Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Hostar och snörvlar, så jag stannade hemma från jobbet. Det känns som om jag har feber också, men termometern håller inte med. 

Jaja, det blir nog bra om någon dag. :) 

Krya på dig! :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Hostar och snörvlar, så jag stannade hemma från jobbet. Det känns som om jag har feber också, men termometern håller inte med. 

Jaja, det blir nog bra om någon dag. :) 

Krya på dig!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Telly82 säger:

Hostar och snörvlar, så jag stannade hemma från jobbet. Det känns som om jag har feber också, men termometern håller inte med. 

Jaja, det blir nog bra om någon dag. :) 

Har du koll på din ordinarie kroppstemperatur? I telefonen din bör du lätt kunna notera sådant. Min vanliga morgontemperatur ligger, enligt min termometer, ungefär i intervallet 35,8-36,3, vid mätning på ett sätt som försvårar samtidig kaffekonsumtion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

I söndags fick jag feber (39,1) och frossa.

Igår hade jag 39,7 i temperatur som mest, idag mer hanterbara 38,5.

Idag tog jag ett Covid-test, som jag inte fått svar på ännu. Men jag tror jag vet vad svaret kommer att bli efter att ha smakat på dagens lunch. Eller rättare: INTE smakat på lunchen: Den smakade ingenting, förutom litet salt.

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

I söndags fick jag feber (39,1) och frossa.

Igår hade jag 39,7 i temperatur som mest, idag mer hanterbara 38,5.

Idag tog jag ett Covid-test, som jag inte fått svar på ännu. Men jag tror jag vet vad svaret kommer att bli efter att ha smakat på dagens lunch. Eller rättare: INTE smakat på lunchen: Den smakade ingenting, förutom litet salt.

Krya på dig! :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Telly82 säger:

I söndags fick jag feber (39,1) och frossa.

Igår hade jag 39,7 i temperatur som mest, idag mer hanterbara 38,5.

Idag tog jag ett Covid-test, som jag inte fått svar på ännu. Men jag tror jag vet vad svaret kommer att bli efter att ha smakat på dagens lunch. Eller rättare: INTE smakat på lunchen: Den smakade ingenting, förutom litet salt.

Krya på dig.

du har inte fått 3:e sprutan än?

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, boevil säger:

du har inte fått 3:e sprutan än?

Nej, det blir nog i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Telly82 säger:

I söndags fick jag feber (39,1) och frossa.

….

Idag tog jag ett Covid-test, som jag inte fått svar på ännu. Men jag tror jag vet vad svaret kommer att bli efter att ha smakat på dagens lunch. Eller rättare: INTE smakat på lunchen: Den smakade ingenting, förutom litet salt.

Tråkigt. Krya på dig. Medan du vilar kanske du orkar läsa lite. Luktforskarna har kommit en bit på väg. Luktträning är viktig och har vetenskapligt stöd. Läs här: lukttraning.se

forskare från Karolinska institutet och Sthlms universitet.

Om du har tillgång till Svenska dagbladet så var det en bra artikel härom dagen.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjMzLTU4-P0AhWcSfEDHRKzCZcQFnoECBQQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.svd.se%2Fmysteriet-med-tappade-lukten-gar-mot-en-losning&usg=AOvVaw3-YKO4qwvI9Zc3JQGn_t35


Sven  (för tillfället feber, snuva, negativt test)

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Telly82 säger:

I söndags fick jag feber (39,1) och frossa.

Igår hade jag 39,7 i temperatur som mest, idag mer hanterbara 38,5.

Idag tog jag ett Covid-test, som jag inte fått svar på ännu. Men jag tror jag vet vad svaret kommer att bli efter att ha smakat på dagens lunch. Eller rättare: INTE smakat på lunchen: Den smakade ingenting, förutom litet salt.

Jag hade rätt: Jag har Covid-19. 

Mår litet bättre idag, men inget smakar något fortfarande.

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-15 16:41, Telly82 säger:

Jag hade rätt: Jag har Covid-19. 

Mår litet bättre idag, men inget smakar något fortfarande.

Krya på dig, och passa på att äta stekt lever.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Krya på dig, och passa på att äta stekt lever.

En kompis föreslog att nu kunde jag äta det som jag inte vågat smaka innan. Men tillade snabbt att det var det ju ingen som helst nytta med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Telly82 säger:

En kompis föreslog att nu kunde jag äta det som jag inte vågat smaka innan. Men tillade snabbt att det var det ju ingen som helst nytta med.

Jo, du kan säga att du har ätit surströmming och att det gick ned utan problem. Det impar alltid på nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jo, du kan säga att du har ätit surströmming och att det gick ned utan problem. Det impar alltid på nån.

Jag GILLAR surströmming. :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har akut magkatarr som ska behandlas med omeprazol i två veckor. Men jag har ingen inflammation, läkaren kollade snabbsänka, blodsocker och blodvärde, allt var normalt. Förhoppningsvis blir allt bra snart.

