Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill skrika, kasta mig ner på golvet och sparka med benen men vad hjälper det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill skrika, kasta mig ner på golvet och sparka med benen men vad hjälper det.

Jo, gör det, vi vuxna har en tendens att besinna vår vrede alltför mycket. Det är en viktig drivkraft, som poppar upp hos tonåringar, och som de ofta klandras för. Men ilska är bra. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill skrika, kasta mig ner på golvet och sparka med benen men vad hjälper det.

Även om det inte passar en sån fin dam som du, :pusspadig: är det ett måste att låta trycket gå ut ibland. Sätter man i korken tar man stryk invärtes. Hugg ved. Gräv ett dike. Låt det gå ut på ett positivt sätt. Slå inte man och barn. Även om det för stunden känns positivt.... :whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man städat hela huset och två toaletter. Eftersom jag är hemmaman ser jag till att maten är lagad när frun kommer hem och jag städar huset varje vecka. Jo, det är sant. Normalt gör jag det på fredagar men jag var ganska slut i huvudet efter tre dagar hos päronen...

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det inte passar en sån fin dam som du, :pusspadig: är det ett måste att låta trycket gå ut ibland. Sätter man i korken tar man stryk invärtes. Hugg ved. Gräv ett dike. Låt det gå ut på ett positivt sätt. Slå inte man och barn. Även om det för stunden känns positivt.... :whistling::hihihi:

Jag håller med med hjärnan; känslorna säger att jag ska hugga mannen och gräva ner honom i diket.

Jag mår så illa av att bli så arg och bitter; jag vill mycket hellre vara snäll och kärleksfull.

Först blir jag arg, sen mår jag pyton för att jag låter ilskan bära iväg med mig och sen kommer tomheten.

Dags att hitta nån hjälplinje för ett forum är egentligen inte rätt forum.

Fast här kan man ju egentligen skriva vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter en kall och lite saltersättning (chips) efter trädgårdsarbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Leksing är du aldrig ensam. Är bara att njuta vid TV'n. ^_^

Period två var ingen njutning...... :stjarnsmall:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska jag sluta titta på "Jeremiah" en mycket svart framtidsvision och i stället hitta nån riktigt tramsig men upplyftande komedi.

Problemet är bara att jag sällan tycker komedier är roliga.

Roligt är däremot att jag skrivit texten ovan under det att jag blundat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå uppgraderingar! I princip varje gång man går in i ipaden eller för all del telefonen. Så är det nån app som ska uppgraderas. Jämt, jämt och jämt!

 

Retar mig lite på att de uppgraderade apparnas ikon-utseende nu blir ändrat vartefter, anpassningen till iOs 7 är i full gång och apparna ser ut som leksaksknappar, gillar inte det där plastiga leksaksklara färgerna riktigt, men det är väl jag som är bakåtsträvare ;( not ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill skrika, kasta mig ner på golvet och sparka med benen men vad hjälper det.

Varför ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorn är det "julafton" för mig.... Har varit hårt ansatt ekonomiskt de senaste åren som ni vet men tack vare en snäll sambo så har jag kunnat reparera mycket av skadorna som mitt ex orsakat (som jag passivt sett på när det skedde). Men nu så har jag ju i detta skedet fått en heltidsanställning som elevassistent fram till 140613, dvs läsåret ut och fått en riktig lön. Visserligen inte en jättelön, men jämfört med CSN i fyra år samt i sommar A-kassa så är det som om pärleporten har öppnat sig.

 

Min "julafton" innebär att jag köpt mig en "ny" bil. Blir en sexväxlad BMW 320d Touring -03/04 som på min testrunda drog 0.48 l/mil. Kan låta tokigt att man sätter sig på ett ny kredit när man nästan är "fri" igen. Dock så är det inget stort billån och jag räknar med att ha slutbetalat det på max två år. Sen finns det ju massor av ursäkter, precis som man radar upp varför man behöver en ny(are) mac mellan varven. Slippa omaket med en två-dörrars bil, mer "lyx" än den nuvarande vars enda bekvämlighet är servostyrning, modernare, snyggare, bekvämare m.m. m.m. ...

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-09-14 kl. 10.59.14.PNG

Nej men vad kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt ute på gården och njöt av en liten cigarill medan det mörknade allt mer.

Ja ja, jag vet, vuxna människan, osv., men ibland är det gott, med emfas på ibland.

Jag lyssnade, ja verkligen lyssnade, och hörde plötsligt massor med saker som hände.

Ett tåg for förbi långt borta, några somalier tjattrade något obegripligt, sus mellan träden och från ventiler.

