Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Telly82 säger:

Vintertid är det när det är snö ute. När sommartiden slutar blir det normaltid. :byrakrat:

Så är det. Hoppas de där dumheterna med att ställa om klockan nu gjorts för sista gången. :crossfingers:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Finner det lätt bisarrt att min bildwidget envisas med att visa bilder från Mellerud av alla ställen.

Den vill väll att du ska få hårda bud. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Skärmavbild 2020-10-22 kl. 18.33.34.png

Sicken nostalgitripp. :) 

(Inte för att Knatten var favoriten, men just den boken har jag läst.)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Hoppas de där dumheterna med att ställa om klockan nu gjorts för sista gången. :crossfingers:

Tyvärr inte. Det är väl under 2021 som det ska bestämmas vad som ska hända 2022 och senare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Vintertid är det när det är snö ute. När sommartiden slutar blir det normaltid. :byrakrat:

Du menar att det kommer börja snöa natten till söndag?

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Tyvärr inte. Det är väl under 2021 som det ska bestämmas vad som ska hända 2022 och senare.

Kan vi inte bestämma att vi ställer fram året till 2022 klockan 3 på nyårsdagen? Då kanske det mesta av pandemin är över lagom till våren.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du menar att det kommer börja snöa natten till söndag?

Förmodligen. :)

1857050623_Skrmavbild2020-10-22kl_19_08_39.png.f2b4875171817ef395c17cd942e7abc0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-21 13:33, Alix säger:

Jag stöttar @Axelman. Han har rätt till sinnesro och avkoppling efter många års modererande. :kramis:

@mattem säger

 

AA926E65-5C6D-4DFC-956B-763A299AE2FD.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplar av med på TV:n se o ch njuta av underbar musik.

Här en fantastisk tös från Australien, drygt 20 år, men vilken röst.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

 

Hur bra som helst. :lol:

Med tanke på aktiviteterna under vilda västern kan man ibland undra hur några kunde överleva det.

Bara pang-pang. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Axelman säger:

Skärmavbild 2020-10-22 kl. 18.33.34.png

Jeez, vilken nostalgiöversköljning bara att se omslaget på boken. Jag älskade Knatten-böckerna, särskilt den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Med tanke på aktiviteterna under vilda västern kan man ibland undra hur några kunde överleva det.

Bara pang-pang. :D 

Jag vill inte göra dig besviken, men det där är en påhittad spelfilm, ingen dokumentär. Skriven och regisserad av en italienare, som knappt hade varit Amerika, inspelad i Spanien och Nordafrika och med nästan alla skådisar från Europa. Väldigt lite historisk evidens, alltså. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag vill inte göra dig besviken, men det där är en påhittad spelfilm, ingen dokumentär. 

Till skillnad mot alla andra westernfilmer som är mycket verklighetstrogna. rofl.gif.1a7774242298d366dbad7b656f29e2d4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Till skillnad mot alla andra westernfilmer som är mycket verklighetstrogna. rofl.gif.1a7774242298d366dbad7b656f29e2d4.gif

Finns nog ingen spelfilm som representerar en rättvis bild av western. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, DittDatt säger:

Jeez, vilken nostalgiöversköljning bara att se omslaget på boken. Jag älskade Knatten-böckerna, särskilt den där.

Har faktiskt inte läst någon av dem. Bröderna Hardy och Alfred Hitchkocks Tre Deckare var mina favvoriter.

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 09.39.48.png

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 09.40.28.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Pocahontas säger:

Kopplar av med på TV:n se o ch njuta av underbar musik.

Här en fantastisk tös från Australien, drygt 20 år, men vilken röst.

 

 

 

Så du slog på ljudet...?default_laugh.png.8bc3c6b4bc07d7d3df02812041cf92ef.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-17 12:24, Alix säger:

Idag har jag programmerat om den Pocophone jag fick av brorsan. Pixel Experience blev det.

