Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Måndag förra veckan var det resa till Kumla & Örebro, onsdag förra veckan Stavsjö & Oxelösund, fredag förra veckan Linghed & Kilafors, Igår var det resa till Sundsvall, idag Torshälla & Eskilstuna, imorgon Stavsjö och Norrköping... Måste få in en ny resande servicetekniker på firman så man slipper åka själv!

 

Känns väldigt bra att just nu sitta i soffan tillsammans med hustrun och göra ingenting (läs Mannen surfar på nätet på MBP'n och suger i sig en balja kaffe och Frun kollar på SVT-play på iPad:en)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, jag läste precis om det mer inhemska uttrycket "Merry old England" i NE, se nedan, eller "Merry England" (Wikipedia), idag. Då blir "Good old England" engelska på svenska i stil med "after work".

 

attachicon.gifmerryoldengland.png

Det är nog så enkelt att det är några anglofiler från svedala som kokat ihop en titel som låter bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag förra veckan var det resa till Kumla & Örebro, onsdag förra veckan Stavsjö & Oxelösund, fredag förra veckan Linghed & Kilafors, Igår var det resa till Sundsvall, idag Torshälla & Eskilstuna, imorgon Stavsjö och Norrköping... Måste få in en ny resande servicetekniker på firman så man slipper åka själv!

 

Slipar du sågverkens sågblad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så enkelt att det är några anglofiler från svedala som kokat ihop en titel som låter bra.

Ja, precis! :ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tar vi farväl av Basil och Sybil och Manuel på Fawlty Towers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag förra veckan var det resa till Kumla & Örebro, onsdag förra veckan Stavsjö & Oxelösund, fredag förra veckan Linghed & Kilafors, Igår var det resa till Sundsvall, idag Torshälla & Eskilstuna, imorgon Stavsjö och Norrköping... Måste få in en ny resande servicetekniker på firman så man slipper åka själv!

 

Känns väldigt bra att just nu sitta i soffan tillsammans med hustrun och göra ingenting (läs Mannen surfar på nätet på MBP'n och suger i sig en balja kaffe och Frun kollar på SVT-play på iPad:en)

Jag hoppar över kaffet men annars låter det trevligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänder med en av de bästa med kocken.... chocolate moose... :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

 

ja dags att muntras upp lite

Svenska kocken bjuder på en delikatess

chokladdoppad älg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kool javascriptgrejj. B) En interaktiv musikupplevelse.

Lights

Man kan ändra riktning vänster/höger genom att flytta musen. Klicka på bollar/pluppar för effekter. Klicka/hålla nere ökar farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och lyssnar på NHLhockey (webradio) och pillar med lite papper och sånt. Fick ta fran fårskinnstofflorna för det är riktigt kallt inatt. Känns som ≈ 3-4°C el nåt. Tyckte jag såg på nyheterna att Borås skulle få ännu kallare. ~ 2,5°C har dem nu och det skulle väl bli nattfrost med? Ja, snart är det Midsommar. Kanske dags att byta namn på den dagen? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket namn föreslår du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket namn föreslår du?

 

Vårdagjämning? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vad gör du uppe så tidigt Ronny? Det brukar väl inte vara något för dig med tidig morgontimma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad gör du uppe så tidigt Ronny? Det brukar väl inte vara något för dig med tidig morgontimma?

solen lyste igenom tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för Säker start!! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för Säker start!! :kaffe:

gör som svenske kocken när han tillverkar donuts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker hitta Snorres Edda på nätet. Hittils misslyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilket namn föreslår du?

Vårdagjämning? :totaltgalen:

 

Det skall väl helst ha ngt med Mid i sig, så Midvinter...ngnting. ^_^

 

 

solen lyste igenom tyvärr

Då får man vända sig, rulla över på andra sidan. Och blunda såklart, så inte solen syns. :D

 

 

Nu är det dags för Säker start!! :kaffe:

Ja, samma här. :kaffe:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilken dag det blev. Sov längre än vad jag trodde det skulle bli. Måste ha varit ordenligt trött. Jaja, man får väl ta nya tag imorgon istället. morning1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag klippt skägget. Sedan åkte jag in till stan och klippte håret. Denna gång blev det sidbena. Frisören fick putsa till skägget lite också. Nu känner jag mig fräschare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag klippt skägget. Sedan åkte jag in till stan och klippte håret. Denna gång blev det sidbena. Frisören fick putsa till skägget lite också. Nu känner jag mig fräschare.

Man spar in på schampo/balsam. :ThumbsUp: Och tack för burken, som damp ner igår. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att jag inte hittade EDDAN. Det finns massor OM Eddan.

Du menar eddan som bok..? Det låg även några länkar där till den som ebok och om inte annat så fanns det med såna ISBN-nummer, ifall du ville söka vidare på dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...