Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Uppdaterat till 10.8.5 här med och läst ikapp lite här i papperskogen och i denna tråden tillsammans med en kopp :kaffe: eller :kaffe: :kaffe: :P

 

Sambon jobbar i "dygnet" i helgen så henne ser jag först imorn förmiddag. Barnen är här och stora tösen ska ha kompis som ska sova över.... Vad tiden springer, nyss så sov hon sin första natt på min arm på patienthotellet i Lund, hennes allra första natt i livet, i min famn, hela hon fick plats på min underarm. Nu är hon sju år och man börjar fundera över tiden och vart den tagit vägen....

 

Blir tårögd och känner kärleken till mina barn strömma genom kroppen.... :bultandehjarta:

Å, jag vet hur det känns! :wub::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat till 10.8.5 här med och läst ikapp lite här i papperskogen och i denna tråden tillsammans med en kopp :kaffe: eller :kaffe: :kaffe: :P

 

Sambon jobbar i "dygnet" i helgen så henne ser jag först imorn förmiddag. Barnen är här och stora tösen ska ha kompis som ska sova över.... Vad tiden springer, nyss så sov hon sin första natt på min arm på patienthotellet i Lund, hennes allra första natt i livet, i min famn, hela hon fick plats på min underarm. Nu är hon sju år och man börjar fundera över tiden och vart den tagit vägen....

 

Blir tårögd och känner kärleken till mina barn strömma genom kroppen.... :bultandehjarta:

Min minsting är 22 och läser andra året på högskolan för att bli socionom.... Vad äldsta är ska vi inte tänka på. En sak är säker. Det går FORT nåt så in i bängen. Spika fast alla små underbara stunder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min minsting är 22 och läser andra året på högskolan för att bli socionom.... Vad äldsta är ska vi inte tänka på. En sak är säker. Det går FORT nåt så in i bängen. Spika fast alla små underbara stunder!

Min yngsta är 12 år, alla är i puberteten, och jag vet hur det känns detta också, jag får nästan panik! Å andra sidan, det är fantastiskt att se hur de utvecklas till självständiga, fantastiska unga vuxna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min yngsta är 12 år, alla är i puberteten, och jag vet hur det känns detta också, jag får nästan panik! Å andra sidan, det är fantastiskt att se hur de utvecklas till självständiga, fantastiska unga vuxna. :)

Jättekul ända tills de drar och man "står med notan" själv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul ända tills de drar och man "står med notan" själv....

Nu är ju jag frånskild sedan 2002, och de har bott hos sin mamma sedan dess, så de har redan dragit, så att säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju jag frånskild sedan 2002, och de har bott hos sin mamma sedan dess, så de har redan dragit, så att säga...

Hmmm.... ber om ursäkt för dålig formulering. Mina tre äldsta har flugit ur boet av åldersskäl om man säger så. Det blir tomt efter dem. Det var så jag menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorn är det "julafton" för mig.... Har varit hårt ansatt ekonomiskt de senaste åren som ni vet men tack vare en snäll sambo så har jag kunnat reparera mycket av skadorna som mitt ex orsakat (som jag passivt sett på när det skedde). Men nu så har jag ju i detta skedet fått en heltidsanställning som elevassistent fram till 140613, dvs läsåret ut och fått en riktig lön. Visserligen inte en jättelön, men jämfört med CSN i fyra år samt i sommar A-kassa så är det som om pärleporten har öppnat sig.

 

Min "julafton" innebär att jag köpt mig en "ny" bil. Blir en sexväxlad BMW 320d Touring -03/04 som på min testrunda drog 0.48 l/mil. Kan låta tokigt att man sätter sig på ett ny kredit när man nästan är "fri" igen. Dock så är det inget stort billån och jag räknar med att ha slutbetalat det på max två år. Sen finns det ju massor av ursäkter, precis som man radar upp varför man behöver en ny(are) mac mellan varven. Slippa omaket med en två-dörrars bil, mer "lyx" än den nuvarande vars enda bekvämlighet är servostyrning, modernare, snyggare, bekvämare m.m. m.m. ...

 

post-34005-0-15917700-1379149152_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.... ber om ursäkt för dålig formulering. Mina tre äldsta har flugit ur boet av åldersskäl om man säger så. Det blir tomt efter dem. Det var så jag menade.

