Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jobbar hemma. Iförd morgonrock och dricker kaffe. Skönt. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma utan jobb. Druckit kaffe. Ganska bra det med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma utan jobb. Druckit kaffe. Ganska bra det med. :)

Låter som du har det bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du har det bättre. :D

 

Näst arbete är arbetslöshet det värsta som finns. :dumstrut:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Näst arbete är arbetslöshet det värsta som finns. :dumstrut:

Om det är ofrivilligt så är det absolut så. Men det visste jag inte att det var. :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetslöshet är oftast ofrivilligt. Men jag har haft turen att var långtidssjukskriven mellan arbetslöshetsperioderna.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetslöshet är oftast ofrivilligt. Men jag har haft turen att var långtidssjukskriven mellan arbetslöshetsperioderna.

Ja, det är det förvisso.

 

En gång sa jag upp mig utan att ha något. Jag behövde "ladda batterierna", så jag satt hemma och spela Diablo 3 hela dagarna i tre månader innan jag sökte nytt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetslöshet är oftast ofrivilligt.

 

Annars kan man lätt få ett annat intryck av:

 

Näst arbete är arbetslöshet det värsta som finns. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Annars kan man lätt få ett annat intryck av:

 

Att skämta om livets hårda villkor är ett sätt att hantera dem. Man kan sitta och deppa också. Det har jag gjort och det ledde ingenstans.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat en gammal mobil till absolut senaste Android. Skärmen är kass, liksom knapparna, men det är kul att leka lite.

 

post-28798-0-66484400-1481194034_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffe på gång här med, hemma med barnen idag då den lilla kräktes igårkväll. Dock har natten och dagen gått utan incidenter och hon har fått behålla frukosten :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun är på väg hem från jobbet med fikabröd. Slutar tidigt idag och då ska vi ha lite gofika här hemma. Så snart är det Slurp :kaffe: aaahhh..... :P här också.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun är på väg hem från jobbet med fikabröd. Slutar tidigt idag och då ska vi ha lite gofika här hemma. Så snart är det Slurp :kaffe: aaahhh..... :P här också.

 

Trevligt :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu uppdaterade jag även min ordinarie reservmobil till senaste Android. Behöll datapartitionen intakt, så ingen ominstallation i övrigt (mest för att slippa lägga in mobilt Bank-ID igen).

 

post-28798-0-44985500-1481207399_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu väntar jag bara på Android 7 Nougat till min Moto G 4 Plus. Ska komma de närmaste veckorna. Det blir inte 7.1.1, men i alla fall Nougat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman, dvs jag, har nyss burit in en ny iMac innanför dörren. Ny och ny... en 21" late 2013 2,9 8 GB RAM dock med vanlig surdisk. Men pyntade bara 5,500:- för en iMac som stått och "samlat damm" på ett kontor. Jag får bita i det sura äpplet och köra vanlig SSD, jag som letat i månader efter en 21" med PCIe-SSD. Det är bra nog. Och billigt blev det. Snacka om prestandaökning. Denna bör stå sig en massa år till.

post-363-0-47565600-1481214887.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...