Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

 

Hur de av väst terrorstämplade Hamas blivit dollarmiljonärer och miljardärer på bidrag från nyttiga idioter som oss. Jag som trott att bidragen var ämnade åt de sjuka och drabbade i området…

http://www.algemeiner.com/2014/07/28/gazas-millionaires-and-billionaires-how-hamass-leaders-got-rich-quick/

 

Hamas har inte någonsin fått bidrag från oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sovande Reinfeldt tiger...

Satans mördare kommer han aldrig att kalla Israel för.

Det är han alldeles för feg för att göra.

 

Inte heller vill han verka för en ekonomisk biojkott av Israel

http://alliansfrittsverige.nu/kampanj/mark-ockupationen-reinfeldt

 

För mig är det självklarhet att aldrig köpa något därifrån.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamas har inte någonsin fått bidrag från oss.

Jo tyvärr.

 

http://www.regeringen.se/sb/d/119/a/108134

Sverige är en av de största givarna inom EU till palestinierna. 2007 uppgick det svenska biståndet till 617 miljoner kronor, varav 167 miljoner var utvecklingsbistånd från Sida.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sovande Reinfeldt tiger...

Satans mördare kommer han aldrig att kalla Israel för.

Det är han alldeles för feg för att göra.

 

Inte heller vill han verka för en ekonomisk biojkott av Israel

http://alliansfrittsverige.nu/kampanj/mark-ockupationen-reinfeldt

 

För mig är det självklarhet att aldrig köpa något därifrån.

 

Nej, och det lär knappast några andra partiledare heller göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i sådana här situationer diskussionen på de här sidorna urartar. När lögnerna och överdrifterna från dig bara regnar ner över forumet.

 

Hamas får ingenting, palestinierna får däremot ekonomisk och annan hjälp.

Om du likställer Hamas med det palestinska folket så har du inte bara fel, man kan på goda grunder misstänka att du ljuger medvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i sådana här situationer diskussionen på de här sidorna urartar. När lögnerna och överdrifterna från dig bara regnar ner över forumet.

 

Hamas får ingenting, palestinierna får däremot ekonomisk och annan hjälp.

Om du likställer Hamas med det palestinska folket så har du inte bara fel, man kan på goda grunder misstänka att du ljuger medvetet.

Snart säger du väl att Hamas inte är Gazas regering heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant om man jämför uppmärksamheten i denna tråd angående övriga dödliga konflikter i världen. Fem av 12 konflikter har krävt fler dödsoffer än i Gaza i år. I Ukraina nästan lika många, och det ligger närmare. Tja, hur ska man förklara det? Jag tror att svaret är enkelt. I Gazakonflikten är judar inblandade. Då är det särskilt allvarligt. I'm just saying... :rolleyes:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant om man jämför uppmärksamheten i denna tråd angående övriga dödliga konflikter i världen. Fem av 12 konflikter har krävt fler dödsoffer än i Gaza i år. I Ukraina nästan lika många, och det ligger närmare. Tja, hur ska man förklara det? Jag tror att svaret är enkelt. I Gazakonflikten är judar inblandade. Då är det särskilt allvarligt. I'm just saying... :rolleyes:

:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart säger du väl att Hamas inte är Gazas regering heller.

Nej, det behöver jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant om man jämför uppmärksamheten i denna tråd angående övriga dödliga konflikter i världen. Fem av 12 konflikter har krävt fler dödsoffer än i Gaza i år. I Ukraina nästan lika många, och det ligger närmare. Tja, hur ska man förklara det? Jag tror att svaret är enkelt. I Gazakonflikten är judar inblandade. Då är det särskilt allvarligt. I'm just saying... :rolleyes:

Ja föresten, var är ramaskriet över alla döda i drogkriget i Mexiko? Långt fler har ju strukit med där, för att inte tala om dödsfallen av droger som når ungdomar i regionen, USA inklusive.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om det rättfärdigar Israels mördande i Gaza!

Hur många civila har Hamas dödat i Israel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant om man jämför uppmärksamheten i denna tråd angående övriga dödliga konflikter i världen. Fem av 12 konflikter har krävt fler dödsoffer än i Gaza i år. I Ukraina nästan lika många, och det ligger närmare. Tja, hur ska man förklara det? Jag tror att svaret är enkelt. I Gazakonflikten är judar inblandade. Då är det särskilt allvarligt. I'm just saying... :rolleyes:

Så, nu kom det fram. Är man emot ett krig och en ockupation som pågått sedan 1967 så är man antisemit. Tack för den du.

