Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sjönk inte din båt på (i?) den där sjön i somras? Gick den att rädda?

Den är inte uppe än. MOtorn är väl bara att slänga men skrovet kanske man kan få ett par tusen för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kursat hela dagen, sån däringa ledarskapsutbildning som man ska lära sig vilken slags personlighet man är och hur andra människor är och fungerar! Å så fick vi köra MyerBriggs-testet också. Själv är jag en otroligt utpräglad ENFP-person, dvs det är hjärta, helhet, känsla, se möjligheterna, engagemang och inspiration som gäller för mig:

tumblr_mkejmplrGh1s3adt2o1_500.jpg

 

Så ni vet var ni har mig :) Det är väl därför jag är så intresserad av teknik? :) (bara skojade) Antar att en ISTJ-person som är fakta- och detaljintresserad har lättare för sig med sådan inlärning?

 

Egentligen borde detta ha varit en väldigt intressant och givande dag. Men har med åren blivit lite luttrad, det är ju inte första gången jag varit "på kurs med Kurt". Deltog aktivt, naturligtvis, hela dagen men, men..... inget nytt under solen - egentligen!

Vardagen lär väl lunka på som den brukar i alla fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ihop tre skottkärror med ogräs och annat när jag forcerade vinbärsbusklandet. Nu kanske det kommer att bli lite mer bär på buskan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ihop tre skottkärror med ogräs och annat när jag forcerade vinbärsbusklandet. Nu kanske det kommer att bli lite mer bär på buskan...

ogräs...... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kursat hela dagen, sån däringa ledarskapsutbildning som man ska lära sig vilken slags personlighet man är och hur andra människor är och fungerar! Å så fick vi köra MyerBriggs-testet också. Själv är jag en otroligt utpräglad ENFP-person, dvs det är hjärta, helhet, känsla, se möjligheterna, engagemang och inspiration som gäller för mig:

tumblr_mkejmplrGh1s3adt2o1_500.jpg

 

Så ni vet var ni har mig :) Det är väl därför jag är så intresserad av teknik? :) (bara skojade) Antar att en ISTJ-person som är fakta- och detaljintresserad har lättare för sig med sådan inlärning?

 

Egentligen borde detta ha varit en väldigt intressant och givande dag. Men har med åren blivit lite luttrad, det är ju inte första gången jag varit "på kurs med Kurt". Deltog aktivt, naturligtvis, hela dagen men, men..... inget nytt under solen - egentligen!

Vardagen lär väl lunka på som den brukar i alla fall ;)

Å, de där testerna har kommit och gått med åren. Jag googlade lite och såg att man för en summa pengar kan testa sig via olika ställen/personer. Det är väl därför de finns. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är en romanskrivningstävlan. Skriv en bok på minst 50000 ord under november.

Oj det var många ord. Så mycket har jag nog inte

Gjort under min skoltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ihop tre skottkärror med ogräs och annat när jag forcerade vinbärsbusklandet. Nu kanske det kommer att bli lite mer bär på buskan...

Det tror jag också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ungefär 120 normala boksidor, dvs ungefär fyra boksidor om dagen under november. En utmaning, speciellt när "inspirationen" tryter.

En utmaning absolut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friend hälsar: Men jag kommer att få upp en fin websida före julen

Där ska man kunna snacka med mig

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

solen skiner, det ser ut att bli en trevlig dag

jobbet börjar 14 idag

och sedan är det fotboll vid 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er!

solen skiner, det ser ut att bli en trevlig dag

jobbet börjar 14 idag

och sedan är det fotboll vid 18

Ha en bra dag Ronny! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapporterade in en särskilt sorts hopprätvinge igår i Artportalen. Var ute med sonen och vi fotade och filmade. Första dokumenterade observationen av denna art i Västsverige. Häftigt!

 

post-28798-0-40337700-1378804806_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapporterade in en särskilt sorts hopprätvinge igår i Artportalen. Var ute med sonen och vi fotade och filmade. Första dokumenterade observationen av denna art i Västsverige. Häftigt!

 

attachicon.gifhopprätvinge.png

Undrar om de fick någon bild på fågeln?

oftast så ser man bara kännetecken på den eftersom den är så sällsynt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om de fick någon bild på fågeln?

oftast så ser man bara kännetecken på den eftersom den är så sällsynt

En hopprätvinge kan flyga, helt klart, men det är en insekt. Här en bild på rackaren:

 

post-28798-0-61117500-1378807423_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hopprätvinge kan flyga, helt klart, men det är en insekt. Här en bild på rackaren:

 

attachicon.gifbug.jpg

ja nu ser jag Är det någon speciell fågelart som livnär sig på den insekten?

eller klarar de sig på våra vanliga insekter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja nu ser jag Är det någon speciell fågelart som livnär sig på den insekten?

eller klarar de sig på våra vanliga insekter?

Det vet jag faktiskt inte, jag antar att fåglar äter det de kan komma åt, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag faktiskt inte, jag antar att fåglar äter det de kan komma åt, dock.

En del arter kan ju bara äta det som finns i deras hemmiljö

och då fungerar det ju inte att importera från andra länder.

 

i vilka länder är den här insekten vanlig i ? från Ryssland

eller södra Europa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del arter kan ju bara äta det som finns i deras hemmiljö

och då fungerar det ju inte att importera från andra länder.

 

i vilka länder är den här insekten vanlig i ? från Ryssland

eller södra Europa?

Den (cikadavårtbitare kan jag väl avslöja) är inte ovanlig i Mälardalen, där den länge bara höll sig, men håller på att sprida sig i landet, fynd finns i Skåne och längs norra Norrlandskusten. Annars är den ursprunglig från England till västra Asien. Den har etablerat sig i Nordamerika på senare tid.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte så läsvärt. Lätt att somna till, men det var ju inte det som var syftet.

:D

 

jag spelarvi tv soffa laget precis som iEric

[+] Yep, "FC Soffa" :) football_01.gif

 

- - -

 

Betalar lite räkningar o grejjs... :glare:

 

(Kan man lägga in räkningar under "bortskänkes" :rolleyes:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter vid mor å fars PC. Här åker vi med 3G. FAr och jag har varit och handlat och jag försöker söka jobb i enlighet med de nya direktiven att allt ska registreras. Jag ger mig den på att jag inte gör tillräckligt så jag blir straffad. Ska vara här i tre dagar när mor är på operation i Uppsala. Farsan har knappt styrfart...

...

Kollade med räddningstjänsten och de har gett mig pris på att bärga båten. Runt 20.000 kostar det. Då skulle de bjuda på lokaliseringen eftersom de kan ta det som övning....... X-\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag brev från en partipolitiskt obunden "lista"som tyckte att jag skulle rösta i kyrkovalet :)

Intressant ur tre synpunkter: Jag får inte rösta; borde inte Gud nämnas åtminstone en liten gång i listan för vad dom strävar efter och alla namnen på listan kan härledas till personer som stödjer alliansen- är man politiskt obunden då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...