Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19289237.ab

Vad är det för människor som sätter likhetstecken mellan judar i Sverige och israeler, samtidigt som de spottar på palestinier?

 

Det allra sista har jag inget skriftligt belägg för, endast vad jag hört av folk som i sin tur hört och sett folk som verkar hata både judar och palestinier. Vad finns det att hata egentligen? Judar i Sverige är inte detsamma som israeler. De allra flesta judarna kom hit för dryga 200 år sen och är svenska medborgare sen nästan lika lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... samtidigt som de spottar på palestinier?

 

Det allra sista har jag inget skriftligt belägg för, endast vad jag hört av folk som i sin tur hört och sett folk som verkar hata både judar och palestinier. ...

Då hade jag inte ens skrivit det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans artikel var längre än så.

Javisst var den.

Frågan han ställer är i allra högsta grad relevant. Varför säger ingen politiker det självklara - Palestinier har rätt att försvara sig mot en ockupationsmakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst var den.

Frågan han ställer är i allra högsta grad relevant. Varför säger ingen politiker det självklara - Palestinier har rätt att försvara sig mot en ockupationsmakt.

Den delen invänder jag inte emot. Också en indirekt skruvning, som om jag hade gjort det. Jag testade att söka på Google och fick nedanstående bisarra träff under rubriken Nyheter... :pinch:

 

post-28798-0-27169200-1406724837_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den delen invänder jag inte emot. Också en indirekt skruvning, som om jag hade gjort det. Jag testade att söka på Google och fick nedanstående bisarra träff under rubriken Nyheter... :pinch:

 

attachicon.gifnews.png

Du är den andra forummedlemmen som hänvisar till en artikel i Arizona Republic på en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är den andra forummedlemmen som hänvisar till en artikel i Arizona Republic på en vecka.

Månntro tidningen har pröjsat Google för att komma högt i resultatlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är den andra forummedlemmen som hänvisar till en artikel i Arizona Republic på en vecka.

Edit: Följer reglerna.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månntro tidningen har pröjsat Google för att komma högt i resultatlistan.

Ja, skumt är det i alla fall... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skumt är det i alla fall... :armskeptisk:

Jag litar till ganska hög grad på Pagerank. Jag tvivlar på något smussel under bordet. Google tjänar bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar till ganska hög grad på Pagerank. Jag tvivlar på något smussel under bordet. Google tjänar bra ändå.

Sökträffen i sig är ganska korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den delen invänder jag inte emot. Också en indirekt skruvning, som om jag hade gjort det. Jag testade att söka på Google och fick nedanstående bisarra träff under rubriken Nyheter... :pinch:

 

attachicon.gifnews.png

"Indirekt skruvning"? No Way!

Sen kanske hänvisning var att ta i. Jag blev bara så förvånad att den blaskan dök upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“a new racist chant mocking the more than two hundred children slaughtered by Israel’s merciless bombing campaign in Gaza: ‘Tomorrow there’s no school in Gaza, they don’t have any children left.’”

 

De här gossarna borde vara lite mer rädda om sitt lands renommé.

 

Videon kommer ursprungligen från en israelisk journalist, så haka inte upp er på The Electronic Intifada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den delen invänder jag inte emot. Också en indirekt skruvning, som om jag hade gjort det. Jag testade att söka på Google och fick nedanstående bisarra träff under rubriken Nyheter... :pinch:

 

attachicon.gifnews.png

Får mej att tänka på denna grej från Jon Stewarts program förra året:

 

post-17785-0-51713500-1406736687_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade jag inte ens skrivit det.

Jag funderade på att inte ta med det, men föll till föga till slut. Jag tyckte att lite hörsägen kan vara bra ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamas för att lagra missiler i skolor och på sjukhus? Jo det tycker jag också.

 

http://townhall.com/tipsheet/katiepavlich/2014/07/29/hillary-clinton-hamas-operates-near-civilians-because-gaza-is-a-small-place-or-something-n1871762

Hamas doesn't operate in civilian areas because it's a "pretty small" place, not even "in part." Hamas intentionally and deliberately operates in civilians populations, including in schools and mosques, in order to get innocent Palestinians killed so they can use dead bodies as propaganda against Israel. Hamas purposefully uses human beings as shields. Period. Hamas doesn't operate inside civilian areas "in part," that's where their entire operation and propaganda campaign is based.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FN

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

???

Nattens attack mot den skola i Jabaliya som drivs av FN-organet UNRWA, där 15 personer dog och fler än 100 skadades, har fått både FN och USA att gå i taket. Vice generalsekreterare Jan Eliasson fördömer attacken och kräver ett omedelbart eldupphör från både Israel och Hamas. Ett krav som också generalsekreterare Ban Ki-moon står bakom.

– Jag är chockad och bestört över attacken. Generalsekreterare Ban Ki-moon fördömer attacken på kraftigast möjliga sätt, säger Jan Eliasson enligt nyhetsbyrån AP.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur de av väst terrorstämplade Hamas blivit dollarmiljonärer och miljardärer på bidrag från nyttiga idioter som oss. Jag som trott att bidragen var ämnade åt de sjuka och drabbade i området…

http://www.algemeiner.com/2014/07/28/gazas-millionaires-and-billionaires-how-hamass-leaders-got-rich-quick/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...