Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Har installerat Google Earth igen. I Chrome har det slutat funka så appen blev nödvändig igen. Har även laddat ner och laddat KMZ-filen från 36cities.net i Earth så att jag även kan fortsätta njuta av 360° panorama-foton igen.

Här från Iguazufallen. Skulle gärna fara dit, vid gränsen mellan Argentina och Brasilien, på riktigt istället för virtuellt. MÄKTIGT! Men så här får duga så länge.
 

360cities.jpg

panorama.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Stereotypen säger:

Skall åka o bowla med barnen - det tycker vi är kul!

Bättre att bowla med klot, de är inte lika ömtåliga.?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på filmklipp.

Denna låten  hade kunnat vara gångbar i alla de  filmer som rullar förbi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Kollar på filmklipp.

Denna låten  hade kunnat vara gångbar i alla de  filmer som rullar förbi

 

 

Har alltid gillat Boney M. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Dags att länsa madrassen alltså! :hihihi:
En upplevelse för att ge kraftig krydda åt livet gissar jag att en del tänker.
Jag är dock för feg för ett sådant äventyr. Och för fattig. :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-22 på 18:33, Pocahontas säger:

I år fick jag diplom för Kungsbackas honung, min burk skickades vidare i tävlingen om Hallands godaste honung, kom på andra plats. :galetglad:

Hello honey....! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-17 på 09:27, Alix säger:

Nåja, jag tar tillbaka det påståendet. Det passar bra när det gäller rubriker (och är snyggt!) men att läsa det i löpande text är inte helt lyckat. Därför har jag bytt ut det mot Noto. Fördelen med detta typsnitt är att det visar de flesta av världens olika alfabet och diverse symboler. Det påminner mycket om Roboto (Androids normala typsnitt).

Nu har jag i stället installerat SanFrancisco (Apples typsnitt) på min Moto G4 Plus. Inklusive alla emojier från IOS 13.2. Det fungerar alldeles utmärkt. Och jag känner mig mer som hemma...

 

sf.thumb.jpg.5c826851723b95ae23210845f736bb78.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Dags att länsa madrassen alltså! :hihihi:
En upplevelse för att ge kraftig krydda åt livet gissar jag att en del tänker.
Jag är dock för feg för ett sådant äventyr. Och för fattig. :oroligoledsen:

Det kan du väl göra med Google Earth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Nu har jag i stället installerat SanFrancisco (Apples typsnitt)

Inte särskilt likt. :fundersam: 

image.png.a41279ae0946cce6fa61cd7d0e49d6a0.png

Redigerad av Telly82
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Telly82 säger:

Inte särskilt likt. :fundersam: 

image.png.a41279ae0946cce6fa61cd7d0e49d6a0.png

Nä... tyvärr såg det bitvis ut så där på vissa sajter så jag var tvungen att avinstallera typsnittet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ute en sväng i kylan och handlat hos ICA Supermarket som måste ta priset som den mest svårhandlade med varor utspridda lite varstans utan större logik eller röd tråd.
Hittade till slut efter en del svärande det jag ville ha. Det mest svårhittade var "lustigt" nog apelsinjuice (ICAs med fruktkött) som jag hittade till slut gömt i ett hörn som om de inte vill sälja något av denna ljuvligaste av drycker.

Superirriterande! :superirriterad:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
7 timmar sedan, iMarc säger:

Förhoppningsvis kommer priset gå ner i framtiden ju fler som gör såna här resor.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Förhoppningsvis kommer priset gå ner i framtiden ju fler som gör såna här resor.

Kan man bara spänna en kabel till månen blir det ju lättare att med linbana lämna gravitationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Kan man bara spänna en kabel till månen blir det ju lättare att med linbana lämna gravitationen.

Mänskligheten har precis vaknat efter många sekler av djupsömn under medeltiden. Upptäckten av naturlagarna och universum omkring oss skedde i princip igår. Morgondagens rymdskepp kommer inte att vara raketer utan något annat, kanske "impuls drive" eller "warp drive" som i Star Trek. Vem vet. Men dit dröjer det sekler, kanske rent av millennier. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Dags att länsa madrassen alltså! :hihihi:
En upplevelse för att ge kraftig krydda åt livet gissar jag att en del tänker.
Jag är dock för feg för ett sådant äventyr. Och för fattig. :oroligoledsen:

 

DF7CD600-B183-445B-B764-8C5BC3FA32A1.jpeg

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Mänskligheten har precis vaknat efter många sekler av djupsömn under medeltiden. Upptäckten av naturlagarna och universum omkring oss skedde i princip igår. Morgondagens rymdskepp kommer inte att vara raketer utan något annat, kanske "impuls drive" eller "warp drive" som i Star Trek. Vem vet. Men dit dröjer det sekler, kanske rent av millennier. Tyvärr.

Bränslecell, kanske? Solen är väl en sådan kan man säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, ronny säger:

 

DF7CD600-B183-445B-B764-8C5BC3FA32A1.jpeg

Jag tycker att det enda riktigt bra med GE är utforskandet av Jorden. Resten är av undermålig kvalitet tycker jag.
 

månen.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Bränslecell, kanske? Solen är väl en sådan kan man säga.

Jag vet att du inte gillar det men en kärnreaktor av något slag kommer att krävas av ungefär samma skäl som de största och kärnvapenbärande ubåtarna i USAs försvar.
Men detta antar att mänskligheten inte hittat något mer kraftfullt under millenniet som kommer. Men tillåt mig tvivla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vet att du inte gillar det men en kärnreaktor av något slag kommer att krävas av ungefär samma skäl som de största och kärnvapenbärande ubåtarna i USAs försvar.
Men detta antar att mänskligheten inte hittat något mer kraftfullt under millenniet som kommer. Men tillåt mig tvivla...

Solen är en kärnreaktor, svår att inte uppskatta... Apropå kärnreaktorer som färdmedel kom jag att tänka på detta:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fusionsreaktor krävs nog minst, men vi måste hitta ett sätt att kröka rum/tiden, så  rymdresor blir snabbare, ska tydligen gå att fixa med relativitetsteorin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...