Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ha en så jätteskön dag då Ronny och Axelmannen.

Själv ska jag bege mig ut på en moppetur igen.

Tanken är full, så även tanken med tvåtaktsolja och min mage. :)

post-5952-0-05023900-1378638796_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarlig hjärtklappning; måste minska på medicinen. Det tråkiga är att då återkommer andra symtom. Vilket ska jag välja- pest eller kolera?

Jag har Seloken/Inderal som behovsmedicin mot just det, men de kanske skulle krocka med andra mediciner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Seloken/Inderal som behovsmedicin mot just det, men de kanske skulle krocka med andra mediciner?

Jag får hjärtklappning av skäldkörtelhormonet om jag tar den dos jag behöver för att i övrigt må drägligt. Verkar fullständigt omöjligt för mig att ställa in levaxin bra. När jag år naturligt hormon fungerade det mycket bättre men min plånbok sa ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hjärtklappning av skäldkörtelhormonet om jag tar den dos jag behöver för att i övrigt må drägligt. Verkar fullständigt omöjligt för mig att ställa in levaxin bra. När jag år naturligt hormon fungerade det mycket bättre men min plånbok sa ifrån.

Jaha, där ser man. Trist. Fast medicin mot biverkning, du skulle inte vara den första. På sin höjd den andra, då just jag har fått det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. Trist. Fast medicin mot biverkning, du skulle inte vara den första. På sin höjd den andra, då just jag har fått det.

Jag tror inte riktigt det räknas som biverkning eftersom det är en naturlig reaktion- men jag är inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte riktigt det räknas som biverkning eftersom det är en naturlig reaktion- men jag är inte säker.

Om en medicin orsakar symtom som är oavsedda och/eller ogynnsamma torde det väl ändå anses som biverkning. Positiva biverkningar behöver man väl kanske inte motverka. Jag är ingen expert, jag vet bara att jag har fått nämnda mediciner utskrivna mot hjärtklappning och att det initialt berodde på en medicin jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en medicin orsakar symtom som är oavsedda och/eller ogynnsamma torde det väl ändå anses som biverkning. Positiva biverkningar behöver man väl kanske inte motverka. Jag är ingen expert, jag vet bara att jag har fått nämnda mediciner utskrivna mot hjärtklappning och att det initialt berodde på en medicin jag fick.

Ja det är lurigt det där: Om man har överskott av sköldkörtelhormon utan att äta det syntetiskt och blir svettig, stirrig och får hjärtklappning får man ju medicin som minskar sköldkörtelproduktionen. Om man har för lite hormon och blir trött, frusen och trög ger man tillskott av hormon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha en så jätteskön dag då Ronny och Axelmannen.

Själv ska jag bege mig ut på en moppetur igen.

Tanken är full, så även tanken med tvåtaktsolja och min mage. :)

Tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort färdigt förvaringshyllorna i förrådet så att det finns plats för alla grejor under vinterhalvåret och kapat/kluvit det sista av veden som var kvar.

Frun tog ungarna och drog iväg för att spela bangolf med goda vänner så nu har jag avnjutit en sen lunch i lugn och ro (förutom ljudet från diskmaskinen och bryggaren).

 

Nu blir det :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha en så jätteskön dag då Ronny och Axelmannen.

Själv ska jag bege mig ut på en moppetur igen.

Tanken är full, så även tanken med tvåtaktsolja och min mage. :)

För att citera ett uttryck i Varning för barn.

 

"- Ööh... Moped!". ^_^

 

- - -

 

Varit och handlat lite. Blev inte så mkt för de hade inte de grejjerna jag ville ha. Så det bli en tur imorgon till en större/bättre affär. Irriterande när de inte ens har vanlig naturell yoghurt hemma. Bara så mild/blaskig sk*t.

 

:kaffe:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att citera ett uttryck i Varning för barn.

 

"- Ööh... Moped!". ^_^

Öööönnniiiiiööööööööö??? (Vrroommm!!!)

 

Edit: det blev några mil utanför stan idag. Både roligt och skönt.

Bönder ute och skördar så jag fick se upp lite.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äppelmos till vinterns pannkaka och havregrynsgröt är fixad, nu lite slöslappa ute i solen efter liten lättare middag - så vi skulle orka med den supergoda äppelpajen efteråt... #huslig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lingonsylt till vinterns havregrynsgröt är fixad, ...

Va gott... :ThumbsUp:

 

- - -

 

Vann just en auktion på Tradera. Vinna är alltid trevligt. m.gif

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kiplon, den 08 Sept 2013 - 14:54, skrev:snapback.png

Lingonsylt till vinterns havregrynsgröt är fixad, ...

