Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hade 10/10-fiber, men den hastigheten försvann så jag uppgraderades, med oförändrat pris, till 100/100. Tyvärr är min router gammal.

speeeed.thumb.png.8e2b9983313222f2912f607a3e8d8de1.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Influensa minns man! Jag hade det en gång och hade över 39 graders feber i fem dagar och levde som i ett töcken. Bara sov och drack vatten vad jag minns. Jag minns också att jag inte hade någon snuva eller ont i halsen. Det har jag alltid annars i så fall (= förkylning). Men jag tar ändå ingen spruta. Det kostar och skyddet är typ 50/50 (men blir man ändå sjuk lär det bli lindrigare symtom i och för sig har det sagts mig).

Fy farao hur överlevde du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Influensa minns man! Jag hade det en gång och hade över 39 graders feber i fem dagar och levde som i ett töcken. Bara sov och drack vatten vad jag minns. Jag minns också att jag inte hade någon snuva eller ont i halsen. Det har jag alltid annars i så fall (= förkylning). Men jag tar ändå ingen spruta. Det kostar och skyddet är typ 50/50 (men blir man ändå sjuk lär det bli lindrigare symtom i och för sig har det sagts mig).

Jag tror mig ha genomlidit riktig influensa de senaste tio åren och det var inte att leka med. Inte bara rinnande näsa och taggtråd i halsen utan också en vidrig värk i kroppen som gjorde att det knappt gick att sova. Utan Treo är det högst osäkert om det blivit sömn öht.

Så jag förstår oron hos de svagare individerna för att drabbas av eländet och att en del inte klarar av det alls och kanske stryker med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tror mig ha genomlidit riktig influensa de senaste tio åren och det var inte att leka med. Inte bara rinnande näsa och taggtråd i halsen utan också en vidrig värk i kroppen som gjorde att det knappt gick att sova. Utan Treo är det högst osäkert om det blivit sömn öht.

Så jag förstår oron hos de svagare individerna för att drabbas av eländet och att en del inte klarar av det alls och kanske stryker med.

Men jag tror att man äter sunt och motionerar regelbundet så ökar 

man motståndskraften och är i mindre behov av spruta

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, ronny säger:

Men jag tror att man äter sunt och motionerar regelbundet så ökar 

man motståndskraften och är i mindre behov av spruta

Eller att den moderna människans immunförsvar får öva så lite att när det väl dyker upp ett hot så är människan för vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, mikaellq säger:

Eller att den moderna människans immunförsvar får öva så lite att när det väl dyker upp ett hot så är människan för vek.

Mina barn har hållit mitt immunförsvar på en lagom nivå så jag har inte varit sjuk på år och dag. Så tror jag att det är i alla fall.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft vinterkräksjuka eller influensa, har aldrig vaccinerat mig heller. 
Lite märkligt att jag aldrig drabbats då jag borde vara mer utsatt eftersom jag har en autoimmun sjukdom (Bechterew) som sänker immunförsvaret. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag, det har ju slagit om, hålls jag vaken av att det brinner i grannhuset! Där har jag mitt källarförråd... Och det brinner troligen i källaren... :cry: 

Nåja, mest gammelt skräp, i och för sig. Men ändå, grejer från förr också... :fundersam:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

Men jag tror att man äter sunt och motionerar regelbundet så ökar 

man motståndskraften och är i mindre behov av spruta

Efter två perioder med utbrändhet är min energinivå låg och konditionen kass. Jag är lååångt från min krafts dagar och jag är faktiskt rädd att stryka med om jag åker på en rejäl influensa. Jag börjar bli till åren vilket förstärker svagheten så spruta tack!! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, mikaellq säger:

Mitt 4G är på 100Mb/s och wifi på 10. Skillnaden är försumbar. Bara när man laddar ner stora mängder data som det märks. 

Jag tog fasta på detta och kom fram till att 100/100 Mbps är vad jag ska fortsätta att ha. Då gör jag dessutom en besparing varje månad jämfört idag (då jag har samma hastighet). Jag är nöjd som det är.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anlitar förresten Junet. Inga rabattmånader men hyfsat lokalt (Jönköping) och vanlig kundsupport via vanlig telefonlina. Inga snåriga kundlabyrinter på webben som slutar med en uppgiven suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med att piska häcken. :hihihi: Gårdagens blötsnö frös fast och i natt har det kommit en del lättare snö. Nästan hela häcken var böjd till marken så den kunde ha brutits av nästan alltihopa. Så jag tog piasavakvasten och smackade på med gott resultat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Började dagen med att piska häcken. :hihihi: Gårdagens blötsnö frös fast och i natt har det kommit en del lättare snö. Nästan hela häcken var böjd till marken så den kunde ha brutits av nästan alltihopa. Så jag tog piasavakvasten och smackade på med gott resultat.

Vilken eller vilka växter har du i häcken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uterummet börjar bli klart. Jag isolerade golvet i förrgår och elektrikersonen har trixat en del och är nästan färdig. Testkör med min gasol/el-kamin för att se hur mycket bättre uterummet håller värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Jag tog fasta på detta och kom fram till att 100/100 Mbps är vad jag ska fortsätta att ha. Då gör jag dessutom en besparing varje månad jämfört idag (då jag har samma hastighet). Jag är nöjd som det är.

Gott så. Bara för att vara tydlig, jag anser inte att det handlar om ekonomi egentligen utan om insikten att det allra snabbaste är fullständigt onödigt och därför slöseri med pengar.

Även jag har funderat på 100/100. Du vet att ett val är gott när det känns bra. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Gott så. Bara för att vara tydlig, jag anser inte att det handlar om ekonomi egentligen utan om insikten att det allra snabbaste är fullständigt onödigt och därför slöseri med pengar.

Även jag har funderat på 100/100. Du vet att ett val är gott när det känns bra. 

Nja det beror ju på. Har man typ två datorer som laddar ned och seedar typ 50 torrents och har flera mobiler igång som används och samtidigt streamar så räcker knappt 500. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, iMarc säger:

Nja det beror ju på. Har man typ två datorer som laddar ned och seedar typ 50 torrents och har flera mobiler igång som används och samtidigt streamar så räcker knappt 500. 

Går man till ytterligheter räcker aldrig något.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute och skottat blysnö. :stjarnsmall: Trodde det var nysnö. Men icke. :bla:

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Varit ute och skottat blysnö. :stjarnsmall: Trodde det var nysnö. Men icke. :bla:

Det var nåt nytt för mig, nysnö vs blysnö. :hihihi:

Det lär komma en del snö även här på fredag morgon som lär vara blöt, dvs blysnö. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Förmiddag i Falun

Skärmavbild 2019-11-28 kl. 10.02.15.png

Skärmavbild 2019-11-28 kl. 10.02.29.png

Uterum är det bästa jag byggt. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Alix säger:

Idag, det har ju slagit om, hålls jag vaken av att det brinner i grannhuset! Där har jag mitt källarförråd... Och det brinner troligen i källaren... :cry: 

Nåja, mest gammelt skräp, i och för sig. Men ändå, grejer från förr också... :fundersam:

Jag fick brev idag från hyresvärden att förrådet högst sannolikt är förstört. :( 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit o njutit i tandläkarstolen..

Tar bor tandsten..

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...