Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

När det gäller min absoluta favorit Clint Estwood blir ändå Gran Torino mästerverket. Helt makalöst bra film.

-Bang! 

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 10.09.34.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clintan bevisar också att man kan ta en fullständigt crappy film och göra den riktigt bra för skådisarna är riktigt bra! Och då tänker jag på kalkonen som flög vackert....rofl.gif.cf66e4c9c2a53e99fe3b689f5269a0bc.gif

 

Spoiler

1874047378_Skrmavbild2020-10-23kl_10_14_27.png.ec5fe06b16db0072465d42a356a1fd34.png

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, DittDatt säger:

Det är ju en underbar film, men den dåliga läppsynken för det dubbade ljudet förstör en hel del. Tyvärr.

Det är en del av tjusningen med spagettivästern. Att den är så @#%& kass att den blir så bra. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, ronny säger:

 

Och så har de utelämnat kafé-scenen. :tappahakan:

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och filar på BetterTouchTool och har så knökat med gester på musen att man lätt kan tro att den blir omöjlig att använda till slut. Men det funkar faktiskt nu fantastiskt bra.

 

Senaste inställningen är att dutta strax ovanför Äpplet för snapback till senaste sökresultat. Perfekt! :nerd:

 

IMG_5848.jpeg

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 13.12.26.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Sitter och filar på BetterTouchTool och har så knökat med gester på musen att man lätt kan tro att den blir omöjlig att använda till slut. Men det funkar faktiskt nu fantastiskt bra.

 

Senaste inställningen är att dutta strax ovanför Äpplet för snapback till senaste sökresultat. Perfekt! :nerd:

Spoiler

IMG_5848.jpeg

Spoiler

Skärmavbild 2020-10-23 kl. 13.12.26.png

 

 

Att du orkar. Att du vågar. SÅ mycket pill och SÅ mycket som garanterat blir fel. Jag vågar inte.

 

:D 

Redigerad av Alix
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Att du orkar. Att du vågar. SÅ mycket pill och SÅ mycket som garanterat blir fel. Jag vågar inte.

 

:D 

Fast mitt pillande riskerar inte att få hela skiten att sluta fungera helt som ditt gör.
Pillra så med hårdvaran ger mig illamående. Vet inte om jag ens vågar öppna "minnesluckan" på min iMac en gång. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Fast mitt pillande riskerar inte att få hela skiten att sluta fungera helt som ditt gör. ...

Aaah! ? 

 

1 timme sedan, mikaellq säger:

... Pillra så med hårdvaran ger mig illamående. Vet inte om jag ens vågar öppna "minnesluckan" på min iMac en gång. :hihihi:

Man gör det ju inte dagligdags. Och kunskaperna förnyas och förbättras. ^_^ 

 

Visst klarar du att sätta i mer RAM. Du är väl ingenjör? :devil: Jag är bara en gammal murvel... ??‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-22 16:12, mikaellq säger:

Så är det. Hoppas de där dumheterna med att ställa om klockan nu gjorts för sista gången. :crossfingers:

21 timmar sedan, Telly82 säger:

Tyvärr inte. Det är väl under 2021 som det ska bestämmas vad som ska hända 2022 och senare.

Det kommer att dröja läääänge. Citat ur TT-artikel:

 

”Men EU vill att det eviga fram- och tillbakaskjutandet ska upphöra. Enligt ett förslag skulle det genomföras i medlemsländerna senast 2021, men bland annat på grund av coronapandemin har beslutet fastnat i EU:s maskineri.

Och innan besked kommer från EU borde inte Sverige agera, enligt infrastrukturminister Tomas Eneroth (S), som ansvarar för tidsfrågan.

– Vi har viktigare saker att arbeta med nu under en pandemi.

De som hoppats på att söndag skulle vara sista gången de vaknar med förvirring över vad klockan egentligen är och en lätt undran om de är försenade eller för tidiga lär alltså bli besvikna.

– Det är inte nära förestående att vi avskaffar tidsomställningen, säger Eneroth.

