Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

8 timmar sedan, ronny säger:

81keqIN-tlL._SY606_.jpg.a9758e781bbdcd6a75f08bdd58d57795.jpg

nu blev det rätt

Ja, så som jag minns det jag också. Har sett filmen ett antal gånger trots att vilda västern inte hör till favoritkategorierna. Filmen är så himla bra. Klassiker. Kult. :) 

 

Har du installerat 14.1 på din iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ja, så som jag minns det jag också. Har sett filmen ett antal gånger trots att vilda västern inte hör till favoritkategorierna. Filmen är så himla bra. Klassiker. Kult. :) 

 

Har du installerat 14.1 på din iPad?

Nej inte ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Axelman säger:

Nu har jag sagt upp mig som moderator från detta vuxendagis. Dels är det en gnällnivå som hos femåringar, men den totala avsaknaden av hjälp och stöttning från MW är noll och intet. Jag vill inte längre. Jag har försökt med det lilla jag kan och får ofta fan för att man försöker. Man får också fan för att man inte försöker som om jag bor på forumet dygnet runt! 

Trist, men begripligt. Vad jag sett verkar du dock skött uppgiften bra.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Trist, men begripligt. Vad jag sett verkar du dock skött uppgiften bra.

Med alla oss barn som saknar allt vett att uppföra oss. ? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Sicket fjäskande! default_laugh.png.f4fbb2b7f721fcaa9c4522ee76d22f8e.png Men det största problemet är att det är noll stöd och feedback från MW. När Joel fanns så var det hyfsat. Han var aktiv och hjälpte till. Sen tröttnar man till slut. Jag har varit moderator sedan Eldkvarn brann känns det som och nu känner jag att jag kommit till en punkt där jag inte längre vill. Och så fort jag blivit av med moddandet ska jag börja klaga på att moderatorerna inte sköter sig!! I'm going bezerk!rofl.gif.434051780fdda3e8c623d8fa1470aafe.gif

 

 

 

 

1216505182_Skrmavbild2020-10-21kl_08_00_41.png.124b7684051ab369b1074fdd64a4e813.png

Se upp så att du inte blir avstängd när du gör sådana uttalanden.

 

 

synd att du ger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde också lägga av, besöker inte forumet så ofta längre...börjar bli som det var  på Hard Mac Café en gång i tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, mikaellq säger:

......

Har du installerat 14.1 på din iPad?

Ja nu har jag

 

1A4BAC93-C81A-47E8-8939-650562E75DA3.jpeg

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Pocahontas säger:

Borde också lägga av, besöker inte forumet så ofta längre...börjar bli som det var  på Hard Mac Café en gång i tiden...

CyberPetra gick ju vidare på ett pusselforum som också försvann

det är tråkigt att allt skall fokusera till FB numera

det finns ju ingen kunskap överhuvudtaget där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att pigga upp stämningen har jag återupplivat gissa bubblan igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

CyberPetra gick ju vidare på ett pusselforum som också försvann

det är tråkigt att allt skall fokusera till FB numera

det finns ju ingen kunskap överhuvudtaget där

Jo jag finns där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Jo jag finns där ;)

Ja vi 2 och sedan vakuum 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 14.1 sedan några timmar. Vet inte om jag fattat terminologin ordentligt men det verkar finnas både gammal widget och ny widget nu, där de gamla verkar vara sådant som tillhör appar som inte har anpassats fullt till iOS 14.

En sak som stör att en gammal widget verkar ha försvunnit utan att ersättas. Kommer inte ihåg namnet, men jag tror att den visade när väckarklockan ringer samt den/de första kalendergrejerna det kommande dygnet. Kalendern syns lätt på annat håll nu, men för att se väckningstiden måste man nu in i klockappen istället för att bara svepa åt sidan. Har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

iOS 14.1 sedan några timmar. Vet inte om jag fattat terminologin ordentligt men det verkar finnas både gammal widget och ny widget nu, där de gamla verkar vara sådant som tillhör appar som inte har anpassats fullt till iOS 14.

