Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

18 timmar sedan, DittDatt säger:

Kolla prestandan också. Många billiga ssd:er har sämre läs- och skrivprestanda än hyggliga hårddiskar. Och betydligt kortare livslängd.

Lite info:

1D5CCF68-5F32-41CE-B0A3-009C2AF6FA24.jpeg

4DE3149D-B028-412E-B828-D9E2A222AFE5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde munskydd och engångshandskar när jag besökte Jula idag..  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter av 100/100 Mbits/s idag fast det inte riktigt blir det i praktiken.

Med min iPhone nära nog 100 medan min skinande nya iMac bara kommer upp i ⅔ av det. Varför då kan man undra. ?

 

Uppdatera appar går vrålsnabbt iallafall jämfört med tidigare.

För surfandet har det inte så stor betydelse som gick snabbt redan innan med blockering av allt skräp därute, så mycket det bara går.

 

 

speedtest.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, pajj säger:

IMG_0672.thumb.jpg.f0cf3a8eab1d044b02bd6e7a082e2943.jpg

Drack precis denna. Rekommenderas!

En julöl gissar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, pajj säger:

IMG_0672.thumb.jpg.f0cf3a8eab1d044b02bd6e7a082e2943.jpg

Drack precis denna. Rekommenderas!

Dvärgöl.....

Redigerad av Stereotypen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

En julöl gissar jag?

Inte direkt julig i smaken, men härligt julig etikett (lite tidigt dock) :)

 

2 minuter sedan, Stereotypen säger:

Men den är ju slut........

Det finns fler på systembolaget! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Njuter av 100/100 Mbits/s idag fast det inte riktigt blir det i praktiken.

Med min iPhone nära nog 100 medan min skinande nya iMac bara kommer upp i ⅔ av det. Varför då kan man undra. ?

 

Uppdatera appar går vrålsnabbt iallafall jämfört med tidigare.

För surfandet har det inte så stor betydelse som gick snabbt redan innan med blockering av allt skräp därute, så mycket det bara går.

 

 

speedtest.png

Kontrollera om du kör din iMac på 5 Ghz-bandet.

Själv får jag lite mer än vad jag betalar för, vilket är 150/10 lina.

48783808_Skrmavbild2020-10-29kl_19.52_19.thumb.jpg.b382e084d8a0fee601e72ea5637745f9.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, DittDatt säger:

Svårt att tyda informationen, men det är nog bara ett kabinett tyvärr. Dock verkar svampdyna ingå. ?

Kanske kan bero på ”Läskning” ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So weird. Sonen fick ett tillfälligt nummer vid byte av operatör. Nu kan han ta emot sms med sitt gamla nummer, men han kan bara skicka sms från det tillfälliga numret. Hur är det ens möjligt? Bortsett från att det är samma simkort, då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag insett länge, att de flesta fåglar är klipska, skatorna som gräver upp min gräsmatta är åtminstone det.

Så fort jag visar mig så håller de sig borta :)

De flesta djur är nog klipskare än vad vi tror

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går mycket på känsla i det jag väljer. Det känns inte dags än riktigt. Men snart så... Med fria samtal & SMS, 4GB mobilsurf varje månad och WiFi-samtal sedan förra året som grädde på moset så är detta det bästa valet.

 

I samma ögonblick som jag konstaterar att Halebop mini inte räcker, att de 50 samtalen eller mobildata tar slut så blir det bye bye till dem och HELLO Hallon! :) 

 

(Bilden från någonstans i Skövde.)

IMG_5865.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Pocahontas säger:

Det har jag insett länge, att de flesta fåglar är klipska, skatorna som gräver upp min gräsmatta är åtminstone det.

Så fort jag visar mig så håller de sig borta :)

De flesta djur är nog klipskare än vad vi tror

 

 

Läste om en studie där fåglar skulle samarbeta. Först lärde sig fåglarna att en viss enskild aktivitet gav dem godis. Sedan fick de lösa uppgiften i par, då var båda fåglarna tvungna att samarbeta för att få och fördela godiset. Samarbetet funkade inte för skatorna, men grå(?) jako var bra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag går mycket på känsla i det jag väljer. Det känns inte dags än riktigt. Men snart så... Med fria samtal & SMS, 4GB mobilsurf varje månad och WiFi-samtal sedan förra året som grädde på moset så är detta det bästa valet.

