Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Besökte julmarknaden vid Falu gruva. En "gammaldags" marknad i den fina gruvmiljön. Inga kolasnören och bommulsstrumpor i tiopack här inte. Bilderna tagna med min "nya" iPhone 5.

post-363-0-79056600-1480866053.png

hjälp det brinner i Falun... rädda julbocken!

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ingen julbock. Men en nedlagd gruva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerar en officiell (nightly) CyanogenMod 14.1 (Android Nougat 7.1) på en Moto G 2 LTE 2014. Kul att pilla lite, men jag vill ha en Iphone. För att slippa pilla. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ingen julbock. Men en nedlagd gruva.

 

Måst ju rätta mig lite. Vi har en bock. En Kåre-bock som enligt sägnen var den som kom hem med missfärgade horn och på det sättet ledde till upptäckten av malmfyndigheten för sisådär 1000 år sedan. Bifogar bild på Kåre. Så då har jag bockat av det. Tack och bock.

:hihihi:

post-363-0-59389400-1481022055.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lajjar med min nya leksak och konstaterar att den är gjord för att samverka med magnetfältet i elgitarrpickup. Det fungerar men ganska klent till min stålsträngade akustiska. Sitter och kollar in en plugin-PU för bara några hundringar. Har visserligen en mick i gitarren men den lirar inte så bra ihop med E-Bowen. Funderar vidare hur jag ska göra. Kan ju inte bara slänga pengar till höger och vänster.

 

 

post-363-0-18619300-1481022309_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EBowen går dock som tåget med elguran och med effektpedalen går det att göra alla möjliga balla ljud. Njutning att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade EBowen på elbasen. Gjorde en video på det och lade upp på YT. :whistling:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade EBowen på elbasen. Gjorde en video på det och lade upp på YT. :whistling:

 

Eftersom att jag inte känner dig så kan jag inte tolka om du far med osanning eller ej. Du skojar när du skriver att det är du som spelar va? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag inte känner dig så kan jag inte tolka om du far med osanning eller ej. Du skojar när du skriver att det är du som spelar va? :huh:

 

Ja jag skojjar. Tyvärr. Är väldigt amatörmässig och bankar generat på diverse stränginstrument när ingen ser eller hör. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja jag skojjar. Tyvärr. Är väldigt amatörmässig och bankar generat på diverse stränginstrument när ingen ser eller hör. :blush:

Ah. Man vet aldrig vad det finns för talanger där ute, det var därför jag undrade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah. Man vet aldrig vad det finns för talanger där ute, det var därför jag undrade. :)

 

Så är det. Men jag är bäst på att vara Axelman. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så är det. Men jag är bäst på att vara Axelman. :galetglad:

Precis, det kan ingen ta ifrån dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, det kan ingen ta ifrån dig! :D

 

Finns ingen som vill heller. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns ingen som vill heller. :huh:

Är du säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Petter Johansson, skiftnyckelns uppfinnare år 1883, patent 1892

En skiftnyckel har vi nog alla hållt i vår hand..

 

Nu kommer en ny bra grej

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Petter Johansson, skiftnyckelns uppfinnare år 1883, patent 1892

En skiftnyckel har vi nog alla hållt i vår hand..

 

Nu kommer en ny bra grej

 

 

 

 

 

Smart. Förutom att man behöver sina andra prylar i alla fall. Denna kräver ju utrymme som en atlantångare. Överallt där det är trångt blir det u-nyckel eller ringnyckel i alla fall. Samt att om denna är gjord i fuskstål kommer den att kärva ganska snart. Nu för tiden vet man inget om kvaliteten. Allt görs i Kina och alla vill tjäna multum. Varför kosta på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regndroppar smattrar på fönsterblecken utanför fönstren och jag upplever det som ljuvaste musik! :bultandehjarta:
Idag rast & vila så jag har all tid i världen att lyssna! ^_^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Smart. Förutom att man behöver sina andra prylar i alla fall. Denna kräver ju utrymme som en atlantångare. Överallt där det är trångt blir det u-nyckel eller ringnyckel i alla fall. Samt att om denna är gjord i fuskstål kommer den att kärva ganska snart. Nu för tiden vet man inget om kvaliteten. Allt görs i Kina och alla vill tjäna multum. Varför kosta på den?

Min tvekan är med handtaget med just tanke på trånga utrymmen.

Min spontana lösning skulle vara en knapp istället för att justera storleken bara en gång.

En väldigt liten knapp. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så köper man en smartare grej.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så köper man en smartare grej.

 

 

Jag håller med. Snap n' Grip var verkligen smart! Och just för att lösningen också är så enkel. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Smart. Förutom att man behöver sina andra prylar i alla fall. Denna kräver ju utrymme som en atlantångare. Överallt där det är trångt blir det u-nyckel eller ringnyckel i alla fall. Samt att om denna är gjord i fuskstål kommer den att kärva ganska snart. Nu för tiden vet man inget om kvaliteten. Allt görs i Kina och alla vill tjäna multum. Varför kosta på den?

 

Står ju Made in USA ;)

Såvida den inte kommer från Trump

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Såvida den inte kommer från Trump

 

Då är den gjord av skitsnack. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då är den gjord av skitsnack. :bla:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...