En sak som stör att en gammal widget verkar ha försvunnit utan att ersättas. Kommer inte ihåg namnet, men jag tror att den visade när väckarklockan ringer samt den/de första kalendergrejerna det kommande dygnet. Kalendern syns lätt på annat håll nu, men för att se väckningstiden måste man nu in i klockappen istället för att bara svepa åt sidan. Har jag missat något?

Håller med dig. Även jag saknar "Nästa". Märkligt för "Imorgon" eller "Sammanfattning för idag" finns i macOS widgets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa jag kunnat åstadkomma som behöver kalendern. Annars glömmer jag bara. :pinch:

 

IMG_5845.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, mikaellq säger:

Håller med dig. Även jag saknar "Nästa". Märkligt för "Imorgon" eller "Sammanfattning för idag" finns i macOS widgets.

Antagligen en nudge som handlar om att man ska låta sömngrejen i luren bestämma när man vaknar.

De borde komplettera sina homepoddar med en iVäckarklocka, hårdvarumässigt ungefär en iPad med inbyggt stöd. När man vaknar, till musik/radio, TV/video, med eller utan bild, eller kanske bara uppdragna persienner så kan man presenteras för saker som väder, trafikstörningar, en presentation av dagens aktiviteter, en stor knapp som startar den smarta kaffebryggaren och en annan som kopplar över morgonunderhållningen till köket.

 

Vad är det för kubansk kriswidget?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Antagligen en nudge som handlar om att man ska låta sömngrejen i luren bestämma när man vaknar.

De borde komplettera sina homepoddar med en iVäckarklocka, hårdvarumässigt ungefär en iPad med inbyggt stöd. När man vaknar, till musik/radio, TV/video, med eller utan bild, eller kanske bara uppdragna persienner så kan man presenteras för saker som väder, trafikstörningar, en presentation av dagens aktiviteter, en stor knapp som startar den smarta kaffebryggaren och en annan som kopplar över morgonunderhållningen till köket.

 

Vad är det för kubansk kriswidget?

Du drömmer stort. :lol:

Den kubanska kriswidgeten är från Wikipedia-appen såklart. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, ronny säger:

...det är tråkigt att allt skall fokusera till FB numera

det finns ju ingen kunskap överhuvudtaget där

Det finns massor av kunskap där. Problemet är bara att få tag i den, sortera den och sortera bort nästansanningar och allmänt svammel. Folk tycker så mycket så det blir sant och snudd på vetenskap. I deras ögon. När tre eller fler tycker lika är konspirationen nära!! :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, ronny säger:

CyberPetra gick ju vidare på ett pusselforum som också försvann

det är tråkigt att allt skall fokusera till FB numera

det finns ju ingen kunskap överhuvudtaget där

Du känner dig ensam förstår jag. Men jag lär inte försvinna och du kan faktiskt besvära dig med att besöka Facebook ibland. MacWorld finns ju där till exempel. 99mac, Feber...

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, mikaellq säger:

Du drömmer stort. :lol:

...

Vore ingen direkt avancerad maskin. Blanda lite tv med en iPad och smaka av med lite watch. Sedan fila fram ett GUI och uppdatera xcode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Axelman säger:

Det finns massor av kunskap där. Problemet är bara att få tag i den, sortera den och sortera bort nästansanningar och allmänt svammel. Folk tycker så mycket så det blir sant och snudd på vetenskap. I deras ögon. När tre eller fler tycker lika är konspirationen nära!! :fane:

Vilket fick mig att tänka på ett skämttecknare serie:

Bara för att 9 miljoner flugor tycker att skit smakar gott

betyder inte att det stämmer...

 

dvs. Det är så mycket brus på FB så man ger upp när man

letar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, ronny säger:

 Det är så mycket brus på FB så man ger upp när man

letar...

Det är ett vansinnigt brus överallt. Vilket är en saftig utmaning att ta tag i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Finner det lätt bisarrt att min bildwidget envisas med att visa bilder från Mellerud av alla ställen.

2060865368_9k.jpeg.d36218b473e3674b11a45e427986fe30.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Det bästa jag kunnat åstadkomma som behöver kalendern. Annars glömmer jag bara. :pinch:

 

IMG_5845.png

Vintertid är det när det är snö ute. När sommartiden slutar blir det normaltid. :byrakrat:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...