Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vi har haft 24-25 grader och en enormt skön eftermiddag. Först lurade jag iväg henne på eftermiddagsfika på ett av de bästa ställena i Falun och det är inte Carl Larssongården...

IMG_2888.jpg-for-web-normal.jpg

 

Sen efter det for vi till södra ändan av "vår" sjö Runn till Torsångs Cafe och käkade lösglass. Torsångs Cafe är ett "inneställe" för bikers och ligger vid Dalälven så en dag som i dag mullrade det Harleys på ena sidan och fina båtar på andra sidan uteserveringen.... och VARMT i solen. :galetglad: Det är ett ganska oansenligt cafe men grymt bra och fantastiskt läge.

cafe2.jpg

 

Vid kajen låg en Chris Craft av modell jag inte kunde identifiera men jag hittade en bild som är nästan lik. Magnifika båtar!

 

Riviera_1.jpg

låter som en härlig söndag! en sån där sommardag som man kan tänka tillbaka på i vinter när snön yr runt knutarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar upp skukresebussar.

Om jag kliver på i en stad måste jag betala, om jag kliver på i en annan är det gratis. Konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter trevligt

De kommer tillbaka vid mörkrets inbrott?

 

De kom tillbaka lagom till middagen och fick hemgjorda kycklingburgare med mango chutney/Sambal dressing och klyftpotatis.

 

 

 

Vid kajen låg en Chris Craft av modell jag inte kunde identifiera men jag hittade en bild som är nästan lik. Magnifika båtar!

 

Riviera_1.jpg

 

När jag jobbade i Karlstad i mitten på 90-talet så hade jag en kollega som byggde en kopia, utifrån originalritningar, på en sådan båt. Den blev superfin och fick namnet "Earl Grey".

Om jag minns rätt så satt den en Ford V8 i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättat färdigt. Skönt! hot.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De kom tillbaka lagom till middagen och fick hemgjorda kycklingburgare med mango chutney/Sambal dressing och klyftpotatis.

 

 

När jag jobbade i Karlstad i mitten på 90-talet så hade jag en kollega som byggde en kopia, utifrån originalritningar, på en sådan båt. Den blev superfin och fick gnamnet "Earl Grey".

Om jag minns rätt så satt den en Ford V8 i den.

Kycklingburgare med Mango muns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kycklingburgare med Mango muns

Prata inte mat. Jag blir hungrig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata inte mat. Jag blir hungrig. :P

ät några ägg :hihihi::hihihi::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ät några ägg :hihihi::hihihi::hihihi:

Hi hi hi. Jätteroligt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Förmiddag på er!

God förmiddag Ronny och alla andra!

Slurrp :kaffe: aahh!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft 24-25 grader och en enormt skön eftermiddag. Först lurade jag iväg henne på eftermiddagsfika på ett av de bästa ställena i Falun och det är inte Carl Larssongården...

IMG_2888.jpg-for-web-normal.jpg

 

Sen efter det for vi till södra ändan av "vår" sjö Runn till Torsångs Cafe och käkade lösglass. Torsångs Cafe är ett "inneställe" för bikers och ligger vid Dalälven så en dag som i dag mullrade det Harleys på ena sidan och fina båtar på andra sidan uteserveringen.... och VARMT i solen. :galetglad: Det är ett ganska oansenligt cafe men grymt bra och fantastiskt läge.

cafe2.jpg

 

Vid kajen låg en Chris Craft av modell jag inte kunde identifiera men jag hittade en bild som är nästan lik. Magnifika båtar!

 

Riviera_1.jpg

Sjönk inte din båt på (i?) den där sjön i somras? Gick den att rädda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tolkar nyheter som att det är helt okej att använda kemiska vapen mot befolkningen och fiender

Men USA har inte backat.???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon är det Apple Event

Och även om det mesta handlar om iPhone

Så tror jag vi får veta när i höst

Mac os 10.9 kommer i höst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hittade du den där..? Sökte på ne.se och fick till svar: "Din sökning - kaffemoster - matchade inga dokument" (http://www.ne.se/sok?q=kaffemoster)

 

- - -

 

Förbereder lite för e.m. Snart lite lunch. :kaffe::

Ordböckerna kräver prenumeration. Liksom längre artiklar på NE. Jag har det sedan mer än tio år tillbaka, en av få som jag har kvar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordböckerna kräver prenumeration. Liksom längre artiklar på NE. Jag har det sedan mer än tio år tillbaka, en av få som jag har kvar.

Oj... ~600,-/år :chock:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19.00 som gäller

så ni som inte gillar fotboll har ett alternativ i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata inte mat. Jag blir hungrig. :P

OK då pratar vi om mat nu istället... Mac OS 10.10 kommer att heta Pizza

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o pillar lite i terminalen... tweak'ar min lista med olika "alias". code.gif

Blir kassler och pasta till middag sen ikväll. :kaffe:

.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även utan rabatt är det helt ok pris. Det är värt den femtiolapp jag betalar i månaden också. :kissing:

Jo, 50 spänn hade inte avskräckt mig heller. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...