Synintrycken de växte de också med allt från trädgrenar som böjde sig för vinden till saker som rörde sig i upplysta fönster.

Gården vaknade till liv på ett intensivt sätt som jag inte upplevt tidigare.

Synd att det bara varade i någon minut.

Ska definitivt prova detta fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå uppgraderingar! I princip varje gång man går in i ipaden eller för all del telefonen. Så är det nån app som ska uppgraderas. Jämt, jämt och jämt!

Retar mig lite på att de uppgraderade apparnas ikon-utseende nu blir ändrat vartefter, anpassningen till iOs 7 är i full gång och apparna ser ut som leksaksknappar, gillar inte det där plastiga leksaksklara färgerna riktigt, men det är väl jag som är bakåtsträvare ;( not ;)

Det skall ju vara fixat till hösten har de lovat

alla uppdateringar sker medan ipaden eller macen är offline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Ferdinand inte vill slåss.

aha på så vis han vill bara sitta under sin korkek och lukta på blommorna

man kan ju undra hur gammal den tecknade filmen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt ute på gården och njöt av en liten cigarill medan det mörknade allt mer.

Ja ja, jag vet, vuxna människan, osv., men ibland är det gott, med emfas på ibland.

Jag lyssnade, ja verkligen lyssnade, och hörde plötsligt massor med saker som hände.

Ett tåg for förbi långt borta, några somalier tjattrade något obegripligt, sus mellan träden och från ventiler.

Synintrycken de växte de också med allt från trädgrenar som böjde sig för vinden till saker som rörde sig i upplysta fönster.

Gården vaknade till liv på ett intensivt sätt som jag inte upplevt tidigare.

Synd att det bara varade i någon minut.

Ska definitivt prova detta fler gånger.

har också suttit ute hela kvällen fram tills för en timma sedan eller så, det var ljummet skönt och som du skriver så känns det som en lisa för själen.

 

Men de där cigarillerna har jag slutat med, jag saknar dem i stort sett varje dag men samtidigt så är det så skönt att vara dem förutan. Det är så skönt att tillhöra typen; "not to be" istället för "to be". Jag träffar så ofta människor i mitt arbete som inte klarar att ta ett steg utan att få andnöd, deras lungkapacitet kan vara så låg som en 1/4 av vad en normal person ska ha. Ja, det förstås nog vart jag vill komma.....

 

Men förnekelsen är stor! Så skulle jag göra ett hälsotest som var helt frivilligt och jag var så nervös innan så jag kunde inte slappna av alls, anledningen var att jag visste att i testet så ingick ett spirometritest och jag var så säker på att jag skulle "avslöjas" som en person som låg under normalkurvan. nu gjorde jag inte det, tvärtom så hade jag bättre lungkapacitet än normalkurvan för min ålder. Men någonstans så kom jag ändå till en gräns, varför spela detta höga spel? Rätt som det är så kommer man kanske till en dag då det inte spelar någon roll? för man har redan blivit en förlorare med lungcancer eller svår KOL. Och då går det inte att backa bandet.

 

Men under lång tid så rökte jag "bara en liten cigarill", för egentligen så rökte jag ju inte alls! Exakt så ser äkta förnekelse ut! Den enda man lurar är sig själv.

 

Kruxet är att få den motivation som krävs för att komma till "not to be". Motivationen kan man få genom att ställa ärliga frågor till sig själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt ute på gården och njöt av en liten cigarill medan det mörknade allt mer.

Ja ja, jag vet, vuxna människan, osv., men ibland är det gott, med emfas på ibland.

Jag lyssnade, ja verkligen lyssnade, och hörde plötsligt massor med saker som hände.

Ett tåg for förbi långt borta, några somalier tjattrade något obegripligt, sus mellan träden och från ventiler.

Synintrycken de växte de också med allt från trädgrenar som böjde sig för vinden till saker som rörde sig i upplysta fönster.

Gården vaknade till liv på ett intensivt sätt som jag inte upplevt tidigare.

Synd att det bara varade i någon minut.

Ska definitivt prova detta fler gånger.

Såg cigarillen ut så här? Fara värt... ;)

 

Joint.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg cigarillen ut så här? Fara värt... ;)

 

Joint.jpg

Nej nej nej, sådan skit, om det är vad jag tror att det är, rör jag inte, även om jag kan förstå varför du tror det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också suttit ute hela kvällen fram tills för en timma sedan eller så, det var ljummet skönt och som du skriver så känns det som en lisa för själen.

