Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Jag är bipolär (manodepressiv) och befinner mig just nu i en lång period av depression men mer balanserad tack vare mediciner.

Tog ett tag innan jag fick diagnosen så jag har levt ett liv i maniska och depressiva faser vilket har ställt till det för mig i olika perioder.

När jag varit i maniska perioder tror jag att jag är världsbäst och tar otroliga risker, jobbar som en dåre utan någon vila emellan. Sen i det depressiva upplever jag mig vara i avgrunden, värdelös. Är kraftlös och orkar ingenting.

Tack vare medicinerna jag fått sedan diagnosen konstaterats mår jag lite bättre och är lite mer balanserad. Men just nu har jag ändå trots medicinerna en depression men den är inte lika djup som gångerna utan medicin. 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vet inte om det är inbillning men mår ganska så kymigt efter första sprutan 🤔

Rejält ont i överarmen och sovit som en kratta natten som varit.

Tydligen har jag drömt mardrömmar enligt frun. Både pratat och skrikit i sömnen 🤣

  • Ledsen 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-06-12 11:29, lappen71 säger:

Vet inte om det är inbillning men mår ganska så kymigt efter första sprutan 🤔

Rejält ont i överarmen och sovit som en kratta natten som varit.

Tydligen har jag drömt mardrömmar enligt frun. Både pratat och skrikit i sömnen 🤣

Bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Bättre?

O ja...tackar som frågar :)

Höll i sig bara en och en halv dag. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

O ja...tackar som frågar :)

Höll i sig bara en och en halv dag. 

Skönt! Själv var jag extra trötter i en vecka efter första sprutan. Nada konsekvenser efter tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Skönt! Själv var jag extra trötter i en vecka efter första sprutan. Nada konsekvenser efter tvåan.

Ok låter bra. Får min nästa om sju veckor. Dom har tydligen utökat med en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Ok låter bra. Får min nästa om sju veckor. Dom har tydligen utökat med en vecka.

Får man en spruta dör man inte. Får man två hamnar man inte på IVA............:w00t:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Får man en spruta dör man inte. Får man två hamnar man inte på IVA............:w00t:

Med noll sprutor och kommer man till himlen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, boevil säger:

Med noll sprutor och kommer man till himlen.

Patologen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Får man en spruta dör man inte.

Jodå, vi ska alla dö. Sorry.

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, boevil säger:

Näähhhh :tappahakan:

Tja, om man tror på vår Herre Jesu Kristi nåd och löfte om evigt liv, då blir det annorlunda, förstås! Fast, mamma fräste till emellanåt att ”Det var då ett evigt liv!” om och till oss barn och det kändes bara skrämmande... :unsure:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Utmattningsdepression orsakad av orsakad av flera tragiska händelser under en två månaders period. Är ”hjärntrött” och min kognitiva förmåga är extremt nedsatt. Endast bensodiazepiner hjälper tillfälligt, ingen annan medicin tyvärr. Klarar knappt umgänge, max 2 timmar sedan är jag helt slut. Stressnivån är skyhög så jag får heller ingen sömn, max 4 timmar, har fruktansvärda mardrömmar, nattsvettningar och vaknar med panikångest. Har haft så här en gång tidigare, tog 1,5 år att bli bättre. Kan ingen glädje känna av något, bara sorg, ångest och uppgivenhet. Det som gör att jag inte kan ge upp är mina barn och övriga familjen, men det gör så ont och jag mår så dåligt av att jag knappt klarar att umgås med de jag älskar. 

  • Ledsen 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Utmattningsdepression orsakad av orsakad av flera tragiska händelser under en två månaders period. Är ”hjärntrött” och min kognitiva förmåga är extremt nedsatt. Endast bensodiazepiner hjälper tillfälligt, ingen annan medicin tyvärr. Klarar knappt umgänge, max 2 timmar sedan är jag helt slut. Stressnivån är skyhög så jag får heller ingen sömn, max 4 timmar, har fruktansvärda mardrömmar, nattsvettningar och vaknar med panikångest. Har haft så här en gång tidigare, tog 1,5 år att bli bättre. Kan ingen glädje känna av något, bara sorg, ångest och uppgivenhet. Det som gör att jag inte kan ge upp är mina barn och övriga familjen, men det gör så ont och jag mår så dåligt av att jag knappt klarar att umgås med de jag älskar. 

Tråkigt att höra. Vidrigt att må så dåligt.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, iMarc säger:

Utmattningsdepression orsakad av orsakad av flera tragiska händelser under en två månaders period. Är ”hjärntrött” och min kognitiva förmåga är extremt nedsatt. Endast bensodiazepiner hjälper tillfälligt, ingen annan medicin tyvärr. Klarar knappt umgänge, max 2 timmar sedan är jag helt slut. Stressnivån är skyhög så jag får heller ingen sömn, max 4 timmar, har fruktansvärda mardrömmar, nattsvettningar och vaknar med panikångest. Har haft så här en gång tidigare, tog 1,5 år att bli bättre. Kan ingen glädje känna av något, bara sorg, ångest och uppgivenhet. Det som gör att jag inte kan ge upp är mina barn och övriga familjen, men det gör så ont och jag mår så dåligt av att jag knappt klarar att umgås med de jag älskar. 

Lider med dig. :deppig:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hemma igen efter en hjärtinfarkt och balongsprängning.

Känner mig ödmjuk och omtumlad.

  • Gilla 3
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, BjornS säger:

Hemma igen efter en hjärtinfarkt och balongsprängning.

Känner mig ödmjuk och omtumlad.

Wow. Det skulle jag också vara.

Välkommen hem. :) 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Wow. Det skulle jag också vara.

Välkommen hem. :) 

Tack🥰

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, BjornS säger:

Hemma igen efter en hjärtinfarkt och balongsprängning.

Känner mig ödmjuk och omtumlad.

Krya på dig! :kramis:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Krya på dig! :kramis:

Tack, vila första veckan därefter lite promenader.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-05 12:59, BjornS säger:

Hemma igen efter en hjärtinfarkt och balongsprängning.

Känner mig ödmjuk och omtumlad.

Oj! Missade det. Hoppas att du blir återställd fort. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Axelman säger:

Oj! Missade det. Hoppas att du blir återställd fort. :kramis:

Tack, det har gått bra så har långt.

Fått hem jobbdatorn och jobbat ett par timmar varje dag och tagit små promenader. Allt utan känningar i hjärtat.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, BjornS säger:

Tack, det har gått bra så har långt.

Fått hem jobbdatorn och jobbat ett par timmar varje dag

Hrmm... Riktlinjer från försäkringskassan  till sjukskrivande läkare är i dagsläget fyra veckors heltidssjukskrivning och sedan fyra veckors halvtidssjukskrivning när det gäller hjärtinfarkt. 🤓:byrakrat:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, DittDatt säger:

Hrmm... Riktlinjer från försäkringskassan  till sjukskrivande läkare är i dagsläget fyra veckors heltidssjukskrivning och sedan fyra veckors halvtidssjukskrivning när det gäller hjärtinfarkt. 🤓:byrakrat:

Du har rätt, den första läkaren så just detta. 
Den som skrev ut mig så att det nog räckte med de 14 dagar man får automatiskt men att jag kunde kontakta dem om jag kände att jag behöver mer tid.

Har till tisdag på mig att känna efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hostar och snörvlar, så jag stannade hemma från jobbet. Det känns som om jag har feber också, men termometern håller inte med. 

Jaja, det blir nog bra om någon dag. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...