Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Då kanske det bara är jag som missförstått allt, den kanske är riktigt bra intelligent gjord först och att de sen medvetet infört slarv för att folk som inte är som jag ska gilla den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att "slarvet" i Kung Fury är helt medvetet...

 

Då kanske det bara är jag som missförstått allt, den kanske är riktigt bra intelligent gjord först och att de sen medvetet infört slarv för att folk som inte är som jag ska gilla den. :D

Tja, om det mycket högt uppskattade har sina brister så brukar det inte sällan komma fram påpekanden att bristerna egentligen inte är brister, utan genial satir. Således är exempelvis "Ejdolf" en samhällskritisk satir över bristande språkbildning, och ingen brist på bildning, utan precis tvärtom! En film att älska eller hata, punkt ett, och gör du det senare, vilket du naturligtvis gör om du inte älskar den, så har du, punkt två, inte förstått det fina i kråksången :lol:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag förstår nog inte det fina i kråksången. :D

Men vi får väl se till uppföljaren. Om det blir nån. Då skulle jag tipsa om att anställa en manusförfattare, eller nån som kan läsa och skriva ö h t. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams
Postad (redigerade)

 

Du ger dig inte heller så varför ska jag göra det?

Jo, nu ger jag faktiskt upp.

Redigerad av Ollie Williams
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag förstår nog inte det fina i kråksången. :D

Men vi får väl se till uppföljaren. Om det blir nån. Då skulle jag tipsa om att anställa en manusförfattare, eller nån som kan läsa och skriva ö h t. :P

Det blir en långfilm. :yeahbaby: Där man bl a får känna karaktärerna lite mer, eftersom det här var mer av en konceptfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackspärr.

 

Nej, faktiskt inte alls. Vill jag verkligen sitta och titta så är det upp med fötterna på fotpallen och luta sig tillbaka, slötittar jag som igår så är det bara att slå ett öga uppåt så hänger man med, tittar jag rakt fram på huvudskärmen så ser jag även hela den övre bildskärmen som är vinklad nedåt för behaglig betraktningsvinkel plus att det står så långt tillbaka på den övre hyllan att den är i övre delen av en synfält per automatik. Vill man så fungerar det även perfekt att lägga sig i soffan och kika, även om det inte är någon jätteskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker inte att den var sk-t... Jag tyckte bara inte om den. Det var inte i min smak. Fler tycker nog som jag. Ungefär som melodifestivalerna. Jag ser dem inte heller. Men jag tycker inte att det är sk-t. Det finns massor av kultur som jag inte berörs av, men som jag inte därför tycker är sk-t. Exempelvis Munros och Modianos prosa. Jag läser hellre annat.

Samma här. Känner mig neutral. Eller kanske snarare jag borde kalla det för likgiltighet. Inte därför att det är dåligt i mina ögon utan helt enkelt för att jag har redan tillräckligt med saker som intresserar mer. Något som kanske kan få mig till att glömma blinka framför dumburken och efteråt undra varför filmen var så kort. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå har Kung Fury varit "dagens snackis" i tråden sedan i torsdags :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket, det har blivit ett samtal till illa mamma som är trött då hon genomgår strålning igen. Även om hon är trött så verkar hon ändå vara piggare i rösten än på länge :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå har Kung Fury varit "dagens snackis" i tråden sedan i torsdags :whistling:

Du och några till kanske, kors i taket, tyckte om den? grin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter första grenen cykling så såg Björn Lind ut som en vinnare

Men i pusslet så sjabblade han bort hela försprånget

Och det blev en jämn och oviss kamp

#mästarnas mästare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå har Kung Fury varit "dagens snackis" i tråden sedan i torsdags :whistling:

Nej nu tar vi #mästarnas mästare istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, Danijela! Bäst tränad, starkast, seriösast, vinnarskalligast. :yeahbaby:

Ja jag håller med... Pusslet första gången var väl hennes svagaste gren

Men i dag gjorde hon inte om samma misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag håller med... Pusslet första gången var väl hennes svagaste gren

Men i dag gjorde hon inte om samma misstag

Nej, hon var duktig. Björn Lind sumpade nog chansen med sin konstiga taktik i hålla andan-bassängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ändå har Kung Fury varit "dagens snackis" i tråden sedan i torsdags :whistling:

Du och några till kanske, kors i taket, tyckte om den? grin.gif

Det blir många kors du får rita då. ^_^ Vet inte hur många du anser är “några”, men filmen hade 3,5milj visningar på YouTube - på 24h. Var uppe i 8,4milj i går. Nu ligger det på 8,675milj så det har väl börjat avta i farten. Då är ju inte siffrorna fr SVT och SVTplay inräknade (vi kan inte se den i Sverige på YouTube). Men det är klart 8,675milj ... är ju några stycken. B)

 

Sett till tumme upp/ner är det 1,57% som inte verkade gilla filmen. Och det är ju också några.

post-64246-0-64239200-1433104662.png

 

- - -

 

Skall bli kul att följa/se vad som händer med den. Om den vinner några priser och utmärkelser. Kung Fury har ju blivit ett spel nu med. :) Kommer säkert fler saker ur konceptet. Sett till filmens effekter, undra hur mycket det smittat av/inspirerat andra filmmakare att göra liknande. Kan tänka mig att det blir lite av en Matrix-effekt - att man kanske kan se “stilen” hamna i andra rullar sen. Inte i alls samma omfattning såålart - och inte de extrema grejjerna. Men det fanns väl en del i filmen man kan tänka sig skulle kunna passa i en normalfilm.

 

Nej nu tar vi #mästarnas mästare istället

Missade det. Somnde en stund på e m och vaknade nyss. Men det kommer väl en repris (antar jag) som man kan kika på. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag vet inte jag. Tyckte att Mästarnas Mästare var helt ok men väldigt ologiskt. Och lite väl mycket idrottsmoment.

 

Bytte kanal och tittade på South Park men jag tröttnade. Riktigt dåliga animationer. Man kan ju tycka att de med den budgeten kunde finslipat lite.

 

Så jag zappade igen och slökollade på en tysk-amerikansk film men fick nog när den tyska huvudrollsinnehavaren inte talade perfekt engelska. Ska man gå på att han är amerikan eller vad tror de?

 

Så jag tröttnade och stängde av tv'n.

 

Svårt för mig att hitta bra underhållning. Förra veckan var jag på cirkus men blev sjukt besviken eftersom det fanns clowner där.

 

:D

 

 

(Snyggt jobbat av Danijela. Vilket råskinn hon är.) :)

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, hon var duktig. Björn Lind sumpade nog chansen med sin konstiga taktik i hålla andan-bassängen.

ja det var nog ingen smart idé

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog mig friheten och klippa lite från twitter

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första grenen var ju enorm

ja och jag tippade ju rätt redan här

sedan sprang hon ju förbi de andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hon lirar i rätt klubb också

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, hockeysspelare brukar det. :D:totaltgalen::hihihi:

 

Hur vet man att en ishockeyspelare är neandertalare? :fundersam:

 

De har mycket istid och använder klubba :whistling::hihihi:

Redigerad av mattem
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet man att en ishockeyspelare är neandertalare? :fundersam:

 

De har mycket istid och använder klubba :whistling::hihihi:

[+] :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

[+] :D

 

Lägger man sen till de manliga spelarnas "slutspelsskägg" så är de jäkligt håriga också ;)

 

EDIT: Alla som har sett en vilt skäggig Peter Forsberg vet att det är ingen vacker syn :lol:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...