 

Du är inte den förste som försökt skyla över brotten som begås av IDF genom att säga att fler dött i andra konflikter. Sen drar du den idiotiska slutsatsen att detta beror på att judar är inblandade. Kan det finnas någon annan anledning tro? Kanske att en demokrati uppträder på det här viset? Något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu kom det fram. Är man emot ett krig och en ockupation som pågått sedan 1967 så är man antisemit. Tack för den du.

 

Du är inte den förste som försökt skyla över brotten som begås av IDF genom att säga att fler dött i andra konflikter. Sen drar du den idiotiska slutsatsen att detta beror på att judar är inblandade. Kan det finnas någon annan anledning tro? Kanske att en demokrati uppträder på det här viset? Något annat?

Jag är förhindrad av moderator att debattera, man får bara posta egna länkar och komma med egna kommentarer. Det hindrar förstås inte dig, men jag följer det. Var och en kan ändå se att det jag skrev, och att det du påstår att jag skrev, inte är samma sak, så jag behöver inte debattera.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förhindrad av moderator att debattera, man får bara posta egna länkar och komma med egna kommentarer. Det hindrar förstås inte dig, men jag följer det. Var och en kan ändå se att det jag skrev, och att det du påstår att jag skrev, inte är samma sak, så jag behöver inte debattera.

 

Poca,

 

Som om det rättfärdigar Israels mördande i Gaza!

Hur många civila har Hamas dödat i Israel?

 

...som själv är moderator, följer det inte heller, vilket kan synas egendomligt... :fundersam:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja föresten, var är ramaskriet över alla döda i drogkriget i Mexiko? Långt fler har ju strukit med där, för att inte tala om dödsfallen av droger som når ungdomar i regionen, USA inklusive.

Jag antar att du inte följt narkotikatråden på länge? Där har jag bland annat talat mig varm för ett av de bästa sätten att få slut på drogkartellernas mördande.

 

Att speciellt många ungdomar dör av illegala droger är en lögn, lång fler dör av legala droger utskrivna av läkare.

 

Men diskussionen om det hör hemma i en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förhindrad av moderator att debattera, man får bara posta egna länkar och komma med egna kommentarer. Det hindrar förstås inte dig, men jag följer det. Var och en kan ändå se att det jag skrev, och att det du påstår att jag skrev, inte är samma sak, så jag behöver inte debattera.

Du insinuerar att dina åsiktsmotståndare är antisemiter och gömmer dig bakom påståendet att du är förhindrad av moderator, helt i onödan. Debattera du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du insinuerar att dina åsiktsmotståndare är antisemiter ...

Nej, det gör jag inte heller, läs om och läs rätt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör jag inte heller, läs om och läs rätt.

 

Nåja, lite gör du nog det faktiskt... :rolleyes::behave:

 

Man kan väl säga så här... (och men "man" menar jag i första hand bara mig själv, men på sig själv känner man ju, som bekant, andra)...

 

Att man kritiserar kritiserar staten Israels agerande, nu, eller i andra sammanhang, kan givetvis bero på att man är medveten - eller fullständigt omedveten - antisemit, med ont, hatiskt eller fullständigt blåögt uppsåt...

 

Men...

 

det kan också bero på någonting helt annat.

Den stora USA-vännen (och i USA utbildade) Olof Palme vädrade sin ilska mot USA:s agerande och deltagande i Korea och Vietnam, och blev därmed en av dess fränaste kritiker inte av USA-hat, utan av besvikelse! Han trodde helt enkelt USA om bättre än så. Hans förhoppningar grusades och kom på skam.

 

I likhet med Göran Rosenberg o a har jag alltid haft mycket stor tilltro till staten Israel som idé. Halva min frus släkt bor där (eller snarare - bodde) och jag har alltid hyllat (och kommer allt framgent att hylla) det judiska bildningsidealet (som jag tycker att såväl den svenska socialdemokratin som den svenska liberalismen fuskat, sålt och dribblat bort).

Jag förväntar mig helt enkelt (likt Olof Palme visavi USA) så oändligt mycket mer av en stat med en sådan potential av bildning, resning och demokratisk struktur än den besinningslöst imperialistiska bosättningspolitik på ockuperat område, den åtskillnadspolitik (som Göran Rosenberg rätt och slätt kallar "apartheid") eller den "den-starkare-slår-hårdast-ratio-100/1"-mentalitet som blivit dess signum.