O, det behöver du inte! Jag förstod vad du menade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorn är det "julafton" för mig.... Har varit hårt ansatt ekonomiskt de senaste åren som ni vet men tack vare en snäll sambo så har jag kunnat reparera mycket av skadorna som mitt ex orsakat (som jag passivt sett på när det skedde). Men nu så har jag ju i detta skedet fått en heltidsanställning som elevassistent fram till 140613, dvs läsåret ut och fått en riktig lön. Visserligen inte en jättelön, men jämfört med CSN i fyra år samt i sommar A-kassa så är det som om pärleporten har öppnat sig.

 

Min "julafton" innebär att jag köpt mig en "ny" bil. Blir en sexväxlad BMW 320d Touring -03/04 som på min testrunda drog 0.48 l/mil. Kan låta tokigt att man sätter sig på ett ny kredit när man nästan är "fri" igen. Dock så är det inget stort billån och jag räknar med att ha slutbetalat det på max två år. Sen finns det ju massor av ursäkter, precis som man radar upp varför man behöver en ny(are) mac mellan varven. Slippa omaket med en två-dörrars bil, mer "lyx" än den nuvarande vars enda bekvämlighet är servostyrning, modernare, snyggare, bekvämare m.m. m.m. ...

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-09-14 kl. 10.59.14.PNG

Grattis! Vi håller tummarna att du slipper dyra hemskheter med den nya bilen. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gamla blir dem - ungarna!

 

Min yngsta flyttade hemifrån för säkert ett par tre år sedan, och den äldsta närmar sig 30- strecket.

 

 

Men i alla fulla fall så har de en oerhört ung mamma. Skulle tro att hon i själva verket snart är jämnårig med dem :totaltgalen::hihihi:

 

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i alla fulla fall så har de en oerhört ung mamma. Skulle tro att hon i själva verket snart är jämnårig med dem

Ett klassiskt fall av självbedrägeri. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! Vi håller tummarna att du slipper dyra hemskheter med den nya bilen. :crossfingers:

 

Ja, gör jag med :ph34r: Men sett till "intrycket" vid provkörningen, det allmänna skicket, tidigare utförda service/byte av delar så ska den nog kunna hålla bra. Sen räknar jag med att BMW håller över lag en bra kvalitet, har bekanta som visserligen kör 5 & 7-serie men de har aldrig haft annat än normalt underhåll på sina bilar genom åren. Själv är jag väldigt skötsam med mina bilar, servar alltid (själv) och vid 1 000 mil oavsett "tillverkarens" gränser som i dagsläget ligger på 2-3000 mil. Kunde jag få min "gamla" nya bil, en Peugeot 406 HDi, automat -04 till att inte kräva mer än normal service på den 20 000 mil jag ägde den (från 15 000 mil till 35 000 mil) och när jag sålde den var den fortfarande som "ny" så ska det säkert bli bra med denna med.

 

Räknade lite på vad jag lagt det senaste året på min nuvarande bil, nog för att den är billig och tanka, har billiga reservdelar osv, men jag är uppe i ca samma summa som skatt/försäkring/avbet. i månaden på min nya bil. Är ju bottelösa sparbössor och någonstans måste man också sätta ner foten och bestämma sig om man ska fortsätta lägga pengar eller byta. För pengarna som jag har lagt ner så blir bilen varken bekvämare eller bättre utöver att man ser till att den är driftsäker, själva värdet på bilen har inte ökat på något sätt. Sett till bränslekostnaderna så med förbrukningen på nya bilen så bör milkostnaden bli något lägre än det jag idag får betala för etanolen som jag kör den på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

320d går ruskigt bra!

 

Den går ruskigt fint.

 

Provkörde en BMW 330 Xd -03 förra helgen, dvs diesel, rak sex-cylindrig motor, automatlåda och fyrhjulsdrift förra helgen och herre jösses vad den gick. vid 1/4 gas så stack den som en skållad iller. Men sen drog den 0.85 l/mil när jag körde med ägg under gasfoten. Över litern när man utnyttjade bilen vid "normal" körning var inget problem....

 

Visst hade en 330d (utan X) suttit fint, men en 320d går väldigt, väldigt bra den med.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den går ruskigt fint.

 

Provkörde en BMW 330 Xd -03 förra helgen, dvs diesel, rak sex-cylindrig motor, automatlåda och fyrhjulsdrift förra helgen och herre jösses vad den gick. vid 1/4 gas så stack den som en skållad iller. Men sen drog den 0.85 l/mil när jag körde med ägg under gasfoten. Över litern när man utnyttjade bilen vid "normal" körning var inget problem....