Custom ROM kan ha sina sidor. 4G/LTE fungerade visserligen, men med snigelfart. ROM felprogrammerad, eftersom det fungerar bra i stock ROM och Lineage OS. Så det fick bli Lineage OS. Trebuchet-launchern är mycket bättre än jag minns den, så jag är nöjd. Peppar, peppar, allt fungerar till belåtenhet, hittills, dock inte utan en del hinder på vägen. Exempelvis att den ska klara rootavskanning (så att appar inte protesterar). Det blev lite pill i Terminalen där. Kul att ha en mobil som är som en dator, och att köra ”appar” enbart med kommandon (acc, systemize, props). Så snart blir den min dagliga mobil, ska bara få hem bättre skal och bättre skärmskydd först.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt 100/100 av Universal för 339 spänn i månaden.
50 spänn dyrare än 10/10 men har tröttnat på långa nedladdningstider av stora datamängder som filmer och stora appar. Det har jag råd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Custom ROM kan ha sina sidor. 4G/LTE fungerade visserligen, men med snigelfart. ROM felprogrammerad, eftersom det fungerar bra i stock ROM och Lineage OS. Så det fick bli Lineage OS. Trebuchet-launchern är mycket bättre än jag minns den, så jag är nöjd. Peppar, peppar, allt fungerar till belåtenhet, hittills, dock inte utan en del hinder på vägen. Exempelvis att den ska klara rootavskanning (så att appar inte protesterar). Det blev lite pill i Terminalen där. Kul att ha en mobil som är som en dator, och att köra ”appar” enbart med kommandon (acc, systemize, props). Så snart blir den min dagliga mobil, ska bara få hem bättre skal och bättre skärmskydd först.

Att du orkar. Att du vågar. SÅ mycket pill och SÅ mycket som garanterat blir fel. Jag vågar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens glädjepiller med Abraham Laboriel och vänner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, DittDatt säger:

Jag vill inte göra dig besviken, men det där är en påhittad spelfilm, ingen dokumentär. Skriven och regisserad av en italienare, som knappt hade varit Amerika, inspelad i Spanien och Nordafrika och med nästan alla skådisar från Europa. Väldigt lite historisk evidens, alltså. ?

Nää, det säger du inte? :hihihi:

Jag reagerade lite på det barnsliga i blodbadet, samtidigt som att även jag (likt Ronny) uppskattar Clintans insatser i filmens förljugna men underhållande värld. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Nää, det säger du inte? :hihihi:

Jag reagerade lite på det barnsliga i blodbadet, samtidigt som att även jag (likt Ronny) uppskattar Clintans insatser i filmens förljugna men underhållande värld. :) 

Det är ju en underbar film, men den dåliga läppsynken för det dubbade ljudet förstör en hel del. Tyvärr.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Att du orkar. Att du vågar. SÅ mycket pill och SÅ mycket som garanterat blir fel. Jag vågar inte.

Tja, jag har ju fått mobilen och vill anpassa den efter vad jag trivs med. Den ursprungliga, bloatade kinesiska spion-ROM:en betackar jag mig för. Samtidigt ser jag det som lite av en hobby. Men främst vill jag förstås att allt ska flyta på smidigt, det är det pillandet går ut på. Och just nu ser det både bra och stabilt ut. Bilderna med Gcam blir superbra. Fast helst vill jag ha en Iphone 12 (mini). Men kan inte med att bränna pengarna på lyx. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Axelman säger:

Har faktiskt inte läst någon av dem. Bröderna Hardy och Alfred Hitchkocks Tre Deckare var mina favvoriter.

 

Med tanke på den humor du brukar visa prov på här tror jag att du hade skrattat dig igenom Knatten-böckerna, du också. Jag skrattade högt när jag läste dem. Läste säkert om varje bok i serien tio-tjugo gånger.

För övrigt läste och gillade jag böckerna i Hitchcock-serien också, liksom alla indianböcker från samma förlag. Jag minns inte alla titlar men min bokhylla var full med gröna ryggar från Bror Wahlströms.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...