Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

OM grön pekar på skog så borde röd peka på att man befinner sig i marker som innehåller järn

 

baba-rc3b6d-jord.jpg

Är det ur den nya filmen om smurfarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM grön pekar på skog så borde röd peka på att man befinner sig i marker som innehåller järn

 

baba-rc3b6d-jord.jpg

 

 

Det där är ju lagret av röd curry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit in till stan en sväng och grejjat. Fick vänta en stund på ett ställe, men det visste jag om. Men det blev en riktigt bra tur då jag var ner sen och hämtade min liter med Isopropanol med - och väl där stod det en trave med ägg/kartor, så det blev en karta pinfärska ägg för 35,-. Stora och fina var dem och var helt nyinkomna. :yeahbaby:

En liten tur till Lidl och macken blev det också. Datorbutiken var lunchstängd, så den skall jag ringa till senare isället. lidl hade fått hem vanliga gurkor igen. Var underbart gott att få lägga några skivor på mina rostmackor med ost sen. yummy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det anges annat här i alla fall: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vivaldi_(web_browser)

Ingen bra länk, eller snarare, länkfunktionen klarar inte det avslutande parentestecknet. Nytt försök här. Slänger in en dump för säkerhets skull, och ett citat:

 

"On April 6, 2016, Vivaldi Technologies released Vivaldi 1.0, the browser's first stable release."

 

post-28798-0-68511100-1461245455_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammelsmurf som grävt en grop åt Gargamel, eller?

men någon ny film vet jag inget om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår tråd verkar poppis idag... Många s k “gäster” - fler än inloggade på forumet. Har nog aldrig sett så många här innan.

22 användare läser detta ämne2 medlemmar, 20 gäster, 0 anonyma medlemmar

Apropå trådar tycker jag att vi skall fortsätta att ha mW artiklar under

Nyheter, var annars skall vi kunna tycka om det Apple gör

Idg sida är ju stängd för kommentering

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå trådar tycker jag att vi skall fortsätta att ha mW artiklar under

Nyheter, var annars skall vi kunna tycka om det Apple gör

Idg sida är ju stängd för kommentering

[+] :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet bara att det var 1 år sen (drygt) de lanserade Vivaldi som just ny. Det vore ju väldigt märkligt om jag skrev ett inlägg för över ett år sen om nåt som inte fanns. :rolleyes: Wikisidan lär de ju inte skapat själva, utan någon som lagt till på Wiki.

Du frågade mig hur jag definierade "ny". Då gjorde jag det. När tycker du att exempelvis El Capitan var "ny"? När det släpptes i höstas, eller när projektet presenterades för snart ett år sedan? Ja, vi vet: det sistnämnda. Men många ser det inte så, helt enkelt. Inte jag i alla fall.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit i telefon, i omgångar och fortsatt undersöka lite med mitt routerproblem. Och det blir väl till att köpa nya grejjer, som funkar.

Har spanat lite innan på TP-links 4G-router. Archer AC750, som verkar riktigt bra. Men det är ju svårt att avgöra om den fungerar på liknande sätt, eller “på riktigt”. Så som det verkar nu i den routern man fick så, så fort man använde routern med 4gmodemet så är det som att routern i sig inte fungerar. Fungerar säker om man använder den vanliga WANporten med en vanligt modem - men nu... nope. Inga tjänster i routern fungerar - inte ens brandväggen där man t ex kan kryssa i/ur att kunna pinga sin internetuppkoppling. Oavsett inställning kan jag pinga mitt IP från routern, men inte från datorn.

- - -

Men nu tror jag det blir bra, vilket gör den här dagen lite trevligare. :) Kikade på Dovado's router, och pratade även med deras riktigt bra/trevliga support när jag ville höra med dem att det verkligen kommer att fungera som det skall.

Så det blir nog en sån här: Dovado Pro AC (http://www.dovado.com/en/products)
Manualen är en riktigt trevlig läsning. Bara en sån sak som att kunna skicka SMS via ett vanligt php-skript. :yeahbaby: ...och vidarebefordra inkommande SMS till min mail.

