Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret:

 

B364F308-539A-4599-9165-6A961FF2F61F.jpeg

  • Gilla 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick kasta mitt nya mobilskal ”Ideal of Sweden” efter två dagars användning. Sprack i över och underkant på två ställen. Har haft mobilen i innerfickan på jackan det mests och inte tappat mobilen. Passformen var perfekt. Men kanske lite för perfekt. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret:

 

B364F308-539A-4599-9165-6A961FF2F61F.jpeg

Här vräker det ner 0,2 mm/tim! 

default_laugh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret:

 

B364F308-539A-4599-9165-6A961FF2F61F.jpeg

Lite mer där än här. Marken blev lätt pudrad igår kväll men det mesta har nu smultit bort. 

 

E81C8CB3-0244-400C-B42A-08FAF415685B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skall tro era bilder kommer tomten tidigt i år

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Abbey road...
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på folktandvården när en dator där gick sönder och tandhygienisten fick ett rött meddelande på sin skärm om att fortsätta utan att stänga av. De kollade medan jag satt i stolen och, jo, då, det var en HP... Om anteckningarna angående mig gick förlorade vet jag inte, men just denna gång skulle de intervjua allmänt om hälsoläget, så det blev en del prat. :stjarnsmall:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag var på folktandvården när en dator där gick sönder och tandhygienisten fick ett rött meddelande på sin skärm om att fortsätta utan att stänga av. De kollade medan jag satt i stolen och, jo, då, det var en HP... Om anteckningarna angående mig gick förlorade vet jag inte, men just denna gång skulle de intervjua allmänt om hälsoläget, så det blev en del prat. :stjarnsmall:

Jag har alltid sett på HP som av en smula högre kvalitet men får nog revidera den inställningen. Även de tvingas bygga in delar av undermålig kvalitet för att kunna pressa priser. 

 

Vi kunder av det offentliga bör se det som en plikt att ryta till och KRÄVA ordentligt mycket bättre av dem. Myndigheter, offentlig service, är ingen lekstuga för amatörer och odugliga nybörjare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Jag var på folktandvården när en dator där gick sönder och tandhygienisten fick ett rött meddelande på sin skärm om att fortsätta utan att stänga av. De kollade medan jag satt i stolen och, jo, då, det var en HP... Om anteckningarna angående mig gick förlorade vet jag inte, men just denna gång skulle de intervjua allmänt om hälsoläget, så det blev en del prat. :stjarnsmall:

När jag opererades tidigare i år så fanns det också en dator i rummet. En person satt vid den och kollade semesterresor mesta tiden.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

När jag opererades tidigare i år så fanns det också en dator i rummet. En person satt vid den och kollade semesterresor mesta tiden.

Jag hoppas det var en HP som numera har dragit dit pepparn växer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat fixa till brorsans hemsida (han är konstnär). Kul att äntligen få styrsel på den. Från gammaldags 90-talskodning (se dump på knapp nedan...) till modern onlinemall med anpassad mobilvy. ^_^ 

 

dump.png.5057aeb79a833eb1b2daf7bd5a85f102.png

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-11-05 på 23:10, mikaellq säger:

Kanske. Kanske bara det estetiska har betydelse. Se alla färger.
???

Den i mitten var tydligen en tropikfisk

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag hoppas det var en HP som numera har dragit dit pepparn växer.

Med tanke på att det mesta som användes under operationen, inklusive elsladden till en maskin som brände kärl, var engångsprylar som sedan slängdes/återvanns så borde även den där datorn ha kastats direkt efter operationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ronny säger:

Den i mitten var tydligen en tropikfisk

Säkert. Men jag tänkte bara på det färgglada. Har alltid gillat starka färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Med tanke på att det mesta som användes under operationen, inklusive elsladden till en maskin som brände kärl, var engångsprylar som sedan slängdes/återvanns så borde även den där datorn ha kastats direkt efter operationen.

Slängs en elsladd som engångsartikel?!? :huh: Vet Greta om detta? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Slängs en elsladd som engångsartikel?!? :huh: Vet Greta om detta? :fundersam:

Ja, fast den källsorteras. Ger viss förståelse till varför vården får problem när leveranser inte funkar. Även handtagen till lampor mm utrustades med engångsskydd.

 

Greta är antagligen lyckligt ovetande.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just kollat på det bästa programmet i SVT 1, Svenska Nyheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HOW DARE YOU??? :behave:

 

81488481-039B-4E64-82CE-9D6F6EA0571D.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kan sådant här, fysik och så. Jag undrar om det sett ur elkostnadssynpunkt spelar någon roll om jag stänger av lampor och apparater här hemma, eftersom jag har oljefyllda elelement, och jag betalar elen själv? Jag förstår ju att jag sliter mindre på lampor och apparater om de är avstängda, men det är väl inte alldeles nyttigt att stänga av och på dem heller, bara för att jag ska göra kortare ärenden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, mikaellq säger:

HOW DARE YOU??? :behave:

 

81488481-039B-4E64-82CE-9D6F6EA0571D.jpeg

Det bästa talet någon har hållit i FN. Tror jag. 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Ni som kan sådant här, fysik och så. Jag undrar om det sett ur elkostnadssynpunkt spelar någon roll om jag stänger av lampor och apparater här hemma, eftersom jag har oljefyllda elelement, och jag betalar elen själv? Jag förstår ju att jag sliter mindre på lampor och apparater om de är avstängda, men det är väl inte alldeles nyttigt att stänga av och på dem heller, bara för att jag ska göra kortare ärenden?

Beror ju på vad som är korta ärenden. Den forskning jag snubblat över när det gäller lysrör spelar det ingen roll. Det är gungor och karuseller. Antar att felmarginalen i tillverkningen har större betydelse för livslängden än att stänga av och slå på.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Ni som kan sådant här, fysik och så. Jag undrar om det sett ur elkostnadssynpunkt spelar någon roll om jag stänger av lampor och apparater här hemma, eftersom jag har oljefyllda elelement, och jag betalar elen själv? Jag förstår ju att jag sliter mindre på lampor och apparater om de är avstängda, men det är väl inte alldeles nyttigt att stänga av och på dem heller, bara för att jag ska göra kortare ärenden?

Eftersom de flesta prylar nuförtiden är strömsnåla så spelar det ingen större roll vad gäller elkostnaden. De bidrar inte i någon större del till uppvärmningen.

Ja, om du inte kör brödrosten eller spisen hela tiden förstås. :) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...