Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Svolder
9 timmar sedan, Axelman säger:

REA är alldeles utmärkt. Stoppa anglofieringen!! :spam:

Alternativet är nog snarare att vi får det på arabiska än att man återgår till svenska...

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ronny
15 timmar sedan, mikaellq säger:

FE01F1D3-8087-4815-B16F-127BB71B03AE.jpeg

390F9764-49C2-4D5B-86E4-08326D7E49CC.jpeg

BDA16843-8965-46BB-A6E0-9DEB41E26C42.jpeg

4330DEF2-697C-4912-A547-6DDC459D13BF.jpeg

02DF18EC-4A47-4428-A82E-D2B5013C7F11.jpeg

5D1E8CEE-2003-41EB-A4E4-58B6365F3DC2.jpeg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marcushedenstrom

Har just avverkat mitt 10:e Göteborgsvarv. Så jodå. Kommer att sitta ned resten av helgen och kanske en bit in på måndagen. Men gött är det ändå på något konstigt sätt. :skondans:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Hjälpte snickargubbarna lite i går. I dag har jag vaansinnig träningsvärk. Gått på alvedon hela dagen för att kunna röra mig. Gubben är gammal och fruktansvärt otränad..... :fane::dumstrut:

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Har just avverkat mitt 10:e Göteborgsvarv. Så jodå. Kommer att sitta ned resten av helgen och kanske en bit in på måndagen. Men gött är det ändå på något konstigt sätt. :skondans:

Hur gick det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
2 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

2 timmar sedan, Axelman säger:

Hjälpte snickargubbarna lite i går. I dag har jag vaansinnig träningsvärk. Gått på alvedon hela dagen för att kunna röra mig. Gubben är gammal och fruktansvärt otränad..... :fane::dumstrut:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2 timmar sedan, Axelman säger:

Du fick väl åtminstone låna nycklarna till maskinerna denna helgen? Som tack för hjälpen menar jag. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
2019-05-17 på 18:26, mikaellq säger:

Jag ser nu vad du menar. Skylten.

Det tog sin rundliga tid! :devil: 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
3 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Har just avverkat mitt 10:e Göteborgsvarv.

Det var inte dåligt! De flesta orkar väl bara ett varv? :fundersam: 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
17 minuter sedan, Telly82 säger:

Det var inte dåligt! De flesta orkar väl bara ett varv? :fundersam: 

Ett varje år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marcushedenstrom
2 timmar sedan, ronny säger:

Hur gick det?

Gick bra. Jag kom runt på den vanliga tiden kan man säga.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
4 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

B35EA5E0-5837-4C94-ADB5-C7635985901A.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Jag funderar på om jag skall börja gå någon kurs för att lära mig spela gitarr som pensionär (det är svårt som tusan att ta till sig det via internetkurser). Finns det någon organisation som har bra musikundervisning för åldringar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
53 minuter sedan, Svolder säger:

Jag funderar på om jag skall börja gå någon kurs för att lära mig spela gitarr som pensionär (det är svårt som tusan att ta till sig det via internetkurser). Finns det någon organisation som har bra musikundervisning för åldringar?

Jag vet tyvärr inte, men jag kan bidra med lite inspiration:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
12 timmar sedan, Telly82 säger:

Du fick väl åtminstone låna nycklarna till maskinerna denna helgen? Som tack för hjälpen menar jag. :) 

Japp. Fick dem i min hand. Med ett flin och beskedet om att jag ändå inte får i gång den..... :superirriterad:

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
10 timmar sedan, Svolder säger:

PRO....? 

https://pro.se/Gemenskap--aktiviteter/Aktivitetskalender/

Skärmavbild 2019-05-19 kl. 10.01.42.png

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Pysslar med bokhyllan idag

3254D46A-5652-481F-9512-8841CE422AE3.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

A62A9DF0-4016-4FDA-951D-8922ADB17528.jpeg.33a284caa0c8254be45b28b528a72f8f.jpeg

I hagen. Fuktig sommarvärme. En gräsklippare startas i fjärran. En koltrast sörjer talgoxens tjat. Allting doftar liv. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Jag tycker att iOS 12.3 givit bättre batteritid. Kan lätt få 8-9 timmars skärm på-tid på en laddning nu med mobildata, kanske rent av 10.

Det verkar som om uppdateringen stabiliserat sig nu efter ett antal dagars användande.

Ska testa ikväll.

C513C7D0-64F5-407D-AE92-0848ED7CD4AD.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
49 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tycker att iOS 12.3 givit bättre batteritid. Kan lätt få 8-9 timmars skärm på-tid på en laddning nu med mobildata, kanske rent av 10.

Det verkar som om uppdateringen stabiliserat sig nu efter ett antal dagars användande.

Ska testa ikväll.

Apropå batteritid så kan vi uppdatera tråden om döda telefoner på

sommarhalvåret...

Det är varesig fel på mobil eller batteri

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

dump.png.863cf81d5bd31381f2373a8de944ee85.png

Suck... :deppig: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
2019-05-18 på 18:55, marcushedenstrom säger:

Läste om två brandkårister som i jobbklädsel klarade varvet på 2.38. Hade varit kul att se en infanterigrupp i stridsutrustning springa i takt någon gång.

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Ska testa ikväll.

Jag tycker mig märka att batteritiden minskar när jag rör mig i ny terräng, kan det handla om att luren lärt sig hur den ska använda sina radioapparater effektivt i mitt hemområde?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Läste om två brandkårister som i jobbklädsel klarade varvet på 2.38. Hade varit kul att se en infanterigrupp i stridsutrustning springa i takt någon gång.

Jag tycker mig märka att batteritiden minskar när jag rör mig i ny terräng, kan det handla om att luren lärt sig hur den ska använda sina radioapparater effektivt i mitt hemområde?

Jag tycker inte att platstjänsten tar något märkbart av den värdefulla energin i det ännu svårt primitiva Li-Io batteriet. Det är som vanligt skärm och mobildata som slukar mest, men verkar ha blivit lite bättre med dt på sistone. :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder

Det är märkligt vad beroende man blivit av el. Strömavbrott på jobbet, och det går inte att göra stort mer än att pilla på telefonen och vänta på att strömmen skall komma tillbaka. Att jag har en laptop spelar alls ingen roll när wifiaccesspunkterna är strömavbrottade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
3 minuter sedan, Svolder säger:

Det är märkligt vad beroende man blivit av el. Strömavbrott på jobbet, och det går inte att göra stort mer än att pilla på telefonen och vänta på att strömmen skall komma tillbaka. Att jag har en laptop spelar alls ingen roll när wifiaccesspunkterna är strömavbrottade.

Hört talas om internetdelning 😁

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...