Till den behöver man ju såklart ett USBmodem då. Huawei har ett bra, och när jag kikade på Telias sida, så låg det där - även min router jag har nu. Har ju kört problemet med/mot dem några varv. Men kom på nu att jag skall i a f fråga dem OM det vore så att man kan få byta den dyra (i princip helt värdelösa) routern mot USB-modemet istället. På så sätt sparar jag ju 8-900,- istället för att behöva köpa både router och modem... Och det skulle jag få göra nu. :galetglad::storkram: Först skulle/ville han skicka ut ett modem helt gratis, och att jag kunde behålla routern, men jag ville gärna byta in den - ifall någon annan behöver den - och den är ju så gott som oanvänd. Sen sa han att skulle han fixa en utomhusantenn åt mig med... Något han såg att det var något jag var berättigad till p g a av ADSL->4G-bytet. Inget de tidigare har nämnt. Pöörfäckt. :yeahbaby: Blir ju xtra bra nu om USBmodemet kanske har sämre mottagning än routern.

Både Kjell och Dustin (och i viss mån Inet) hade rätt bra beskrivningar på routern.

 

5480012_0.jpg

 

Så, i nästa vecka skall jag nog köpa Dovado-routern. Skall bli skönt att kunna komma in i åt datorn igen. Får skjuta lite på datorbygget jag håller på med och ta sista delarna nästa månad istället. Var annars de jag hade tänkt att köpa nu.

 

Ja, det blev ju en bra avslutning på veckan trots allt. En stor sten som föll kan man säga.

 

:kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett relativt nytt begrepp som bygger på forskning att långtidssjukskrivna mår bättre och får "starthjälp" genom att mötas och göra enkla saker tillsammans. Grön pekar på att måbraeffekten är kopplad till uteaktiviteter i skog och mark.

Tänkte att Grön rehab innebar att ni satt och rökte ett nytt paket cigg dag efter dag, samtidigt som ni pillade lite med någon blomkruka. Det brukar vara populärt på sådana här tillställningar. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänkte att Grön rehab innebar att ni satt och rökte ett nytt paket cigg dag efter dag, samtidigt som ni pillade lite med någon blomkruka. Det brukar vara populärt på sådana här tillställningar. :)

 

 

Jaså. Å du har ingen aning om hur nedlåtande du är mot en som kämpar bara för att överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecknat nytt elavtal idag, fick mail från Eon om att man kunde förnya det fastän det inte går ut förrän siste augusti, hade ett ettårigt fastprisavtal innan på 86 öre Kw/h och 400 kronor något i och , har nu fastprisavtal på tre år med 77 öre Kw/h och ca en hundralapp billigare årsavgift.

 

Det är värt lite kaffe :P

 

Slurp :kaffe: aaaaahhh..... :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecknat nytt elavtal idag, fick mail från Eon om att man kunde förnya det fastän det inte går ut förrän siste augusti, hade ett ettårigt fastprisavtal innan på 86 öre Kw/h och 400 kronor något i och , har nu fastprisavtal på tre år med 77 öre Kw/h och ca en hundralapp billigare årsavgift.

 

Det är värt lite kaffe :P

 

Slurp :kaffe: aaaaahhh..... lnr%20(22).gif

Gôtt... Aldrig fel med billigare el. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Glömde ju om routern. Alla olika DDNS-tjänster. De flesta brukar väl ha 1-2, max 3 olika man kan välja.

 

The Following Dynamic DNS provider is supported

  • DynDNS.org
  • No-IP.com
  • Loopia.se
  • freedns.afraid.org
  • CityNetwork.se
  • Other Dynamic DNS provider

Den sista där är riktigt bra, så kan man använda vilken som sen. T ex zzzz.io, som är helt gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Suttit i telefon, i omgångar och fortsatt undersöka lite med mitt routerproblem. Och det blir väl till att köpa nya grejjer, som funkar.