 

Vilket inte betyder att jag förvandlats till krypto-antisemit.

Det betyder inte heller någonting annat att jag tycker att Hamas är en en dj-vla terroristorganisation och att staten Israel har all rätt i världen att försvara sig, kanske t.o.m. på det sätt den gör just nu!

 

Men jag helt enkelt är så dj*vla besviken på mitt älskade Israel för att snart 50 år har gått sedan 1967 och att den ständigt starkare parten inte med en blinkning avstått från sin expansiva bosättningspolitik på ockuperat område. Den politiken drivs av ren realpolitik (=makt och land) men också av små men mycket inflytelserika grupper, som helt enkelt anser att detta är land som Israels folk en gång fått av Gud.

 

I just det senare avseendet skiljer sig den enda demokratin i området, dvs. Israel, inte nämnvärt från sina muslimska grannar som också är i händerna på religiösa fundamentalister.

 

Kanske måste även Israels Gud offras på fredens altare för att en sådan någonsin ska kunna uppnås.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19289237.ab

Vad är det för människor som sätter likhetstecken mellan judar i Sverige och israeler, samtidigt som de spottar på palestinier?

 

Det allra sista har jag inget skriftligt belägg för, endast vad jag hört av folk som i sin tur hört och sett folk som verkar hata både judar och palestinier. Vad finns det att hata egentligen? Judar i Sverige är inte detsamma som israeler. De allra flesta judarna kom hit för dryga 200 år sen och är svenska medborgare sen nästan lika lång tid.

Jag trodde bara det var i bibeln som människor levde i flera sekler.

 

När jag hörde det på radio så tolkade jag det ungefär som att man inte kan veta hur älgen har rört sig, den kan ju ha varit delvis uppväxt i Norge.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nåja, lite gör du nog det faktiskt... :rolleyes::behave:

 

Man kan väl säga så här... (och men "man" menar jag i första hand bara mig själv, men på sig själv känner man ju, som bekant, andra)...

 

Att man kritiserar kritiserar staten Israels agerande, nu, eller i andra sammanhang, kan givetvis bero på att man är medveten - eller fullständigt omedveten - antisemit, med ont, hatiskt eller fullständigt blåögt uppsåt...

 

Men...

 

det kan också bero på någonting helt annat.

Den stora USA-vännen (och i USA utbildade) Olof Palme vädrade sin ilska mot USA:s agerande och deltagande i Korea och Vietnam, och blev därmed en av dess fränaste kritiker inte av USA-hat, utan av besvikelse! Han trodde helt enkelt USA om bättre än så. Hans förhoppningar grusades och kom på skam.

 

I likhet med Göran Rosenberg o a har jag alltid haft mycket stor tilltro till staten Israel som idé. Halva min frus släkt bor där (eller snarare - bodde) och jag har alltid hyllat (och kommer allt framgent att hylla) det judiska bildningsidealet (som jag tycker att såväl den svenska socialdemokratin som den svenska liberalismen fuskat, sålt och dribblat bort).

Jag förväntar mig helt enkelt (likt Olof Palme visavi USA) så oändligt mycket mer av en stat med en sådan potential av bildning, resning och demokratisk struktur än den besinningslöst imperialistiska bosättningspolitik på ockuperat område, den åtskillnadspolitik (som Göran Rosenberg rätt och slätt kallar "apartheid") eller den "den-starkare-slår-hårdast-ratio-100/1"-mentalitet som blivit dess signum.

 

Vilket inte betyder att jag förvandlats till krypto-antisemit.

Det betyder inte heller någonting annat att jag tycker att Hamas är en en dj-vla terroristorganisation och att staten Israel har all rätt i världen att försvara sig, kanske t.o.m. på det sätt den gör just nu!

 

Men jag helt enkelt är så dj*vla besviken på mitt älskade Israel för att snart 50 år har gått sedan 1967 och att den ständigt starkare parten inte med en blinkning avstått från sin expansiva bosättningspolitik på ockuperat område. Den politiken drivs av ren realpolitik (=makt och land) men också av små men mycket inflytelserika grupper, som helt enkelt anser att detta är land som Israels folk en gång fått av Gud.

 

I just det senare avseendet skiljer sig den enda demokratin i området, dvs. Israel, inte nämnvärt från sina muslimska grannar som också är i händerna på religiösa fundamentalister.