 

Va gott... :ThumbsUp:

 

- - -

 

Vann just en auktion på Tradera. Vinna är alltid trevligt. m.gif

 

:kaffe:

hm, lingonsylten ska man ju ha till rågmjölsgröten, ju :D

 

 

 

..... som i praktiken inte äter gröt, utom möjligen till kvällsmat någon gång när fantasin tryter.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, lingonsylten ska man ju ha till rågmjölsgröten, ju :D

Är väl inte sådär jätteförstjust i rågmjölsgröt. Appelmos... Det är godast till fil&flingor, eller allra helst som tillbehör till en fläskkarréstek (gärna plomminspäckad) med sås, potatis, grönsaker och just äppelmos till. *smarr*

Nu blev man ju hungrig med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte 2 högtalarpar på Tradera (Ginza) tilll mina brorsbarn. Kostade 89,-/par. Hade några hundra på PayPal, så det var ju smidigt. Bara att betala och fylla i deras adress så slipper högt. komma hit först. :crossfingers::yeahbaby:#dagensgodagärning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte sådär jätteförstjust i rågmjölsgröt. Appelmos... Det är godast till fil&flingor, eller allra helst som tillbehör till en fläskkarréstek (gärna plomminspäckad) med sås, potatis, grönsaker och just äppelmos till. *smarr*

Nu blev man ju hungrig med...

= som min dotters telefon blev när hon tappade den från sjunde våningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

= som min dotters telefon blev när hon tappade den från sjunde våningen :)

Usch då. Tappa är inte bra.

(Nån stal mina prickar på A, ser jag :rolleyes:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort färdigt förvaringshyllorna i förrådet så att det finns plats för alla grejor under vinterhalvåret och kapat/kluvit det sista av veden som var kvar.

Frun tog ungarna och drog iväg för att spela bangolf med goda vänner så nu har jag avnjutit en sen lunch i lugn och ro (förutom ljudet från diskmaskinen och bryggaren).

 

Nu blir det :kaffe:

Låter trevligt

De kommer tillbaka vid mörkrets inbrott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

= som min dotters telefon blev när hon tappade den från sjunde våningen :)

Hur tog hon det? En mobil är dyr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äppelmos, ja just det.

Ska göra en till omgång rosa mos sen får det räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tog hon det? En mobil är dyr

ja, vad skulle hon säga?! Skämdes väl kan jag tro ;)

Hon stod på balkongen vid ett hotellrum på sjunde våningen vid Slussen i Sthlm, och skulle knäppa någon bild på utsikten, blev knuffad på axeln. Det enda som klarade sig var SIM-kortet. Några ytterligare detaljer om detta har hon inte delgivit sin mor..... och jag tror inte jag vill veta så mkt mera om händelsen heller :) Annat än att det blev Appel-mos av den... :whistling:

 

Skönt att hon ändå tjänar egna pengar...... hade hon bott kvar hemma så hade hon fått den billigaste knapptelefonen - den som ligger kvar i en låda sedan flera år någonstans här hemma..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft 24-25 grader och en enormt skön eftermiddag. Först lurade jag iväg henne på eftermiddagsfika på ett av de bästa ställena i Falun och det är inte Carl Larssongården...

IMG_2888.jpg-for-web-normal.jpg

 

Sen efter det for vi till södra ändan av "vår" sjö Runn till Torsångs Cafe och käkade lösglass. Torsångs Cafe är ett "inneställe" för bikers och ligger vid Dalälven så en dag som i dag mullrade det Harleys på ena sidan och fina båtar på andra sidan uteserveringen.... och VARMT i solen. :galetglad: Det är ett ganska oansenligt cafe men grymt bra och fantastiskt läge.


cafe2.jpg

 

Vid kajen låg en Chris Craft av modell jag inte kunde identifiera men jag hittade en bild som är nästan lik. Magnifika båtar!

 

Riviera_1.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vad skulle hon säga?! Skämdes väl kan jag tro ;)

Hon stod på balkongen vid ett hotellrum på sjunde våningen vid Slussen i Sthlm, och skulle knäppa någon bild på utsikten, blev knuffad på axeln. Det enda som klarade sig var SIM-kortet. Några ytterligare detaljer om detta har hon inte delgivit sin mor..... och jag tror inte jag vill veta så mkt mera om händelsen heller :) Annat än att det blev Appel-mos av den... :whistling:

 

Skönt att hon ändå tjänar egna pengar...... hade hon bott kvar hemma så hade hon fått den billigaste knapptelefonen - den som ligger kvar i en låda sedan flera år någonstans här hemma..... :totaltgalen:

det hade nog vsrit ett bra val

 

hon får använda en digitalkamera för sina kvällsbilder i fortsättningen.

förmodligen ville hon inte känna sig som en 8-åring som precis fått sin

första mobil i present och glömt den i matsalen i skolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äppelmos, ja just det.

Ska göra en till omgång rosa mos sen får det räcka.

det låter gott, synd att man intr bodde närmare. det skulle passa bra just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...