 

Har spanat lite innan på TP-links 4G-router. Archer AC750, som verkar riktigt bra. Men det är ju svårt att avgöra om den fungerar på liknande sätt, eller “på riktigt”. Så som det verkar nu i den routern man fick så, så fort man använde routern med 4gmodemet så är det som att routern i sig inte fungerar. Fungerar säker om man använder den vanliga WANporten med en vanligt modem - men nu... nope. Inga tjänster i routern fungerar - inte ens brandväggen där man t ex kan kryssa i/ur att kunna pinga sin internetuppkoppling. Oavsett inställning kan jag pinga mitt IP från routern, men inte från datorn.

 

- - -

 

Men nu tror jag det blir bra, vilket gör den här dagen lite trevligare. :) Kikade på Dovado's router, och pratade även med deras riktigt bra/trevliga support när jag ville höra med dem att det verkligen kommer att fungera som det skall.

 

Så det blir nog en sån här: Dovado Pro AC (http://www.dovado.com/en/products)

Manualen är en riktigt trevlig läsning. Bara en sån sak som att kunna skicka SMS via ett vanligt php-skript. :yeahbaby: ...och vidarebefordra inkommande SMS till min mail.

 

Till den behöver man ju såklart ett USBmodem då. Huawei har ett bra, och när jag kikade på Telias sida, så låg det där - även min router jag har nu. Har ju kört problemet med/mot dem några varv. Men kom på nu att jag skall i a f fråga dem OM det vore så att man kan få byta den dyra (i princip helt värdelösa) routern mot USB-modemet istället. På så sätt sparar jag ju 8-900,- istället för att behöva köpa både router och modem... Och det skulle jag få göra nu. :galetglad::storkram: Först skulle/ville han skicka ut ett modem helt gratis, och att jag kunde behålla routern, men jag ville gärna byta in den - ifall någon annan behöver den - och den är ju så gott som oanvänd. Sen sa han att skulle han fixa en utomhusantenn åt mig med... Något han såg att det var något jag var berättigad till p g a av ADSL->4G-bytet. Inget de tidigare har nämnt. Pöörfäckt. :yeahbaby: Blir ju xtra bra nu om USBmodemet kanske har sämre mottagning än routern.

 

Både Kjell och Dustin (och i viss mån Inet) hade rätt bra beskrivningar på routern.

 

5480012_0.jpg

 

Så, i nästa vecka skall jag nog köpa Dovado-routern. Skall bli skönt att kunna komma in i åt datorn igen. Får skjuta lite på datorbygget jag håller på med och ta sista delarna nästa månad istället. Var annars de jag hade tänkt att köpa nu.

 

 

 

Ja, det blev ju en bra avslutning på veckan trots allt. En stor sten som föll kan man säga.

 

:kaffe:

Grattis! :cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svurit som en borstbindare ikväll... (de svär tydligen jättebycket...) Bytt ut det öppna sportluftfiltret på min Saab 9000 som förre ägaren monterat till originalburken med filter, var förbaskat trångt att få dit det då det sitter ute i skärmen framför hjulhuset, men till sist så.... :utskallning:

 

När jag ändå skitat ner mig ute på gårdsplanen så passade jag på att sota ur värmepannan, så det var bara att dumpa kläderna i tvättkorgen och ställa sig i duschen sen.

 

Men nu med lite kaffe i muggen och är nyduschad så känns det bättre igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tecknat nytt elavtal idag, fick mail från Eon om att man kunde förnya det fastän det inte går ut förrän siste augusti, hade ett ettårigt fastprisavtal innan på 86 öre Kw/h och 400 kronor något i och , har nu fastprisavtal på tre år med 77 öre Kw/h och ca en hundralapp billigare årsavgift.

 

Det är värt lite kaffe :P

 

Slurp :kaffe: aaaaahhh..... :foralskad:

grattis !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôtt... Aldrig fel med billigare el. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Glömde ju om routern. Alla olika DDNS-tjänster. De flesta brukar väl ha 1-2, max 3 olika man kan välja.

 

Den sista där är riktigt bra, så kan man använda vilken som sen. T ex zzzz.io, som är helt gratis.

grattis !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...