Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alix

Hur jag mår idag-tråden

Rekommendera Poster

mikaellq

Jag mår faktiskt bra trotts att det känts som jag haft en förkylning i kroppen. Full energi i kroppen och orkar som jag brukar. Har tränat hårt idag och för att undvika skrikande mage inatt blev det en kolossalt stor middag, mä extra putäter, kött å ägg. Mums! Så nu känns det bättre.

Pressade mig till 30+10 med de mer avancerade armhävningarna. Nästa gång ska jag se om det går att plåga mig själv till 35 eller rent av 40 plus vad det nu kan bli. Gränsen för vad man klarar av sitter mest i huvudet.

Hindu-Push-Up-o5hc3qjskgrtajv7oir3e7i7uug3w4e6259mft7qtk.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix
3 minuter sedan, mikaellq säger:

trotts att det känts som jag haft en förkylning i kroppen

Covid-19? :P Jag uppfattar det som att du har varit drabbad av förkylningar denna vinter, att döma av tidigare inlägg. :fundersam:

Hoppas du slipper det framgent. :kramis:

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
1 minut sedan, Alix säger:

Covid-19? :P Jag uppfattar det som att du har varit drabbad av förkylningar denna vinter, att döma av tidigare inlägg. :fundersam:

Hoppas du slipper det framgent. :kramis:

Tack. Detsamma. Jo som sagt jag har känt av något i kroppen men som lika gärna kan ha varit min vanliga "allergi" mot kylan och mörkret. Jag vet inte mer än att mycket sitter i huvudet och att det kommer att kännas mycket bättre nu i takt med att det blir soligare och varmare ute. :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
Postad (redigerade)

Visst är C-vitamin bra, men liksom allt annat , så ska man inte överdriva intaget, det kroppen inte kan tillgodogöra sig pinkar man ut, dock ska vissa människor passa sig för att överdosera, njursten är inte kul att få

https://overdos.se/overdos-av-vitaminer/

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Postad (redigerade)

Med hänsyn till evt coronasmittade på forumet döljs postningen och diskussionen som följde efter postningen om "coronaskyddande" trix. Detta är också anmält till MW som får granska och bestämma huruvida påföljd ska hanteras.

Axelman moderator

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
  • Tack 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael

Jag mår bra, "jämna plågor" som man säger. Eller faktiskt inga direkta plågor alls just nu. :) Har klarat mig väl och det är bra. :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Har ont i ett knä som inte borde värka, då där sitter en knäprotes.

Känns svullet, men ingen värme eller synlig svulllnad.

Ringde vårdcentralen i morse och och fick en läkartid.

Får hoppas att det inte blivit bakteriepåväxt ...svårt att behandla..

Det andra knäet det värker också, men det är säkert artros..

Har "inte tid" att ha ont nu när det är mycket att göra

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael

Jag mår bra men har nära släktingar nu, på sjukhus. Covid-19. Det är inte roligt alls. Jag ringer varje dag och kollar läget. 

• Ledsen 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
8 minuter sedan, Raphael säger:

Jag mår bra men har nära släktingar nu, på sjukhus. Covid-19. Det är inte roligt alls. Jag ringer varje dag och kollar läget. 

Hoppas allt går bra. :bultandehjarta:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael
1 timme sedan, Alix säger:

Hoppas allt går bra. :bultandehjarta:

Tusen tack! 🙏

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Visst är virus ett elände, men det finns det som dödar fler året runt, år efter år.

https://accentmagasin.se/politik/tre-miljoner-dor-varje-ar-av-alkohol/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Idag mår jag bra. Det blev klart att sista ungen får sitt studentutspring, om än i kontrollerad form. Jag blir en av två anhöriga som får delta. Så idag betalade jag en studentskylt och ser fram emot att stå där, mallig som fan. Då har alla tre blivit vuxna och till hösten skulle jag tro att de drar iväg till var sitt universitet någonstans. Kan bli samma, kan bli olika. Job done! 💪🏻

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Har under kvällen fått ont i halsen, hostar ibland och är mycket trött :(

• Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
12 timmar sedan, iMarc säger:

Har under kvällen fått ont i halsen, hostar ibland och är mycket trött :(

Bättre idag, inget av det där längre var något tillfälligt, vill minnas det blir så ibland vid väldigt fuktig luft och värme

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
2 minuter sedan, iMarc säger:

inget av det där längre var något tillfälligt

Här saknas det ett viktigt kommatecken. ;) 

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Redigerad av Alix
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
59 minuter sedan, Alix säger:

Jag har haft dagliga ryggskott* i 15 dagar. Inte så kul. Men hittills idag har jag sluppit. Låtom det bestå så. :crossfingers:

*Att musklerna i ländryggen reagerar på rörelser så att de krampar kraftigt vilket ger intensiv smärta och kvarstående värk/låsning.

Dags att besöka ett massageinstitut....?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Så får jag också emellanåt, men gäller andra muskler också, går till sjukgymnast då som trycker hårt på olika punkter där muskeln är, gör fruktansvärt ont men dagen efter är värken borta. Han sa att muskeln är sammandragen och får dåligt blodflöde. 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
2020-06-29 på 09:52, Alix säger:

Ryggskottet har ersatts av helt vanlig lumbago... :lol: :pinch: 

Nåja, jag sov hela natten till idag! Gött som omväxling. ^_^ 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Ryggskottet har ersatts av helt vanlig lumbago... :lol: :pinch: 

Nåja, jag sov hela natten till idag! Gött som omväxling. ^_^ 

Samma här, sovit mycket gott. Gött mos!
Det mer måttliga vädret gör att jag öht mår mycket bättre.

För att underhålla välmåendet blir det intensiv träning i em. Michael Mosley hade nickat gillande. :) 

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag har varit hos sjukgymnast för att diskutera/testa alternativ styrketräning. Gymmet har byggts om och jag gillar det inte. Så jag ska göra armhävningar och skaffa hantlar i stället, blev väl resultatet.

Tips emottages tacksamt om var man kan hitta prisvärda hantlar som kan ökas på från minimum 30 kilo per styck och uppåt. De får gärna vara gummiklädda. Fram till september kan jag använda gymmets.

Annars är det ännu tristare att skriva här än förr. En viss nytillkommen medlem ska nödvändigtvis recensera mig hela tiden. Om målet är att jag slutligen ska tröttna att skriva lär det fungera med tiden.

Nåja, sic transit gloria mundi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
5 timmar sedan, Alix säger:

Jag har varit hos sjukgymnast för att diskutera/testa alternativ styrketräning. Gymmet har byggts om och jag gillar det inte. Så jag ska göra armhävningar och skaffa hantlar i stället, blev väl resultatet.

Tips emottages tacksamt om var man kan hitta prisvärda hantlar som kan ökas på från minimum 30 kilo per styck och uppåt. De får gärna vara gummiklädda. Fram till september kan jag använda gymmets.

Annars är det ännu tristare att skriva här än förr. En viss nytillkommen medlem ska nödvändigtvis recensera mig hela tiden. Om målet är att jag slutligen ska tröttna att skriva lär det fungera med tiden.

Nåja, sic transit gloria mundi.

Hantlar är dyrt. Här kan du plocka ihop ett par för ca 3500kr. 
https://gymkompaniet.se/bygg-din-egen-hantel-gummivikter

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Skärmavbild 2020-07-08 kl. 12.42.59.png

• Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)

Hypnagogic-hallucinations-seeing-shapes.

Jag hade hypnagoga hallucinationer i natt, efter att ha vaknat av mardrömmar. Aldrig haft förut eller i alla fall minns jag det inte. I mitt fall var det ”bara” färger och rörelser, inga ljud eller andra sensationer. Jag fick dem hela tiden om jag blundade, men de försvann när jag öppnade ögonen. Men oroväckande, hos en redan orolig själ, så jag fick ta lugnande. 😬

PS. Det var syrran som nyss berättade vad det var, hon har haft det och visste.

Redigerad av Alix
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...