 

Kanske måste även Israels Gud offras på fredens altare för att en sådan någonsin ska kunna uppnås.

Wall7 skrev "åsiktsmotståndare" och jag har i sak ingen annan uppfattning än du eller honom egentligen. Det har jag uttryckt flera gånger. Det var alltså fel. Jag skrev heller inte antisemitism, det är snäppet hårdare ("antisemitism är att tycka illa om judar och ha fördomar mot dem." /NE-enkel) än det måste vara för att man ska kunna bli extra fördömande i just den här konflikten. Jag blev för egen del, trots att jag har varit väl insatt i den här konflikten sedan decennier tillbaka, inte fullkomligt medveten om det förrän jag såg Simon Schamas tv-serie Judarnas historia. Först då föll polletten ned, vad gäller ett folk i ett utanförskap, som både är fruktat och förföljt, beundrat och avskytt. Men det går inte att förklara i ord, den där tv-serien måste ses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om det rättfärdigar Israels mördande i Gaza!

Hur många civila har Hamas dödat i Israel?

Varför använder du ordet mörda i ena meningen och ordet döda i andra?

  • Rösta upp 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nåja, lite gör du nog det faktiskt... :rolleyes::behave:

 

Man kan väl säga så här... (och men "man" menar jag i första hand bara mig själv, men på sig själv känner man ju, som bekant, andra)...

 

Att man kritiserar kritiserar staten Israels agerande, nu, eller i andra sammanhang, kan givetvis bero på att man är medveten - eller fullständigt omedveten - antisemit, med ont, hatiskt eller fullständigt blåögt uppsåt...

 

Men...

 

det kan också bero på någonting helt annat.

Den stora USA-vännen (och i USA utbildade) Olof Palme vädrade sin ilska mot USA:s agerande och deltagande i Korea och Vietnam, och blev därmed en av dess fränaste kritiker inte av USA-hat, utan av besvikelse! Han trodde helt enkelt USA om bättre än så. Hans förhoppningar grusades och kom på skam.

 

I likhet med Göran Rosenberg o a har jag alltid haft mycket stor tilltro till staten Israel som idé. Halva min frus släkt bor där (eller snarare - bodde) och jag har alltid hyllat (och kommer allt framgent att hylla) det judiska bildningsidealet (som jag tycker att såväl den svenska socialdemokratin som den svenska liberalismen fuskat, sålt och dribblat bort).

Jag förväntar mig helt enkelt (likt Olof Palme visavi USA) så oändligt mycket mer av en stat med en sådan potential av bildning, resning och demokratisk struktur än den besinningslöst imperialistiska bosättningspolitik på ockuperat område, den åtskillnadspolitik (som Göran Rosenberg rätt och slätt kallar "apartheid") eller den "den-starkare-slår-hårdast-ratio-100/1"-mentalitet som blivit dess signum.

 

Vilket inte betyder att jag förvandlats till krypto-antisemit.

Det betyder inte heller någonting annat att jag tycker att Hamas är en en dj-vla terroristorganisation och att staten Israel har all rätt i världen att försvara sig, kanske t.o.m. på det sätt den gör just nu!

 

Men jag helt enkelt är så dj*vla besviken på mitt älskade Israel för att snart 50 år har gått sedan 1967 och att den ständigt starkare parten inte med en blinkning avstått från sin expansiva bosättningspolitik på ockuperat område. Den politiken drivs av ren realpolitik (=makt och land) men också av små men mycket inflytelserika grupper, som helt enkelt anser att detta är land som Israels folk en gång fått av Gud.

 

I just det senare avseendet skiljer sig den enda demokratin i området, dvs. Israel, inte nämnvärt från sina muslimska grannar som också är i händerna på religiösa fundamentalister.

 

Kanske måste även Israels Gud offras på fredens altare för att en sådan någonsin ska kunna uppnås.

Flera tricks i ett försök att lura den som läser.

Olof Palme var ingen auktoritet att tala om, knappt ens i de egna leden.

De religiösa har inte makten i Israel som är sekulärt.

Hamas mördar både egna och judar, ändå likställs (ingen lek med ord) de med den Israeliska regeringen.

Det begås långt värre brott mot mänskligheten runtom i världen, precis som Alix skrev, men ändå återkommer detta ständiga tjafs kring den enda riktiga demokratin i regionen = antisemitism, naturligtvis, vad annars.

 

Minns forumreglerna. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...