Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

vacker solig arbetsdag, i dag blir det cykelkärran på. :)

 

 

Men arbetsdagen inleds med denna förb-e byråkrati, dokumentationer hit och dit, statistik hit och dit, och allt ska göras på den oooooootroooooooligt seeeeeeega jobbdatorn i ooooooootrooooooooligt seeeeega programvaror, blir trött bara jag tänker på det. :superirriterad:

Såja kiplon... Lugn o fin nu. Ta några djupa andetag. :kramis:

 

Du kan ju förenkla. Som när vi gjorde lumpen och hade en mellaninventering av förrådet. För att spara tid så t ex ljus och lyktor o anna som det var gott om och inte behövdes fyllas på så bokfördes "1 mängd". ;)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja kiplon... Lugn o fin nu. Ta några djupa andetag. :kramis:

 

Du kan ju förenkla. Som när vi gjorde lumpen och hade en mellaninventering av förrådet. För att spara tid så t ex ljus och lyktor o anna som det var gott om och inte behövdes fyllas på så bokfördes "1 mängd". ;)

Tack!

rationaliserar så gott jag kan....... kanske inte helt enligt "regelboken", men uppriktigt sagt så skiter jag i det. ;)

 

Dåliga system är gjorda för att kringgås :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För ett antal år sedan jobbade jag som ventilationsmontör och en ny grossist skulle öppna här. Jag behövde plåtskruv och möttes av en svärande lagerarbetare som irriterat konstaterade att de hade fått typ 375 skruvar så enligt den centrala lagerdatorn räckte det. 375 är ju jättemånga!! Problemet var att det går 500 i en ask och jag behövde tio askar och vi konstaterade att det är så det blir när datorer tar över.

...

Vid ett annat tillfälle som jag inte var med på berättade en arbetskamrat att de hade beställt ett antal 125-rör dvs 125 mm i diameter. Sådana går det ofta många av så det beställdes en mängd. De höll på att tappa ögonen när leveranserna började komma med gigantiska rör som var över en meter i diameter. Det visade sig att det hade skett ett litet misstag. Någon hade missat en nolla i beställnigen..... så det kom rör med 1250 mm diameter. Kul tycker jag! :w00t:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

rationaliserar så gott jag kan....... kanske inte helt enligt "regelboken", men uppriktigt sagt så skiter jag i det. ;)

 

Dåliga system är gjorda för att kringgås :totaltgalen:

Du kan ju börja 'terra' ITavd. :shifty: Minsta lilla det slöar ner sig eller -> mail till IT. Om alla på kontoret gjorde så (som praxis) kanske ni får nya grejjer snart. Och för att påskyndade ... några xtra spontanmail om att det är segt (även om det går bra). :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja 'terra' ITavd. :shifty: Minsta lilla det slöar ner sig eller -> mail till IT. Om alla på kontoret gjorde så (som praxis) kanske ni får nya grejjer snart. Och för att påskyndade ... några xtra spontanmail om att det är segt (även om det går bra). :devil:

Ja. Fast det lär inte hjälpa. Det är chifen som bestämmer om det ska kostas på. Och som du kanske förstår, så är ju "normalt" datoriserat arbete förknippat m timglas, seeegt och omstart. Program m skitknepiga gränssnitt osv. Det är normala världen !

 

Jobbigast är dock byråkratiserandet kring allt. Minsta grej man gör ska dokumenteras på minst tre ställen. Och jag fullkomligt hatar sånt om jag inte ser nyttan med det. Och somligt ser jag nyttan med, men väldigt mycket inte alls ;(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Fast det lär inte hjälpa. Det är chifen som bestämmer om det ska kostas på. Och som du kanske förstår, så är ju "normalt" datoriserat arbete förknippat m timglas, seeegt och omstart. Program m skitknepiga gränssnitt osv. Det är normala världen !

 

Jobbigast är dock byråkratiserandet kring allt. Minsta grej man gör ska dokumenteras på minst tre ställen. Och jag fullkomligt hatar sånt om jag inte ser nyttan med det. Och somligt ser jag nyttan med, men väldigt mycket inte alls ;(

Det ligger ju ekonomi i det där med. Men om chiefen får upp ögonen att det kostar arbetstimmar på att sitta och vänta på timglas, lär det nog komma ett nyare bättre system. Men som sagt - alla måste ju börja göra det uppmärksammat. Mailbomba! - varje tillfälle räknas. :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inget regioninformatörsjobb i Götet. Varför? Jo, min psykiska ohälsa, så klart. De "ville inte utsätta mig" för den stress som kan uppstå. Tack, tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vacker solig arbetsdag, i dag blir det cykelkärran på. :)

 

 

Men arbetsdagen inleds med denna förb-e byråkrati, dokumentationer hit och dit, statistik hit och dit, och allt ska göras på den oooooootroooooooligt seeeeeeega jobbdatorn i ooooooootrooooooooligt seeeeega programvaror, blir trött bara jag tänker på det. :superirriterad:

åh, så lite elrulleträning igen i det härliga vädret

post-67957-0-61510200-1397643548_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inget regioninformatörsjobb i Götet. Varför? Jo, min psykiska ohälsa, så klart. De "ville inte utsätta mig" för den stress som kan uppstå. Tack, tack! :)

tråkigt!

