Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

9 minuter sedan, Axelman säger:

Man får ofta en gratismånad om man skaffar nytt. Det går över.

Men jag har inte skaffat något... :cry: 

 

(Jag tror att det handlar om marknadsföring, de vill att jag köper paketet med V-kanaler)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Men jag har inte skaffat något... :cry: 

 

(Jag tror att det handlar om marknadsföring, de vill att jag köper paketet med V-kanaler)

Då kostar det inget. :travolta:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DittDatt säger:

Jag vet inte om du missat det, men det är "Intel inside" på Mac också sedan 15 år tillbaka. ?

Det är jag medveten om...

men jag har aldrig haft intresse av att byta processor eller grafikkort 

som Windows användarna gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en promenad på 1 mil igår efter negativt corona-test. Nu ligger jag och grunnar över om jag ska behöva kryckor för att ta mig till mor och hjälpa henne med sin mobiltelefon. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Det är jag medveten om...

men jag har aldrig haft intresse av att byta processor eller grafikkort 

som Windows användarna gör

Jag skulle gissa att mer än 95 procent av alla Windows-användare aldrig har bytt eller ens funderat på att byta grafikkort eller processor (eller ens vet vad det är). Det handlar nog om en liten skara gamers och entusiaster som håller på med sånt. Jag däremot, som kör Mac Pro sedan många år, har bytt både processor, grafikkort, ljudkort och lite andra kontrollkort. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag skulle gissa att mer än 95 procent av alla Windows-användare aldrig har bytt eller ens funderat på att byta grafikkort eller processor (eller ens vet vad det är). Det handlar nog om en liten skara gamers och entusiaster som håller på med sånt. Jag däremot, som kör Mac Pro sedan många år, har bytt både processor, grafikkort, ljudkort och lite andra kontrollkort. ?

Antalet gamers är väldigt stort över hela världen, och kommer förmodligen bli ännu större snart då det finns ännu mer exklusiv hårdvara till PC än vad både PS5 och senaste XBOX levererar.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag trodde jag att jag vaknade för tidigt. Men hjärnan är mos i det läget, tänkte inte på omställningen till normaltid.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sommartid, normaltid, vintertid, tid hit tid dit! GAHHH! :totaltgalen::gaspar::wacko:

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställt om fyra klockor hittills och det bara i fritidshuset. :( 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Ställt om fyra klockor hittills och det bara i fritidshuset. :( 

Ställde om klockan i bilen. Tog 3-5 sekunder. Resten sköter sig själv. Jag fattar inte alls vad som är problemet med sommar- respektive normaltid, men å andra sidan förstår jag inte poängen heller. Men det kommer långt ned på listan över saker jag irriterar mig på (typ plats 12578).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag hemma i Helsingborg. Ställt om två klockradioapparater, en i sovrummet och en i köket, tre timers som tänder och släcker lampor, en väggklocka, en fast telefon och en väckarklocka. Pust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, DittDatt säger:

Jag fattar inte alls vad som är problemet med sommar- respektive normaltid

Ett av problemen (förutom besvären att ställa om klockor) är att jag känner av en timmes "jetlag" varje vår och höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Ett av problemen (förutom besvären att ställa om klockor) är att jag känner av en timmes "jetlag" varje vår och höst.

Fast våren är värst. Nu till vintertid får man ju vakna en timme senare på morgonen. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Telly82 säger:

Då är jag hemma i Helsingborg. Ställt om två klockradioapparater, en i sovrummet och en i köket, tre timers som tänder och släcker lampor, en väggklocka, en fast telefon och en väckarklocka. Pust.

HomeKit for the win med andra ord. Alla lampor tänds/släcks när dom ska. 
En analog klocka i köket som tog 10s att ändra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Ett av problemen (förutom besvären att ställa om klockor) är att jag känner av en timmes "jetlag" varje vår och höst.

Jo, jag har förstått att det finns de som får problem. Men jag känner inget av det - mina "naturliga" variationer för insomnande/uppvakning är betydligt större än en timme. Överhuvud taget bryr jag mig ganska lite om klockan. Det var länge sedan jag vaknade av väckarklocka och arbetstiden kan jag anpassa ganska fritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillhör också den skaran som känner av "tidsomställningen"........

Är lite tröttare på mornar och kvällar än innan omställningen.

Redigerad av Stereotypen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiftarbetare så en fjuttig timme märks inte. Drabbas inte ens av jetlagg vid långresor. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Stereotypen säger:

Tillhör också den skaran som känner av "tidsomställningen"........

Är lite tröttare på mornar och kvällar än innan omställningen.

Samma här, lite grand. Inte "koma-trött" som en jobbarkompis från Göteborg uttryckte det som inte gillade omställningen till sommartid alls. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade lite roligt på FB idag som blev tvungen att räkna ut hur jag skulle hitta ¼-tecknet i min Mac, som i 5¼-tums diskett. Inte direkt på tangentbordet men hittade det i Emoji och symboler. Sök efter "one". Tre fjärdedelar hittas med "three". :nerd:

 

special.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade apoteksappen jag använt i flera år och fick detta meddelande nyss, har aldrig hänt förut, någon som vet vad detta beror på/är?

 

edit: startade om telefonen och problemet försvann, vad det nu var

C34004A8-06BA-42C7-8BBF-4FDEF28B5656.png

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Öppnade apoteksappen jag använt i flera år och fick detta meddelande nyss, har aldrig hänt förut, någon som vet vad detta beror på/är?

C34004A8-06BA-42C7-8BBF-4FDEF28B5656.png

Appen ville förmodligen veta vad du hade i ditt urklipp (clipboard).

Jag ser det där hela tiden, speciellt när jag tar bilder eller klistrar in en URL i någon app. För att du åtminstone ska veta om någon app roffar åt sig information du inte tycker att den ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kan inte komma fem har fått covid 19 på jobbet."

...

Brorsan och hans familj skulle komma upp och umgås och kalasa lite. Det sket sig och på ett dåligt sätt. Förra gången vi bestämde blev frun förkyld men testades negativt för covid. Tar detta aldrig slut? :cry:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å nyss pratade jag med dottern som umgicks i helgen med en kompis som nyss har testat positivt för covid 19. Så nu ska hon testas...... :irriteradtjej:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Å nyss pratade jag med dottern som umgicks i helgen med en kompis som nyss har testat positivt för covid 19. Så nu ska hon testas...... :irriteradtjej:

Mina tre barn kommer hem nu i veckan från sina universitetsstäder. Bland annat Uppsala. Vete tusan vad de tar med sig. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...