Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Spara 12 kronor? Det ser snarare ut som att man blir av med 59,90 kronor.

Men får  privilegiet och stora lyckan att smaska i sig en kartong med choklad! Smaskens! yummy.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Men får  privilegiet och stora lyckan att smaska i sig en kartong med choklad! Smaskens! yummy.gif

Själv brukar jag alltid lämna kvar kartongen och äter bara chokladen. :fane:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Svolder säger:

Håller på att städa ur kontoret. Det är inte så lång tid kvar som jag har ett arbete nu.

Grattis tror jag..... jag har ju dragit benen efter mig en tid nu och jag saknar arbetsgemenskapen. Jag skulle nästan kunna tänka mig att jobba gratis bara för att få lite sånt. Jag har haft förmånen att få assistera snickarn som har varit här och byggt en del. Mest beroende på att jag varit i byggsvängen själv och är hyfsat hemtam med att bygga. Så jag har haft en liten släng av arbetsgemenskap. Den blir lite knepig då jag är både beställare och handräckning..... men jag har haft en mycket bra snickare med brains.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Intressanta fynd i lådorna... :)

A13C8EB6-B625-440D-9E9F-3D539982402C.jpeg

 

Ligger det en grön tröja i påsen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Svolder säger:

Vi får se hur det känns om några månader, men jag tror inte att jag kommer att få svårt att fylla tiden med mer eller mindre meningsfull sysselsättning. Om inte annat kan jag ju bli en inflytelserik influencer och tjäna miljoner på skönhetsprodukter.

...och fantastiska romaner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Romaner är för mycket arbete om man skall tjäna pengar på dem, med förlag och sånt. Det verkar som om man tjänar gott om pengar på att rekommendera produkter för att noppa ögonbryn och löshår, så det får bli det. Det gäller att vara trovärdig. :totaltgalen::whistling:

Så du har fortfarande ögonbryn.....? :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Romaner är för mycket arbete om man skall tjäna pengar på dem, med förlag och sånt.

Varför inte skapa en arkeologdetektiv som löser historiska mord och gåtor.

- Mitt namn är Svolder. Sune Svolder.

Med hissnande titlar som:

"Man gräver bara två gånger"

"Mannen med den gyllene borsten"

"Medeltidsfeber"

"Dig another day"

 

rofl.gif.3f0f0c0deca7bb4adfe51e5d50fe65f3.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Svolder säger:

Det där är väl den nya Android-luren med samma namn. Den här broschyren handlar om den ursprungliga sekelskiftesmodellen.

Jag vet och jag förstod det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Man inser hur gammal man är när det inte är luggen utan ögonbrynen som hänger för ögonen :totaltgalen:

Här har du din marknad! Ögonbrynsverktyg för medelålders män.

rofl.gif.cfa9d1f9abc6c060c92074a0a9dbe296.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Bettan sa:

-Det bästa med att vara gift med en arkeolog är att ju äldre jag blir desto mer intressant tycker han att jag är!

 

rofl.gif

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

 

Nu kan du se trailern till nya Bondfilmen @ronny och alla andra.

Kul! Då får vi uppdatera bond filmen igen 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

 

Nu kan du se trailern till nya Bondfilmen @ronny och alla andra.

Charmen och humorn känns som om den är borta medan action och äventyret är kvar.
Den här är och förblir min favorit. Min första Bond på bio föresten.
 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Charmen och humorn känns som om den är borta medan action och äventyret är kvar.
Den här är och förblir min favorit. Min första Bond på bio föresten.
 

 

Ja Roger Moore var riktigt komiskt i sina roller 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i Orsa och tittar inte ut genom fönstret. Däremot tog jag en bild vid ytterdörren. Nu har det varit plusgrader i ett dygn och det är snart dags att ta fram gräsklipparen......

IMG_0154.jpeg

Redigerad av Sandhamn1962
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Svolder säger:

Vi får se hur det känns om några månader, men jag tror inte att jag kommer att få svårt att fylla tiden med mer eller mindre meningsfull sysselsättning. Om inte annat kan jag ju bli en inflytelserik influencer och tjäna miljoner på skönhetsprodukter.

Jag lider oerhört av att inte ha daglig social kontakt. Ibland önskar jag att jag jobbade igen. Mådde psykiskt dåligt hela tiden av arbete förr, men nu är det ännu värre. Får väl försöka skaffa mig en kvinna nån gång hur nu det ska gå till i min ålder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

Sambon är också pensionär och vi har två hundar. Jag bor dessutom i ett område där grannar pratar med varandra (särskilt vi hundägare), så jag kommer inte att sakna dagliga sociala kontakter. Det är jobbigt om man har det behovet, men inte kan fylla det. Vissa klienter jag har idag tycker jag synd om när jag slutar, för det känns som om våra motiverande samtal är den enda regelbundna kontakten de har med en annan människa. Eller också tänker de bara att det skall bli skönt att slippa mig, det rör mig egentligen inte i ryggen - jag är tjänsteman på socialen och deltar inte i en popularitetstävling :laserbok: :whistling:. Två veckor kvar nu.

Okej ja det underlättar ju en del. Här finns inga grannar att prata med, bor ett psyksjukt par som skriker åt varandra från kl 08-12, sen somnar de av trötthet. Ovan mig bor ett fyllo som är uppe å pissar och spyr om nätterna (väldigt lyhört här) och slutligen en granne med ouppfostrade hundar som dessutom lämnas hemma hela dagen vilket medför oavbrutet skällande flera timmar om dagen. Så lugn och ro är svårt att få. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, iMarc säger:

Jag lider oerhört av att inte ha daglig social kontakt. Ibland önskar jag att jag jobbade igen. Mådde psykiskt dåligt hela tiden av arbete förr, men nu är det ännu värre. Får väl försöka skaffa mig en kvinna nån gång hur nu det ska gå till i min ålder. 

https://www.knullkontakt.se/Default.asp
 

??

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, iMarc säger:

Ha ha precis den länken skickade mitt ex till mig förra året då jag inte orkade med hennes swingande

Om alla fattade hur lätt det är att hitta någon så skulle sådana där kontaktsidor (som det ju finns ett överflöd av) bli fullständigt överflödiga. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...