TT: Och vad innebär "inte nära förestående"?

– Jag skulle tro att det tar åtminstone ett antal år, säger Eneroth.”

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Det kommer att dröja läääänge. Citat ur TT-artikel:

Jag såg det idag. :( 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Aaah! ? 

 

Man gör det ju inte dagligdags. Och kunskaperna förnyas och förbättras. ^_^ 

 

Visst klarar du att sätta i mer RAM. Du är väl ingenjör? :devil: Jag är bara en gammal murvel... ??‍♂️

Som med smaken som baken. Jag har aldrig gillat att pillra med vare sig mekanik eller elektronik.

Mjukvara däremot, det runda och sköna... :blush:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Som med smaken som baken. Jag har aldrig gillat att pillra med vare sig mekanik eller elektronik.

Mjukvara däremot, det runda och sköna... :blush:

en av anledningarna att inte börja med intel inside

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

en av anledningarna att inte börja med intel inside

 

Snarare "my fingers stay outside". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Snarare "my fingers stay outside". :)

Ja med Mac så slipper man allt sådant pyssel 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, DittDatt säger:

Jag vill inte göra dig besviken, men det där är en påhittad spelfilm, ingen dokumentär. Skriven och regisserad av en italienare, som knappt hade varit Amerika, inspelad i Spanien och Nordafrika och med nästan alla skådisar från Europa. Väldigt lite historisk evidens, alltså. ?

Svenska Mad förklarade någon gång runt 80-talet skillnaden mellan den verkliga Vilda Västern och Hollywood-versionen. Det kan sammanfattas med att den ganska luggslitne IRL-hjälten, efter att knappt överlevt att få en gedigen stol slagen i skallen, inte red iväg mot solnedgången i slutscenen utan hängdes för sitt obstinata beteende.

Jag föredrar herrar Leone och Morricones operainspirerade filmversion av verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

...

Jag föredrar herrar Leone och Morricones operainspirerade filmversion av verkligheten.

Jag håller helt med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta testar Svt Plays nya app till ATV 4

Kul att dom satsar och gör det enklare att komma åt deras utmärkta utbud

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

Ja med Mac så slipper man allt sådant pyssel 

Jag vet inte om du missat det, men det är "Intel inside" på Mac också sedan 15 år tillbaka. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-22 13:22, ronny säger:

2060865368_9k.jpeg.d36218b473e3674b11a45e427986fe30.jpeg

I sammanhanget viktiga detaljer verkar vara den här filmen och att telefonens position förefaller ha "fastnat" i Mellerud på grund av dålig täckning. Jag har aldrig medvetet varit i Mellerud.

Mellerud.mov.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vkanaler.jpg.13a51fd9f561ced000852f9c4b5a909f.jpg

 

Upptäckte idag att jag har fått en massa V-kanaler i min Telia Play-app på min TV. Vete tusan vilka de är. Och det är inget elektroniskt misstag, jag kan faktiskt titta på dem. :fundersam:Bara inte Telia skickar en faktura... :pinch: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ofta en gratismånad om man skaffar nytt. Det går över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Man får ofta en gratismånad om man skaffar nytt. Det går över.

Lockvara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Upptäckte idag att jag har fått en massa V-kanaler i min Telia Play-app

Ibland har de gratishelger för att locka nya kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnade på mitt TP-link som jag använt till Boxerboxen för att slippa dra en kabel. Men programmen hänger sig när man kör playfunktion på tidigare program titt som oftast. Eftersom det är knöligt och innebär borrning här och där så ville jag undvika dra nätverkskabel. Men i går fick jag nog och drog fram borrmaskinen och 25 m ethernetkabel och nu går det som tåget! Frun är glad att hennes favvoprogram rullar problemfritt. Professionell installation! default_laugh.png.edc2c568d126e3411805250eba719266.png

Skärmavbild 2020-10-24 kl. 10.27.09.png

Skärmavbild 2020-10-24 kl. 10.27.24.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...