Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

37 minuter sedan, Telly82 säger:

Ser det inte misstänkt ut med ett så stort belopp i sedlar? :fundersam: 

 

C9B07E22-4D8F-4783-B5CB-78DCE6FA5B48.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

 

C9B07E22-4D8F-4783-B5CB-78DCE6FA5B48.jpeg

10000 spänn 1958 var verkligen inte fy skam. :yeahbaby: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

En av fördelarna med Android – att man kan roota systemet – är att man kan installera moddade appar. Exempelvis Youtube Vanced som är helt utan reklam.

Det är en bra poäng !

vi översköljs av reklam i media.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, ronny säger:

Det är en bra poäng !

vi översköljs av reklam i media.

Men då utan den säkerhet som en kontrollerad miljö erbjuder. Alix håller på för det är roligt men på egen risk. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Men då utan den säkerhet som en kontrollerad miljö erbjuder. Alix håller på för det är roligt men på egen risk. 

Säkerhet är viktigt. Sedan 80-talets AIDS-hysteri går jag dagligen runt iklädd kondom.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Säkerhet är viktigt. Sedan 80-talets AIDS-hysteri går jag dagligen runt iklädd kondom.

Du borde sadla om från taxichaufför till ståuppare. Du kan vara helt lysande på det emellanåt.  :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Du borde sadla om från taxichaufför till ståuppare. Du kan vara helt lysande på det emellanåt.  :ThumbsUp:

Har tyvärr lite scenskräck. Den har dämpats lite, men jag minns en ca 5 minuter lång redovisning av skolprojekt*. När vi dagarna innan testade lite, exempelvis sittandes vid ett bord 3-4 personer så gick det jättebra, men när jag skulle upp på scenen inför den enorma publiken på kanske 30 personer så gick det åt helvete. Jag minns ungefär att jag kopplade in datorn till projektorn och att jag sedan gick och satte mig igen. Jag fick enligt vittnen sagt och visat allt som skulle sägas och visas.

 

*En primitiv implementering/demonstration av https://en.wikipedia.org/wiki/A*_search_algorithm i Apple Script.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Men då utan den säkerhet som en kontrollerad miljö erbjuder. Alix håller på för det är roligt men på egen risk. 

Nja, givande och intressant, och på så sätt ”kul”, men syftet är främst att få en mobil att fungera som jag vill ha den; att utnyttja de utökade möjligheter som står till buds för att förbättra funktionerna. Jag installerade nyss appen AccA som ser till att batteriet inte överladdas (för att förlänga batteriets livslängd).

Just nu testar jag bara på en Moto G 4 plus ”that has been through the wars” (på grund av ett av mina barn) men brorsan skänker mig sin mer välvårdade (vi hade likadan mobil ett tag) och den ska jag fixa till med nytt batteri. Sedan blir det min dagliga mobiltelefon.

Varför? Jo, förutom att den har större skärm som mina trötta ögon behöver, så kan den göra allt jag kan göra idag på min Iphone SE, och lite till, och sedan blir det nästan gratis. Jag skulle väl vilja ha en ny Iphone, men de är sannerligen inte gratis. Jag har inte råd.

Dock förstår jag att du måste uttrycka dig så där, det är ändå en förhatlig Android, och du är relativt nyfrälst Iphoneanvändare. Men jag minns hur du pillade med din kära Moto G för inte så länge sedan, mest batteri, och att du var nöjd... ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Telly82 säger:

10000 spänn 1958 var verkligen inte fy skam. :yeahbaby: 

Tänk att gå runt i dag med en hundratusing.... :w00t:

 

 

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 11.02.45.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Tänk att gå runt i dag med en hundratusing.... :w00t:

 

 

Skärmavbild 2019-11-16 kl. 11.02.45.png

Eller en hundratjugofemtusing. Man lägger på momsen på hundratusingen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-14 på 15:40, Alix säger:

Google Product Sans är ett lättläst typsnitt för mobilskärmar.

