Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Du menar eddan som bok..? Det låg även några länkar där till den som ebok och om inte annat så fanns det med såna ISBN-nummer, ifall du ville söka vidare på dem.

Det går att köpa den på olika sätt. Jag tänkte i min enfald att den fanns tillgänglig för allmänheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! Jag visste det! Den outgrundliga kunskap som forumiter besitter är bedårande! :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och fixat lite med en virtuellt bilbliotek i Calibre som jag delat ut. På så sätt delar man inte hela sitt ebok/pdf-bibliotek, utan bara delar av det. :kaffe:

 

Om 2 timmar är det Kung Fury på SVT2. tv.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat hela dagen samt tränat nyss. :stjarnsmall:

Det gör mig både hungrig och trött på samma gång, speciellt som att jag haft karaktär idag och hoppat över eftermiddagsluren. :gaspar:

Jag har några kokta ägg i kylen från igår men anar att det inte kommer att räcka. :devil:

Har dessutom några inbakade små-pizzor i frysen som kommer att bli smaskens om en stund. yummy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och fixat lite med en virtuellt bilbliotek i Calibre som jag delat ut. På så sätt delar man inte hela sitt ebok/pdf-bibliotek, utan bara delar av det. :kaffe:

 

Om 2 timmar är det Kung Fury på SVT2. tv.gif

 

Ja, tack för påminnelsen, det får bli en snabb frukost nu, middag till Kung Fury också i säng inte allt för sent i natt. Blev totalt fel eftersom mina tabletter såg till att jag sovit precis hela dagen idag och stiget nu på kvällen :stjarnsmall: (att jag borde se till att komma i säng istället för att sitta uppe har inget med saken att göra :whistling: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har några kokta ägg i kylen från igår men anar att det inte kommer att räcka. :devil:

Lite vitt bröd, majonäs och några räkor uppepå, så blir räkmackan komplett. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det ståt en hel del intressant om MagSafe också i macworld

Apples MagSafe kontakter har hållit våra macar säkra i nästa tio år. MagSafe gör att strömkabeln lossnar självmant när du rycker ut den, Så att macen sitter tryggt kvar medan sladden ryker i backen MagSafe var en given del av alla bärbara macar fram till att Apple Nyligen presenterade nya 12 tums MacBook Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Apples MagSafe kontakter har hållit våra macar säkra i nästa tio år. MagSafe gör att strömkabeln lossnar självmant när du rycker ut den, Så att macen sitter tryggt kvar medan sladden ryker i backen MagSafe var en given del av alla bärbara macar fram till att Apple Nyligen presenterade nya 12 tums MacBook

... som har USB-C.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.615090/detta-ar-usb-type-c---den-enda-kontakten-du-behover-i-framtiden

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite vitt bröd, majonäs och några räkor uppepå, så blir räkmackan komplett. :ThumbsUp:

Jag är lite glutenintolerant. Vetemjöl är rena rävgiftet. Så jag käkar äggen som de är med några korn salt på.

Det fick räcka med rävgiftet i pizzan.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för Jim trott och gänget, eller hur

 

No no no no yes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då har man upplevt alla 80-talsfilmer i en enda stor potpourri :lol: Men knaster och raster från VHS och allt :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite glutenintolerant. Vetemjöl är rena rävgiftet. Så jag käkar äggen som de är med några korn salt på.

Jag är majonäsintolerant. Så fort jag ser eländet kastar jag det så långt bort jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då har man upplevt alla 80-talsfilmer i en enda stor potpourri :lol: Men knaster och raster från VHS och allt :w00t:

Haha... :lol: Ja, det var ju hur bäst som helst. Men det var ju bra gjort, spec för att mestadels vara inspelat i ett litet kontor i Umeå med en greens screen. Hoppas den vinner/vann sin klass i Cannes.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och lyssnar på "I sportaffären" med Lena Nyman och Gösta Ekman. Jag tycker den är hysteriskt kul!! :hihihi: Dessvärre finns den inte som film utan man får lyssna på ljudet endast.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är majonäsintolerant. Så fort jag ser eländet kastar jag det så långt bort jag kan.

Vilket är det du inte tål i majonäsen då? ägggula, olja, senap el vinäger? :fundersam:(antar att du fixar lite salt och peppar).

 

Han skrev det nog i omvändordning. Mikael menade nog “Glutenintolerant Lite”. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, min dag i komprimerat miniformat rullar på, håller på att laga mat nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på Intressanta föredragningar med efterföljande middag idag, med massa folk från hela Sverige, spännande och intressant, de flesta som deltog var kanske runt 30 sisådär och var själva urtypen för "rätt klädkod" och "siktar på karriär" och med rätt examina i fickan.

Och så jag.... Nåja, helt ensam var jag väl inte.

 

Är det månne ett ålderstecken när okända vill hjälpa en med appen i mobilen eller kommer med goda råd om vad iPrylen kan göra?

Precis som om man förutsätter att man behöver hjälp. De vill ju vara hjälpsamma förstås, men jag känner mig bara kränkt och superirriterad :(

 

Sitter på bussen på väg hem i tidiga natten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och lyssnar på "I sportaffären" med Lena Nyman och Gösta Ekman. Jag tycker den är hysteriskt kul!! :hihihi: Dessvärre finns den inte som film utan man får lyssna på ljudet endast.

 

 

då har jag tur då för den revyn har jag hemma

 

det är väl Svea Hund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har testat Apples Bildbehandling och här är lite av filtren

 

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

(Alfredson/ Danielsson) Lena Nyman, Gösta Ekman "Svea Hund" på Göta Lejon, Stockholm, 1976 Ⓟ 1976 Svenska Ljud

 

här finns även andra godbitar som¨

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är väl återgivningen i min IPad inte helt korrekt, men nog ser väl filtren lika taffliga ut som standardfiltren i Instagram?

Jag har testat Apples Bildbehandling och här är lite av filtren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...