 

Men de där cigarillerna har jag slutat med, jag saknar dem i stort sett varje dag men samtidigt så är det så skönt att vara dem förutan. Det är så skönt att tillhöra typen; "not to be" istället för "to be". Jag träffar så ofta människor i mitt arbete som inte klarar att ta ett steg utan att få andnöd, deras lungkapacitet kan vara så låg som en 1/4 av vad en normal person ska ha. Ja, det förstås nog vart jag vill komma.....

 

Men förnekelsen är stor! Så skulle jag göra ett hälsotest som var helt frivilligt och jag var så nervös innan så jag kunde inte slappna av alls, anledningen var att jag visste att i testet så ingick ett spirometritest och jag var så säker på att jag skulle "avslöjas" som en person som låg under normalkurvan. nu gjorde jag inte det, tvärtom så hade jag bättre lungkapacitet än normalkurvan för min ålder. Men någonstans så kom jag ändå till en gräns, varför spela detta höga spel? Rätt som det är så kommer man kanske till en dag då det inte spelar någon roll? för man har redan blivit en förlorare med lungcancer eller svår KOL. Och då går det inte att backa bandet.

 

Men under lång tid så rökte jag "bara en liten cigarill", för egentligen så rökte jag ju inte alls! Exakt så ser äkta förnekelse ut! Den enda man lurar är sig själv.

 

Kruxet är att få den motivation som krävs för att komma till "not to be". Motivationen kan man få genom att ställa ärliga frågor till sig själv!

Ja naturligtvis behöver jag inte cigarillen, det yttre stimulis. Det borde ha räckt fullständigt med upplevelsen på gården.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej, sådan skit, om det är vad jag tror att det är, rör jag inte, även om jag kan förstå varför du tror det. :)

Äsch, jag skojade bara. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Period två var ingen njutning...... :stjarnsmall:

Nä, det var väl sådar.... Men det var en fin inledning. Det är hockey när kommentatorerna får skrika för att höras. ^_^ Det var nog mkt nerver som spökde idag. Skönt att premiären är över i a f. Bara att säga Grattis! till Brynäs.

 

(Du fick ett gratisplus där, när jag missade svara knappen med ~ halvmeter ;))

 

Lite väl varmt väl?

Nejdå. :D Tröjjan är tunn och mössan är en "keps". Sen har jag kvar min halsduk från jag var ≈ 10-12år.

 

- - -

 

Sorterar och grejjar lite. Måste rensa upp lite i ett par filer. :kaffe::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också suttit ute hela kvällen fram tills för en timma sedan eller så, det var ljummet skönt och som du skriver så känns det som en lisa för själen.

 

Men de där cigarillerna har jag slutat med, jag saknar dem i stort sett varje dag men samtidigt så är det så skönt att vara dem förutan. Det är så skönt att tillhöra typen; "not to be" istället för "to be". Jag träffar så ofta människor i mitt arbete som inte klarar att ta ett steg utan att få andnöd, deras lungkapacitet kan vara så låg som en 1/4 av vad en normal person ska ha. Ja, det förstås nog vart jag vill komma.....

 

Men förnekelsen är stor! Så skulle jag göra ett hälsotest som var helt frivilligt och jag var så nervös innan så jag kunde inte slappna av alls, anledningen var att jag visste att i testet så ingick ett spirometritest och jag var så säker på att jag skulle "avslöjas" som en person som låg under normalkurvan. nu gjorde jag inte det, tvärtom så hade jag bättre lungkapacitet än normalkurvan för min ålder. Men någonstans så kom jag ändå till en gräns, varför spela detta höga spel? Rätt som det är så kommer man kanske till en dag då det inte spelar någon roll? för man har redan blivit en förlorare med lungcancer eller svår KOL. Och då går det inte att backa bandet.

 

Men under lång tid så rökte jag "bara en liten cigarill", för egentligen så rökte jag ju inte alls! Exakt så ser äkta förnekelse ut! Den enda man lurar är sig själv.

 

Kruxet är att få den motivation som krävs för att komma till "not to be". Motivationen kan man få genom att ställa ärliga frågor till sig själv!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2034140-pessimister-ar-realister

Lite relaterat, skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och mappar och en tangentbordslayout (till grabbarbas datorer). Köpte ju ett par såna minimiditangentbord ... och tyvärr fanns inte shift på vänster sida. utan där är < > istället. Så jag måste fixa till det lite. Passarpå att mappa om övre daden med, så den blir lite mer Mac'ig. ^_^ Riktigt tråkigt och rätt pilligt, men det blir väl bra till slut (o alla dessa j@vla tangentkoder man måste ha koll på). Och "≈ † ™" verkar inte existera på CP. :glare:

 

Mer kaffe... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...