Nåja, jag tar tillbaka det påståendet. Det passar bra när det gäller rubriker (och är snyggt!) men att läsa det i löpande text är inte helt lyckat. Därför har jag bytt ut det mot Noto. Fördelen med detta typsnitt är att det visar de flesta av världens olika alfabet och diverse symboler. Det påminner mycket om Roboto (Androids normala typsnitt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-15 på 21:05, Alix säger:

En av fördelarna med Android – att man kan roota systemet – är att man kan installera moddade appar. Exempelvis Youtube Vanced som är helt utan reklam.

Dock var det inte alldeles enkelt att inte låta Play butik uppdatera appen och skriva över denna moddade variant. Det slutade med att man fick lägga ett anpassat textdokument i /sdcard/ (internminnets rootkatalog, lustigt nog, heter så) och sedan installera Busybox och Detach via Magisk. Och att jag tvingades avinstallera Youtube som systemapp. Men sedan fick appen vara i fred! Och jag kan idag kostnadsfritt titta på Youtube utan en massa reklam. Vilket jag gör. Det blir i alla fall en resumé av F1 senare idag.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat starta upp julbelysningen utomhus, ( bara under helgen) för att se om allt fungerar som det ska.

Blir alltid nån ny grej varje år :)

 

En granne längre upp längs vägen har tänt sin året om...så stollig lär jag aldrig bli ... 

Redigerad av Pocahontas
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Pocahontas säger:

så stollig lär jag aldrig bli

Ska vi slå vad? :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Börjat starta upp julbelysningen utomhus, ( bara under helgen) för att se om allt fungerar som det ska.

Blir alltid nån ny grej varje år :)

 

En granne längre upp längs vägen har tänt sin året om...så stollig lär jag aldrig bli ... 

En dag tänker du att det är ju snart jul igen.....:fane:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du den vackra lösningen utan schackappen @ronny? Vackra offer! ?

 

A52335EE-8545-44AE-B14D-162B9C2953CE.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ser du den vackra lösningen utan schackappen @ronny? Vackra offer! ?

 

A52335EE-8545-44AE-B14D-162B9C2953CE.jpeg

Jag får nog ta mig en funderare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd brukar det skrivas i. Särskilt av @ronny. Allt väl?

 

I alla fall har jag idag, precis nyss, konverterat min budget i Numbers, först till Excel och sedan till Google Kalkylark. Det gick bra med en gång. Fick justera lite grann bara.

 

Mina Moto G4 Plus håller jag på att pilla med. Det går så sakteliga framåt. De ska underhållas lite, med nya delar. Jag har inte bråttom. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snickrat lite idag. Det går sakta men säkert. Jag älskar spikpistolen trots att den lille pistolen bet mig i fingret i somras. Jag spikar upp spikreglar som OSB-skivorna ska skruvas i sen. Spikar med 75 mm spik i 28 mm spikregel. Jag skjuter förmodligen i 10 spik på samma tid som jag slår i en vanlig med hammaren. Dessutom kan man hålla upp en bräda/planka med ena handen och PANG! klart och uppfäst. Måste ha tre händer med vanlig spik och hammare.....:P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Denna tråd brukar det skrivas i. Särskilt av @ronny. Allt väl?

 

I alla fall har jag idag, precis nyss, konverterat min budget i Numbers, först till Excel och sedan till Google Kalkylark. Det gick bra med en gång. Fick justera lite grann bara.

 

Mina Moto G4 Plus håller jag på att pilla med. Det går så sakteliga framåt. De ska underhållas lite, med nya delar. Jag har inte bråttom. ^_^ 

Skoj att höra att konverteringen gick bra! Jag kikar på curling EM med lag Hasselborg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, ronny säger:

Skoj att höra att konverteringen gick bra! Jag kikar på curling EM med lag Hasselborg

Härligt att höra! Hoppas de vinner. ^_^ :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Härligt att höra! Hoppas de vinner. ^_^ :crossfingers:

Studion sa att både herrarna och damerna har stora guldchanser 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...