 

I samma ögonblick som jag konstaterar att Halebop mini inte räcker, att de 50 samtalen eller mobildata tar slut så blir det bye bye till dem och HELLO Hallon! :) 

 

(Bilden från någonstans i Skövde.)

IMG_5865.jpeg

Jag har haft Hallon länge nu, de är bra.  :yeahbaby:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har haft Hallon länge nu, de är bra.  :yeahbaby:

Hallon is da shit. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-29 10:45, Axelman säger:

Idag ska jag byta telefon! Jag ska byta från iPhone SE till............. iPhone SE! default_laugh.png.6fa714a019a912eccd898d961410299d.png

...

Min SE glappar i laddkontakten så jag kan inte använda den längre. Kollade på nätet och det är inte dyrt att byta den själv. Men efter att ha kollat iFixit så inser jag att jag klarar inte det. Jag kommer att ha sönder många saker innan jag är färdig. Det är ett jobb för den som är van med mikroskop eller fint broderi. Det ger mig bara bryderi.

...

Så vi dammade av frugans SE som jag ska migrera till i eftermiddag när den är fulladdad och återställd. 0 kr! default_laugh.png.9a7b85eda0deab0f74f0d07e7397f9dd.png

 

Citat

 

Iphone SE ska köpas om du vill ha en vrålsnabb telefon som kommer få mjukvaruuppdateringar i 4-5 år framöver, och som ändå inte kostar mer än 5 500 kronor.

 

Bortsett från den mindre skärmen är det emellertid inte mycket som skiljer Iphone 12 Mini från storebror Iphone 12. Med andra ord erbjuds både Super Retina XDR-skärm, A14 Bionic-processor, 5g-stöd och dubbla kameror på baksidan på 12 megapixlar vardera.

Prislappen ligger på 8 695 kronor och uppåt beroende på mängden lagring. Färgerna du har att välja mellan är blå, röd, grön, svart och vit.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åså var det dags igen... frun fick ett sms på morgonen från en av teamledarna på jobbet som hon hade konferens med för några dagar sedan. Nu har fruns jobbkompis covid 19 med feber och allt. Så alla med relation till henne måste testas och frun har varit på test igen.... Jobbkompisen var fullt frisk och helt utan symptom vid konferenstillfället. Men eftersom det ligger för nära i tid så finns risk. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Åså var det dags igen... frun fick ett sms på morgonen från en av teamledarna på jobbet som hon hade konferens med för några dagar sedan. Nu har fruns jobbkompis covid 19 med feber och allt. Så alla med relation till henne måste testas och frun har varit på test igen.... Jobbkompisen var fullt frisk och helt utan symptom vid konferenstillfället. Men eftersom det ligger för nära i tid så finns risk. :pinch:

Ja det hela Axelmanna släktet får gå på kontroll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Åså var det dags igen... frun fick ett sms på morgonen från en av teamledarna på jobbet som hon hade konferens med för några dagar sedan. Nu har fruns jobbkompis covid 19 med feber och allt. Så alla med relation till henne måste testas och frun har varit på test igen.... Jobbkompisen var fullt frisk och helt utan symptom vid konferenstillfället. Men eftersom det ligger för nära i tid så finns risk. :pinch:

En kollega fick gå hem i måndags för att hans mamma hade insjuknat i Covid-19 under helgen.

Han testade sig och var negativ men som detta virus agerar kan man inte vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig med slött internet efter att ha startat om Time Capsule och säkerställt att 5GHz-bandet används. Nu liknar det nåt! B) 

 

tc-fel.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

 ...men som detta virus agerar kan man inte vara säker.

Exakt. Första vågen i våras undlapp vi helt. Nu har dottern, en son och frun testat men alla negativt. Hoppas det är negativt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäcker saker i Catalina som inte fanns i High Sierra (i min MBP).

För en som skriver mycket, för författarskap eller programmering, måste finna Macen vara så mycket mera inbjudande till att skapa med.

 

 

chars+serv.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnbarn på besök...... moderna tider. default_laugh.png.d2f2c768ea1520b0f5d0c498789a7bc8.png

 

 

Skärmavbild 2020-10-31 kl. 16.56.44.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...