit utan sitter och dreglar över sin nya Mac med M1! :hihihi:

Skärmavbild 2020-11-21 kl. 08.10.13.png

Förstår inte det roliga. Förklara :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, lappen71 säger:

Förstår inte det roliga. Förklara :) 

Jag driver med dig. På ett positivt sätt hoppas jag med din nya dator.  Att du är så helt bländad av den så du glömmer allt annat. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Jag driver med dig. På ett positivt sätt hoppas jag med din nya dator.  Att du är så helt bländad av den så du glömmer allt annat. :w00t:

Att du driver med mig det förstod jag. 

Ja jag är nog lite bländad ;)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår tids nya hjältar

 

 

Skärmavbild 2020-11-21 kl. 09.52.34.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Snöar i Falun. Men det har inte Lappen märkt. Han har inte ätit eller sovit utan sitter och dreglar över sin nya Mac med M1! :hihihi:

Skärmavbild 2020-11-21 kl. 08.10.13.png

Frun får väl komma in med maten. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Frun får väl komma in med maten. ;) 

Räknas öl som mat? Då var det lugnt ?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

 

why_dogs.jpg

Det är den centrala orsaken till att vi tjafsat politik tills det mer liknat ett krig. Vi identifierar oss i för hög grad med våra tankar, idéer, vår föreställningsvärld.

Hunden må som regel ha ett koppel på sig men är fri i sinnet, alltid närvarande där, här och nu, obekymrad om det som hänt och komma skall. Hunden har nog inte ens mental kapacitet för att kunna föreställa sig begreppet "framtid".

Så hundens tillvaro, med en kärleksfull husse eller matte i nuet, är sannolikt fridfull och bra mycket skönare än vår. VOFF!!

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Räknas öl som mat? Då var det lugnt ?

För en del år sedan hade min dåvarande arbetsgivare kunder i London. De som arbetade där gick på puben på lunchen och tog med mig. Flera av dem åt inget, utan drack "bara" två pints med Bitter till lunch. :stjarnsmall:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag slutfört uppsättningen av två 24-tumsskärmar till min mini. Jag har haft den möjligheten länge men inte känt det behovet. Men det är rätt trevligt att kunna lägga exempelvis Musik, Google Foto-appen, Kalender och Anteckningar på en separat skärm. ?  ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis fått svar på mitt Covid-19 test och det var negativ. Det innebär att det troligen är en rejäl släng av influensa jag åkt på. Har varit hemma hela veckan, rejält hängig men med måttlig feber men idag då åkte febern upp ordentligt. Blir ännu en dag i sängen i sällskap med MBP'n.

 

Har passat på att testa VectorWorks 2021 (under korta stunder innan orken och koncentrationen tagit slut) när jag ändå skulle göra en ritning på ett attefallshus som vi planerar på landet. Märks att det är många år sedan jag använde Cad-program...

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Idag har jag slutfört uppsättningen av två 24-tumsskärmar till min mini.

Hårdvarumässigt upptäckte jag att Thunderbolt/DisplayPort-porten går först. Det är denna skärm som man ser bootar. Jag har en HDMI-adapter till denna, men det är porten som tar precedens. Det kan vara bra att veta vid felsökande och dylikt. Men allt flyter på fint nu. Då återstår frågan varför jag inte har gjort detta för länge sedan. HDMI-adaptern köpte jag i januari 2017... :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Krya på dig, @MacHedda!

:kramis:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu järnspikar är det prisrally på nya MacBook Air!:skondans:

 

 

 

 

 

Skärmavbild 2020-11-22 kl. 16.40.17.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-21 11:44, Telly82 säger:

För en del år sedan hade min dåvarande arbetsgivare kunder i London. De som arbetade där gick på puben på lunchen och tog med mig. Flera av dem åt inget, utan drack "bara" två pints med Bitter till lunch. :stjarnsmall:

Man undrar ju vilken bransch ni jobbade i... Det kan inte vara många områden där man kan göra någon större nytta efter två pints starköl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, DittDatt säger:

Man undrar ju vilken bransch ni jobbade i... Det kan inte vara många områden där man kan göra någon större nytta efter två pints starköl.

Bitter är väl runt 4%, så det är ju inte riktigt vad vi kallar starköl. Men i alla fall...

 

Idag skulle vi väl kalla deras arbetsuppgifter för "IT-drift", dvs se till så att servrar, skrivare, vanliga datorer och nätverk funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Axelman säger:

Nu järnspikar är det prisrally på nya MacBook Air!:skondans:

Nog för att tillgång och efterfrågan kan driva upp priserna, men det här är ju löjligt. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Telly82 säger:

Bitter är väl runt 4%, så det är ju inte riktigt vad vi kallar starköl. Men i alla fall...

 

Idag skulle vi väl kalla deras arbetsuppgifter för "IT-drift", dvs se till så att servrar, skrivare, vanliga datorer och nätverk funkade.

Jag är lättad över att det inte handlade om kärnkraftstekniker eller piloter i alla fall. ?

Redigerad av DittDatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...