Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Byggstarten planeras ske 2016 och trafikstarten 10 år senare.

Då är det säkert nästan alla som glömt vad man planerade att göra 2013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långpromenad idag. Efter långcykeltur igår. Jag motionerar för mycket (eller för ofta snarare) och får ont i kroppen. Idag gick jag med knästöd på vänsterbenet. Men det gör underverk för själen att röra på sig, så det får gå tills det inte går längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat tiden på sjukhuset så att jag kan utnyttja ordinarie sjukbuss.

I dag gör jag i övrigt inget; den stora tröttheten har rullat in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en tur tidigare på eu-moppen och njöt av naturen och det sista av sommaren. :) Höstrusket ska ju komma nästa vecka sägs det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Byggstarten planeras ske 2016 och trafikstarten 10 år senare.

Då är det säkert nästan alla som glömt vad man planerade att göra 2013

 

Ja, och de lär nog tappa en hel del besök/turister under de 12-14 åren. :shifty:

 

- - -

 

Är väl dags att börja fundera på den där gräsmattan utanför. Om det nu skall bli regn&rusk. Sen lär det väl inte gå att klippa ngt. Har varit otroligt slarvig (slapp o slö) i år när det gäller den. Jaja, en annan dag.

 

Hade pannkakor/sirap till frukost. Fortf mätt. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ä

Härligt vilken är det den största fisk ni fått i år?

 

Rengbåge på ca 8kg. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat tiden på sjukhuset så att jag kan utnyttja ordinarie sjukbuss.

I dag gör jag i övrigt inget; den stora tröttheten har rullat in.

Då är du utvilad nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långpromenad idag. Efter långcykeltur igår. Jag motionerar för mycket (eller för ofta snarare) och får ont i kroppen. Idag gick jag med knästöd på vänsterbenet. Men det gör underverk för själen att röra på sig, så det får gå tills det inte går längre.

Bra för själen men dåligt för kroppen.

Hur går det ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra för själen men dåligt för kroppen.

Hur går det ihop?

Bra fråga. Man har ju hört att motion frisätter endorfiner, en slags lyckohormon. Men är man snart 48 så straffar kroppen sig om man inte ser till att vila också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll blir det Hyacitj igen

Är hon förkyld.......? :whistling: Eller är det någon ny rysk serie?

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma vid Macen. Huga för föräldraskapets WinPC. Fult och hemskt. :dumstrut::stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma vid Macen. Huga för föräldraskapets WinPC. Fult och hemskt. :dumstrut::stjarnsmall:

Jaha då vet vi att det är Sala de bor

 

Ja det blir lustiga ord när man skriver från en touch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick upp en Installera DivX när jag var på NyTekniks hemsida och inte kunde köra en film. Klickade och plötsligt hade Safari ställt om sig till Bing sökmotor! Vad sjutton händer!?!?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat på en konstig film som heter "I am"

Om jag låtsas att jag mår bra; mår jag bättre då?

Måste två på varandra följande meningar ha något med varandra att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat på en konstig film som heter "I am"

Om jag låtsas att jag mår bra; mår jag bättre då?

Måste två på varandra följande meningar ha något med varandra att göra?

"Jag är" används flitigt av spirituella ledare och betyder att jaget är medvetandet och inte tankarna.

De flesta identifierar sig med sin tankevärld och mycket av depressioner och annat psykiskt lidande påstås komma därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Jag har 3:s mobila bredband och en Huawei E353-USB-dongel (virtuell ethernet). De stöder Windows och Mac men inte Linux. I Windows och Mac ska man installera programvara, sedan funkar det. Tyvärr kraschar macen rätt ofta, det är något med USB3-portarna som inte lirar med modemet. MEN! Om jag stoppa i modemet i Ubuntu 12.04 så funkar det på millisekunden, utan installation av programvara, det är som en ethernetkabel, stabilt som granit. Trots vad 3 skriver så är modemet alltså tryggast i Linux. Lustigt. Linux har annars alltid djävlats med mig vad gäller trådlöst. Icke så längre. Även WiFi funkar oklanderligt. Jag är impad.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid lika roligt när hundar och Hyacith möts

och Hyaciths dividerande om att alltid göra det som en tjänsteman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt. Jag har 3:s mobila bredband och en Huawei E353-USB-dongel (virtuell ethernet). De stöder Windows och Mac men inte Linux. I Windows och Mac ska man installera programvara, sedan funkar det. Tyvärr kraschar macen rätt ofta, det är något med USB3-portarna som inte lirar med modemet. MEN! Om jag stoppa i modemet i Ubuntu 12.04 så funkar det på millisekunden, utan installation av programvara, det är som en ethernetkabel, stabilt som granit. Trots vad 3 skriver så är modemet alltså tryggast i Linux. Lustigt. Linux har annars alltid djävlats med mig vad gäller trådlöst. Icke så längre. Även WiFi funkar oklanderligt. Jag är impad.

Testade också ett sån mobilt bredband (telia) som jag aldrig fick att funka. Krashade duktig hela tiden. Kollade i loggen, och det var lite om 32bit ngnting där... Antar att det inte funkar då eftersom Lion-> är 64bit. Eller så gjorde jag ngt annat helt knasigt som gjorde att det inte funkade.

 

- - -

 

Sitter och testar Screenflick. Fått några tester att återge rätt färger, men då är det antingen flash (f4v) el apple lossless el okomprimerad bautafil. Trevligt program i a f. bara $29,-. Skall nog köpa det (testar demo'n = jättelogga i mitten på filmerna)

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde att ta bort ett bonuskryss i en kryssruta...

Jaha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

sommarvädret fortsätter

Goförrmedda! fast på söndag-måndag börjar så smått höstrusket, om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela dagen idag är vikt åt den som har paraskevidekatriafobi. Grattis!

Just det! Dagen till ära! Sshh!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...