 

Visst hade en 330d (utan X) suttit fint, men en 320d går väldigt, väldigt bra den med.....

330d är en galen bil. Den går inte att använda på vintern...... minsta tåviftning ger hjulspinn. Jag har provat en och skams till säga så är den avstämd för farter över 150 kmh. Under detta är den ett riktigt sömnpiller... då minns jag varför jag har en Ford Focus 1,6d på 95 hk.....

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och lilla dottern gick en runda med hunden och gick en sväng förbi "stubbaracet" som är i byn idag. Jisses vad bönderna körde med sina traktorer och där fanns även traktorer som var specialbygda för detta event.... Kul att se men framförallt att höra. Normalt på veterantraktorutställningar så får man kanske höra en traktor på tomgång, här var det svartrök och fullgas mellan tunnorna på den uppställda banan :galetglad:

 

Det var "springande start", dvs traktorn stod på startlinjen på tomgång, sen fick förarna springa en bit, hoppa i hytten och sen iväg och ung som gammal tävlade mot varandra i sina traktorer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på att symptom pekar på överträning.

Trött, svårt att sova, tappat aptiten, resultaten har blivit lite sämre... :gaspar:

Rast & vila alltså. Ska sätta igång igen på torsdag har jag bestämt.

Torsdag och söndag, två dagar i veckan eftersom tre blev för mycket att träna hela kroppen och så intensivt varje gång.

 

Funderar på att pallra mig ut på moppen igen. Man vet inte hur länge till man kan hålla på med detta utsökta nöje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och jag önskar ALLA en trevlig eftermiddag vid TV'n, där ni sitter och viftar med era blå/vita mössor och halsdukar. e.gif

lif.giflif.giflif.giflif.gif
blank25.pnglif.giflif.giflif.gif
lif.giflif.giflif.giflif.gif
blank25.pnglif.giflif.giflif.gif
lif.giflif.giflif.giflif.gif


:excl:15:50 :detvarintejag:

LIF.png

hockey.gifhockey2.gif

#medicinförsjälen

Det kanske går att stänga ner forumet en stund, så ingen behöver missa? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och jag önskar ALLA en trevlig eftermiddag vid TV'n, där ni sitter och viftar med era blå/vita mössor och halsdukar. e.gif

 

lif.giflif.giflif.giflif.gif

blank25.pnglif.giflif.giflif.gif

lif.giflif.giflif.giflif.gif

blank25.pnglif.giflif.giflif.gif

lif.giflif.giflif.giflif.gif

 

 

:excl:15:50 :detvarintejag:

 

LIF.png

 

hockey.gifhockey2.gif

 

#medicinförsjälen

 

Det kanske går att stänga ner forumet en stund, så ingen behöver missa? :totaltgalen:

men vad ska jag göra då?

då blir jag ju ensammen kvar :dumstrut:

 

:hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och jag önskar ALLA en trevlig eftermiddag vid TV'n, där ni sitter och viftar med era blå/vita mössor och halsdukar. e.gif

 

Jasså. Gör vi!? :hihihi:

...

Som kuriosa var min mellanson och rev den gamla hallen och tog hem två kablar (FK1,5 m2) varav en vit och en blå från ursprungshallen. :galetglad: De hänger normalt på den LIF-klocka han gjorde åt mig i slöjden. :wub:

post-363-0-76038300-1379162101_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en loppis vända idag igen, lite fler Höganäs keramik.

Och dagens fynd. En Everest lång dunjacka helt oanvänd, lite tråkig färg bara grå/bege. Men vad kan man begära för trettio spänn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fin present till pappa! :yeahbaby:

Det är sådana stunder man minns för livet. :kartjej: Och som jag sa tidigare så har jag spikat fast klockan i vardagsrummet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså. Gör vi!? :hihihi:

...

Som kuriosa var min mellanson och rev den gamla hallen och tog hem två kablar (FK1,5 m2) varav en vit och en blå från ursprungshallen. :galetglad: De hänger normalt på den LIF-klocka han gjorde åt mig i slöjden. :wub:

 

post-363-0-76038300-1379162101_thumb.jpg

yes2.gifyes... Ja, egentligen önskar ja alla alla det (läs; alla är Leksingar - en del vet inte om det än bara).

 

Fin klocka! Den har väl hedersplats hemma? Den är en sån man hänger upp 1'st ...o sen möblerar man hemmet utifrån den. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...