Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Idag mår jag bra. Det blev klart att sista ungen får sitt studentutspring, om än i kontrollerad form. Jag blir en av två anhöriga som får delta. Så idag betalade jag en studentskylt och ser fram emot att stå där, mallig som fan. Då har alla tre blivit vuxna och till hösten skulle jag tro att de drar iväg till var sitt universitet någonstans. Kan bli samma, kan bli olika. Job done! ??

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
12 timmar sedan, iMarc säger:

Har under kvällen fått ont i halsen, hostar ibland och är mycket trött :(

Bättre idag, inget av det där längre var något tillfälligt, vill minnas det blir så ibland vid väldigt fuktig luft och värme

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

inget av det där längre var något tillfälligt

Här saknas det ett viktigt kommatecken. ;) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

 

 

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Alix säger:

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

 

 

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Dags att besöka ett massageinstitut....?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

 

 

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Så får jag också emellanåt, men gäller andra muskler också, går till sjukgymnast då som trycker hårt på olika punkter där muskeln är, gör fruktansvärt ont men dagen efter är värken borta. Han sa att muskeln är sammandragen och får dåligt blodflöde. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-29 på 09:52, Alix säger:

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

 

 

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Ryggskottet har ersatts av helt vanlig lumbago... :lol: :pinch: 

 

Nåja, jag sov hela natten till idag! Gött som omväxling. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ryggskottet har ersatts av helt vanlig lumbago... :lol: :pinch: 

 

Nåja, jag sov hela natten till idag! Gött som omväxling. ^_^ 

Samma här, sovit mycket gott. Gött mos!
Det mer måttliga vädret gör att jag öht mår mycket bättre.

För att underhålla välmåendet blir det intensiv träning i em. Michael Mosley hade nickat gillande. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit hos sjukgymnast för att diskutera/testa alternativ styrketräning. Gymmet har byggts om och jag gillar det inte. Så jag ska göra armhävningar och skaffa hantlar i stället, blev väl resultatet.

Tips emottages tacksamt om var man kan hitta prisvärda hantlar som kan ökas på från minimum 30 kilo per styck och uppåt. De får gärna vara gummiklädda. Fram till september kan jag använda gymmets.

Annars är det ännu tristare att skriva här än förr. En viss nytillkommen medlem ska nödvändigtvis recensera mig hela tiden. Om målet är att jag slutligen ska tröttna att skriva lär det fungera med tiden.

Nåja, sic transit gloria mundi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Jag har varit hos sjukgymnast för att diskutera/testa alternativ styrketräning. Gymmet har byggts om och jag gillar det inte. Så jag ska göra armhävningar och skaffa hantlar i stället, blev väl resultatet.

Tips emottages tacksamt om var man kan hitta prisvärda hantlar som kan ökas på från minimum 30 kilo per styck och uppåt. De får gärna vara gummiklädda. Fram till september kan jag använda gymmets.

Annars är det ännu tristare att skriva här än förr. En viss nytillkommen medlem ska nödvändigtvis recensera mig hela tiden. Om målet är att jag slutligen ska tröttna att skriva lär det fungera med tiden.

Nåja, sic transit gloria mundi.

Hantlar är dyrt. Här kan du plocka ihop ett par för ca 3500kr. 
https://gymkompaniet.se/bygg-din-egen-hantel-gummivikter

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hypnagogic-hallucinations-seeing-shapes.

 

Jag hade hypnagoga hallucinationer i natt, efter att ha vaknat av mardrömmar. Aldrig haft förut eller i alla fall minns jag det inte. I mitt fall var det ”bara” färger och rörelser, inga ljud eller andra sensationer. Jag fick dem hela tiden om jag blundade, men de försvann när jag öppnade ögonen. Men oroväckande, hos en redan orolig själ, så jag fick ta lugnande. ?

 

PS. Det var syrran som nyss berättade vad det var, hon har haft det och visste.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första styrketräningspasset idag på fyra veckor, efter ryggskottet. Man tappar en hel del styrka. Men skönt att vara i gång igen! ??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vaknade i natt av en intensiv dröm. En vän och tidigare kollega var med i drömmen. Han dog för snart fem år sedan, i (typ) ALS. Vi befann oss mellan grodparken och sparbankshuset i Ulricehamn och jag rotade runt i skuffen på en bil. Jag var arg för något och kastade grejer över den gamla kiosken (numera riven). Min vän hade gått iväg åt sparbankshuset till. Inga konstigheter att tolka den drömmen...

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag vaknade i natt av en intensiv dröm. En vän och tidigare kollega var med i drömmen. Han dog för snart fem år sedan, i (typ) ALS. Vi befann oss mellan grodparken och sparbankshuset i Ulricehamn och jag rotade runt i skuffen på en bil. Jag var arg för något och kastade grejer över den gamla kiosken (numera riven). Min vän hade gått iväg åt sparbankshuset till. Inga konstigheter att tolka den drömmen...

Välkommen till klubben. Intensiva ibland bisarra drömmar som tar flera timmar att hämta sig ifrån tillhör vardagen. Jobbigt men man vänjer sig. 

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Välkommen till klubben. Intensiva ibland bisarra drömmar som tar flera timmar att hämta sig ifrån tillhör vardagen. Jobbigt men man vänjer sig. 

Jag drömde om en kärnvapenexpolsion förra veckan. Jag hade koll på när och var så jag kollade på klockan och gjorde en "duck and cover" i sista sekunden.

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver psykisk ohälsa och diverse kroppsvärk har jag några olika eksem. Just nu kliar hårbotten och jag har haft ”finnar” där. De (antagligen follikuliter) har läkt ut nu men klådan är påtaglig. Så nyss kletade jag i medelstark kortisonkräm. Vilket elände när man har hår! Det mesta hamnar inte i hårbotten... Det skulle ha varit lättare utan hår. Men då hade jag inte haft någon hårbotten och därmed knappast någon klåda heller. The irony! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Utöver psykisk ohälsa och diverse kroppsvärk har jag några olika eksem. Just nu kliar hårbotten och jag har haft ”finnar” där. De (antagligen follikuliter) har läkt ut nu men klådan är påtaglig. Så nyss kletade jag i medelstark kortisonkräm. Vilket elände när man har hår! Det mesta hamnar inte i hårbotten... Det skulle ha varit lättare utan hår. Men då hade jag inte haft någon hårbotten och därmed knappast någon klåda heller. The irony! :D 

Inte pga nån biverkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått på ett heltäckande skyddsglas på telefonen samt ett Gear4 skal som anlände från Danmark idag. Nu är jag nöjd och det känns som en ny telefon. Äntligen! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Inte pga nån biverkning?

Nej, stress, antagligen. Långvarig och kronisk.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Samma som mig då

Ja, det är ett elände, och det verkar aldrig sluta. Livet = stress. Just nu är jag stressad av att alla tre barnen ska flytta, med min hjälp, till universitet runt om i landet. Plus att syskon hoppas att jag därmed hinner komma på besök. Jag avundas människor som bara tycker att allt sådant är kul och inte stressas av det.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...