Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Bara åtta?

 

 

No shit! Oprövad som statsminister? Romson är ett geni!

 

Du verkar vara i gammalt gott slag (kan man säga så?).

Pigg, (lite) elak, snabb och kul. ;)

 

Inte tråkig alltså ...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara i gammalt gott slag (kan man säga så?).

Pigg, (lite) elak, snabb och kul. ;)

 

Inte tråkig alltså ...

Tack, men jag mår sakta sämre. Inom ett år vete tusan om det blir fler inlägg. Men vi får väl tro det bästa.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men jag mår sakta sämre. Inom ett år vete tusan om det blir fler inlägg. Men vi får väl tro det bästa.

Antal inlägg är fullständigt ointressant. Jag är övertygad om att du kommer må/bli bättre.

Finns hjälp att få någon annanstans i landet?

Alltså något annat, något nytt och för dig oprövat.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal inlägg är fullständigt ointressant. Jag är övertygad om att du kommer må/bli bättre.

Finns hjälp att få någon annanstans i landet?

Alltså något annat, något nytt och för dig oprövat.

Jag funderar på att bli lekmannabroder och följa Den Helige Franciskus fattigdomsideal. Leva på människors välvilja och ge av mig själv och mitt arbete som gåva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att bli lekmannabroder och följa Den Helige Franciskus fattigdomsideal. Leva på människors välvilja och ge av mig själv och mitt arbete som gåva.

Tja, varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, bara lite finare ord för att bli hemlös uteliggare... ;) Det får bli så när samhället slutligen tröttnar på att bekosta mitt uppehälle. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den fortsatta debatten om ens politiska ställningstagande får ni fortsätta med i avsedd tråd i utvisningsbåset :policeman:

 

Ni har skött denna tråden bra de senaste dagarna, låt det fortsätta så :kramis:

 

/Moderator

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brottsprovokation är kriminellt, ändå sitter offret i fängelse:

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/patrik-gick-i-polisens-falla/

 

Ja, det hela låter ju galet, även om han måste varit blåögd om han inte förstått att det var "fuffens" med danmarksresan. Men oavsett så låter det ju som om han inte har något med det hela att göra utöver att ha varit dum nog att lita på sin "kompis"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brottsprovokation är kriminellt, ändå sitter offret i fängelse:

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/patrik-gick-i-polisens-falla/

 

Ja, det hela låter ju galet, även om han måste varit blåögd om han inte förstått att det var "fuffens" med danmarksresan. Men oavsett så låter det ju som om han inte har något med det hela att göra utöver att ha varit dum nog att lita på sin "kompis"....

I rättvisans namn är det inte den artikeln handlar om som har utsatts för brottsprovokation, utan hans uppdragsgivare. Intressant om brottsprovokation kan anses föreligga i flera led. Alltså, om jag blir provocerad att begå brott, och därför uppdrar en medbrottsling att göra något, har då denne blivit provocerad eller begår denne brott alldeles oavsett provokation eller ej? Absolut ingen enkel fråga, som ni verkar vilja göra det till, inte i mina ögon i alla fall. Vi får väl se vad domstolen kommer fram till.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I rättvisans namn är det inte den artikeln handlar om som har utsatts för brottsprovokation, utan hans uppdragsgivare. Intressant om brottsprovokation kan anses föreligga i flera led. Alltså, om jag blir provocerad att begå brott, och därför uppdrar en medbrottsling att göra något, har då denne blivit provocerad eller begår denne brott alldeles oavsett provokation eller ej? Absolut ingen enkel fråga, som ni verkar vilja göra det till, inte i mina ögon i alla fall. Vi får väl se vad domstolen kommer fram till.

 

Jag håller med dig, menar inte att det var så enkelt. Därav att jag skrev att han måste varit blåögd för att inte förstå att det var "fuffens" på gång med tanke på upplägget i artikeln om hur resan gick till. Det är ju inte riktigt så att han hade otur att vara på fel plats vid fel tillfälle direkt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag håller med dig, menar inte att det var så enkelt. Därav att jag skrev att han måste varit blåögd för att inte förstå att det var "fuffens" på gång med tanke på upplägget i artikeln om hur resan gick till. Det är ju inte riktigt så att han hade otur att vara på fel plats vid fel tillfälle direkt....

Okej, jag tog mer fasta på att du skrev "det hela låter ju galet", men tydligen är vi överens, gott så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 8 går sämre än Vista

 

Windows 8s tillväxt är därmed sämre än Windows Vistas var under motsvarande tidsperiod. Vista hade då en andel på 13,6 procent av alla världens datorer och 14,3 procent av alla Windows-datorer.

Det finns därmed en stor risk för att Windows 8 blir en större flopp än Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flyttat ett 20-tal inlägg till mellanösterntråden enligt önskemål som i sin tur är förpassad till utvisningsbåset.

 

Så från och med nu tar vi all debatt där, även åsikter som att någon sida är "satans mördare" som Poca brukar uttrycka sig.

 

EDIT:

Lägger ut tråden utanför utvisningsbåset igen "på försök"

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte Joel *väldigt* tydlig med att mellanöstern var tabu på forumet?

attachicon.gifSkärmavbild 2014-08-04 kl. 21.31.31.png

 

Det stämmer att ni inte får ta i ämnet i poitiktråden enligt det svar jag fått av Joel. Jag fick dock inte intrycket att det var rent generellt även om jag faktiskt tolkar det så av ditt bifogade citat ovan.

 

Men vi kör, går det år pipsvängen så gör det, då låser jag och kastar bort nyckeln :policeman:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte Joel *väldigt* tydlig med att mellanöstern var tabu på forumet?

Jo, men han har ändrat sig. Se dump (jag PM:ade).

 

post-28798-0-46398000-1407182162_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade lite på bokningssidan och de verkar ge olika priser, och eventuellt andra fördelar, beroende på folkbokföringsadress, inget annat. Men det verkade gå bra att boka plats i försalongen även som fastlänning.

 

Tillägg: Kan det här ha med saken att göra ?http://www.trafikverket.se/Pressrum/Pressmeddelanden1/Pressmeddelande1/Kalmar/2014/2014-04/Destination-Gotland-AB-far-uppdraget-att-bedriva-farjetrafik-till-och-fran-Gotland/

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...