Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Visst är det kul att uppleva ett orelaterat och oombett sökmotorbyte bara för att något företag tjänar reklampengar på att byta ut din sökmotor.

 

Typ.

Jättekul. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o pillar med lite inställningar... Strax dags för lite mat. Är mkt på TV ikväll. 6'an drar bl a igång sin nya serie Defiance.

 

Btw: Trevlig Fredag på er alla. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägger handen vid det sista på jobbet!

Snart fredagsmys! :)

 

Vilket jag förmodligen kommer att ha invirad i en filt på den älskade altanen. Gäller ju att försöka utnyttja utevistelsen så länge det bara går..... fast jag inser förstås att det nog framåt halvnio-nio kommer att vara så erbarmligt kyligt ute så jag då blir tvungen att gå in......

 

I helgen väntar ledighet men också lite skrivjobb och en presentation jag måste fixa :crossfingers:

 

Borde väl också städa lite, men bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete! Som min mamma alltid brukar säga :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan man väl under mellantiden skicka räkningen i retur till kommunalrådet eftersom man aldrig var inne och trängdes i hens fina stad?

Testa!

Annars rekommenderar jag den befintliga trängselskattebefriade genomfarten, även om den är lite jobbig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte utan att det varit kanonväder här 20-21 grader, mums.

Som bekant helg och i morgon ett litet födelsekalas.

 

En wiskey eller 2 slinker nog ner ikväll. :D

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart fredagsmys! :)

 

Vilket jag förmodligen kommer att ha invirad i en filt på den älskade altanen. Gäller ju att försöka utnyttja utevistelsen så länge det bara går..... fast jag inser förstås att det nog framåt halvnio-nio kommer att vara så erbarmligt kyligt ute så jag då blir tvungen att gå in......:

Än så länge funkar det :crossfingers: grillat lite korv och sköna pläden runt benen. Mysigt :) ett glas rödvin till, men det funkar kanske inte riktigt bra, ska ju serveras rumstempererat. Katten springer ömsom om benen och ömsom ut i trädgården, men nu sitter hon nog snart i knät ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött trött trött i kväll och vet orsaken. Ska dra ner på intensiteten på träningen den kommande veckan, första höstveckan som man tror. Nu blir det några ägg men bara tre. :(;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött trött trött i kväll och vet orsaken. Ska dra ner på intensiteten på träningen den kommande veckan, första höstveckan som man tror. Nu blir det några ägg men bara tre. :(;)

Kom just på att symptom pekar på överträning.

Trött, svårt att sova, tappat aptiten, resultaten har blivit lite sämre... :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle börja fiska.

har jag aldrig förstått mig på, alldeles för introvert för mig...... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jag aldrig förstått mig på, alldeles för introvert för mig...... :hihihi:

Jag fiskade förr, men har världens sämsta fiskelycka. Det passar bra nu för jag vill egentligen inte ha någon fisk, den ska få simma i fred. Får jag någon släpper jag tillbaka den. Introvert vet jag inte, men jag är naturmänniska. Det är rätt fridfullt att stå uppe vid en tjärn i storskogen och lyssna till tystnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojne vojne, är det dags igen? Förra gången det var en sån däringa uppgradering så hade jag ett litet he€%&e att fixa tillbaka lite anpassningar jag har fixat till och som blev förlorade.

 

Och nu har jag lovat mig själv att jag inte ska göra några fler uppgraderingar förrän jag fixat ML-installationen på en sticka. För den late har ännu inte någon sådan......;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onslow i skenet bedrar är underbar, här är ett av hans härliga citat:

Rose: Hon kan försöka uttala det , det är för många z i namnet.

 

Du är tvungen att lära dig Rose,

Rose: Jag försöker lära mig,

 

Onslow: Börja långsamt, med förnamnet.

Rose: Det är nästan lika illa.

Han bokstaverade det för mig,

 

Onslow: Det måste även en engelsman göra.

ingen tar dig för din stavning.

 

Rose: Jag har klarat mig genom livet.

Onslow: Om det fanns skriftligt prov i kärlek skulle du få gå i kloster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste lite för snabbt! Och tänkte att den där uppgraderingen ska jag allt akta mig för :D

post-67957-0-01631900-1379110098_thumb.png

 

Läste lite lååååångsammare och insåg att jag hade lite för bråttom med min uppfattning :hihihi::hihihi::hihihi:

Redigerad av kiplon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär 250 MB. Uppdateringen gick på under en kvart inklusive nedladdningen.

Å, så bra! Ett tag var de uppe i flera GB och med tanke på fixarna kändes det inte så angeläget att bränna av det (jag har 100 GB per månad). Men 250 MB kan jag leva med.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick det bra? Jag vet inte. Först möts jag av detta efter omstart efter uppdateringen:

 

post-28798-0-60393800-1379114621_thumb.jpg

 

Sedan detta i Om den här datorn & App Store/Programuppdatering:

 

post-28798-0-60645600-1379114622.png

 

"... something is rotten in the state of Denmark." Eller?

 

Hur ska jag tolka detta? Gick det bra eller inte? WTF?

 

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall väl också lägga in (säkerhets)uppdateringen som kom för mig. Måste kolla/grejja lite först bara, för det var en hel del i den listan som Apple kommer uppdatera som jag redan har nyare versioner av (bl a openssl), eller har editerat (apache osv) än vad de kommer lägga in. Bara man vet vad dem hittar på så man kan lägga tillbaks sina egna (symlänkar) sen. Bara man tar det lungt och har tungan i rätt mun, så brukar det bli bra. pclaugh.gif

 

Man kanske skulle börja fiska.

[+] Låter som en bra idé. :ThumbsUp:

 

har jag aldrig förstått mig på, alldeles för introvert för mig...... :hihihi:

Nja... tvärtom eg. Man får "ut" väldigt mkt av det. ^_^ Dels är det ju kul. Får man upp en bra fisk, så är det alltid godast med fisk man fångat själv. Sen själva fiskandet, är både kul o spännande, och rogivande. Medicin för själen. :crossfingers:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Screenflick alldeles nyss. ^_^ Blir nog bra. $29,- fattigare. Men det är ju eg inte mer än ett Bio besök + popcorn, läsk och resa dit o hem. Och jag går inte på bio, så jag lär väl redan ha sparat in dem pengarna. :yeahbaby:

 

- - -

 

Lite nattamat nu sen TV/sova. :kaffe:

 

 

"-There is no spoon".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysko. Gör en säker start, reparera behörigheterna, rensa cacherna med onyx och lägg på combouppdateringen.

Jag har nu gjort allt utom combon, det får vänta tills jag ser om det strular. Mavericks kommer ju rätt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat till 10.8.5 här med och läst ikapp lite här i papperskogen och i denna tråden tillsammans med en kopp :kaffe: eller :kaffe: :kaffe: :P

 

Sambon jobbar i "dygnet" i helgen så henne ser jag först imorn förmiddag. Barnen är här och stora tösen ska ha kompis som ska sova över.... Vad tiden springer, nyss så sov hon sin första natt på min arm på patienthotellet i Lund, hennes allra första natt i livet, i min famn, hela hon fick plats på min underarm. Nu är hon sju år och man börjar fundera över tiden och vart den tagit vägen....

 

Blir tårögd och känner kärleken till mina barn strömma genom kroppen.... :bultandehjarta:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...