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-21 12:35, Alix säger:

Jag har akut magkatarr som ska behandlas med omeprazol i två veckor. Men jag har ingen inflammation, läkaren kollade snabbsänka, blodsocker och blodvärde, allt var normalt. Förhoppningsvis blir allt bra snart.

Omeprazol hade en närmast mirakulös effekt. Redan på julafton kunde jag börja äta normalt igen. Känner väl av magen lite grann då och då, men det mesta är borta. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mår tämligen bra nu men får lite hjälp av multivitaminer som rekommenderat av läkaren.

Framförallt B12 och D-vitamin var lågt i blodet.

Promenad i solskenet idag. Det blir många fler promenader.

 

"Winter blues". 👎

 

IMG_8679.jpeg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2021-12-27 14:02, mikaellq säger:

Jag mår tämligen bra nu men får lite hjälp av multivitaminer som rekommenderat av läkaren.

Framförallt B12 och D-vitamin var lågt i blodet.

Promenad i solskenet idag. Det blir många fler promenader.

 

"Winter blues". 👎

 

IMG_8679.jpeg

Du är väl inte 60+?
 

42 minuter sedan, Svolder säger:

Jag rör mig alldeles för lite efter knäskadan för elva månader sedan. Månaderna med låst benortos gav felställningar som gör ont rätt snabbt. Inget vidare när det är vinter. Ortosen var väl att föredra framför helbensgips, men ändå. Jag får vara glad över att jag har kunnat lägga kryckorna. Vinter suger ändå.

nedladdning.png

Jag hoppas att det nya året och vår och sommar ger dig möjlighet att komma tillbaka i gammal god form eller så nära som möjligt. :crossfingers:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Du är väl inte 60+?

Nä, något tjejen på apoteket även hon konstaterade efter att ha studerat mitt anlete i några koncentrerade sekunder men tyckte ändå att pillerburken var den rätta för mig. Nära nog. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-26 17:06, Alix säger:

Omeprazol hade en närmast mirakulös effekt. Redan på julafton kunde jag börja äta normalt igen. Känner väl av magen lite grann då och då, men det mesta är borta. :)

Tyvärr fick jag ont i magen av omeprazol efter någon vecka. Nu har jag bytt till pantoprazol. Hittills funkar det bra. Men vi får väl se. Det har inte gått en vecka än… :unsure:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Varit hemma sjuk igen i en dryg vecka. Bihålorna packade ihop och då kommer ledvärken som "ett brev på posten"....? 

Ledvärken börjar ge med sig så smått, ryggproblemen är väl sisådär men trycket i bihålorna (bakom ögonen och över tandrötterna i överkäken) vägrar ge med sig så det blev ett läkarbesök idag. Nya mediciner läkarintyg och sjukskriven veckan ut. Måste nog ta hustruns råd och söka mig ett mindre slitsamt jobb (tyvärr gillar jag mitt jobb och är enligt omgivningen bra på det) med normalare arbetstider.... Ingen som tackar en för en utsliten kropp innan 50 fyllda. Ska ju förhoppningsvis orka leka med ev. barnbarn i framtiden!

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, MacHedda säger:

Måste nog ta hustruns råd och söka mig ett mindre slitsamt jobb

Låter som det bästa, även om det är trist. Jag körde slut på mig själv som reporter och nattchef, under tiden tidningarna var under störst press finansiellt. Några kollegor dog vid skrivbordet eller tog livet av sig. Min bästa jämnåriga kompis och kollega dog 2015. Jag är glad att jag överlevde. Jag har visserligen underliggande psykisk ohälsa, som kanske ironiskt nog blev min räddning. Älskade mitt jobb och var på jobbet 24/7 så att säga. Ser fortfarande på världen som en murvel gör.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Låter som det bästa, även om det är trist. Jag körde slut på mig själv som reporter och nattchef, under tiden tidningarna var under störst press finansiellt. Några kollegor dog vid skrivbordet eller tog livet av sig. Min bästa jämnåriga kompis och kollega dog 2015. Jag är glad att jag överlevde. Jag har visserligen underliggande psykisk ohälsa, som kanske ironiskt nog blev min räddning. Älskade mitt jobb och var på jobbet 24/7 så att säga. Ser fortfarande på världen som en murvel gör.

Jag har alltid jobbat på ungefär samma sätt och gett jobbet 110% när jag är på plats hos kund. Kunden ska vara nöjd och kunna lita på att jag löser problemet. Det värsta för mig är de inte allt för sällan långa resorna, de tidskrävande reparationer som jag ofta får utföra i miljöer som är allt annat än anpassade för ändamålet, och ovissheten om när man kommer hem (tid/dag). Det blir en stor belastning, inte bara på mig, utan framförallt på övriga familjen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...