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inget regioninformatörsjobb i Götet. Varför? Jo, min psykiska ohälsa, så klart. De "ville inte utsätta mig" för den stress som kan uppstå. Tack, tack! :)

De vill inte utsätta dig för de möjligheter det kan innebära.... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt!

;)

 

De vill inte utsätta dig för de möjligheter det kan innebära.... :dumstrut:

Utdrag ur arbetsmiljölagen (2 kap. 1 §):

 

"Arbetsförhållandena skall anpassas till människors olika förutsättningar i fysiskt och psykiskt avseende."

 

Fast lagen har inga sanktioner mot motsatsen, så arbetsgivarna struntar i sådant, så klart.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju omtänksamt...

Visst var det! Jag känner mig hedrad, den som får jobbet kommer ju att utsättas för det! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Utdrag ur arbetsmiljölagen (2 kap. 1 §):

 

"Arbetsförhållandena skall anpassas till människors olika förutsättningar i fysiskt och psykiskt avseende."

 

Fast lagen har inga sanktioner mot motsatsen, så arbetsgivarna struntar i sådant, så klart.

De vill inte ha en extra belastning. Så enkelt är det. Någon som stannar hemma för att man plötsligt mår dåligt. Men jag är övertygad om att du är en tillgång som de går miste om!! :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De vill inte ha en extra belastning. Så enkelt är det. Någon som stannar hemma för att man plötsligt mår dåligt. Men jag är övertygad om att du är en tillgång som de går miste om!! :galetglad:

Jag tyckte mig se i stabschefens ögon att en inre röst skrek: "Basket case! Basket case! Basket case!" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte mig se i stabschefens ögon att en inre röst skrek: "Basket case! Basket case! Basket case!" ;)

Bara de inte skriker Nut case Nut case..... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fortfarande sjukskriven ända till juni. Väldigt lite ork och initiativförmåga. En av de få roliga saker som jag orkar är att vara här. Misströstar om att få jobb och fasar för att komma in i den cirkusen som leder, flåt, BORDE leda till jobb. Hela livet har jag fixat jobb och hittat på lösningar. Jag har inget kvar nu. 54 år och utbränd. Orkar inte ens gråta över det. Cyklade andra gången i går på ett halvår och konstaterade att kondisen är sämre än någonsin. Fick stanna fem gånger och ta igen mig. Lååååång uppförsbacke på alla plan. Tur att jag och frun är nykära igen! :wub: Tur att jag har underbara vänner som hjälper. :pusspadig: Tur att det är vår och allt skjuter fart och solen värmer mer och mer. B)

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande sjukskriven ända till juni. Väldigt lite ork och initiativförmåga. En av de få roliga saker som jag orkar är att vara här. Misströstar om att få jobb och fasar för att komma in i den cirkusen som leder, flåt, BORDE leda till jobb. Hela livet har jag fixat jobb och hittat på lösningar. Jag har inget kvar nu. 54 år och utbränd. Orkar inte ens gråta över det. Cyklade andra gången i går på ett halvår och konstaterade att kondisen är sämre än någonsin. Fick stanna fem gånger och ta igen mig. Lååååång uppförsbacke på alla plan. Tur att jag och frun är nykära igen! :wub: Tur att jag har underbara vänner som hjälper. :pusspadig: Tur att det är vår och allt skjuter fart och solen värmer mer och mer. B)

I mångt och mycket håller jag med för egen del också. Vi kan i alla fall gå med raka ryggar och säga att vi har gjort och gör vårt bästa! :ThumbsUp: Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte DRA, det får väl räcka att du är bra.

:geros:

DRA.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mångt och mycket håller jag med för egen del också. Vi kan i alla fall gå med raka ryggar och säga att vi har gjort och gör vårt bästa! :ThumbsUp:

Vi kan ställa oss rygg mot rygg och låta någon linda en femtio varv med gaffatejp så säckar vi inte ihop i första taget! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ställa oss rygg mot rygg och låta någon linda en femtio varv med gaffatejp så säckar vi inte ihop i första taget! :whistling:

Ja, det vore ett fall framåt! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det vore ett fall framåt! :D

Då blir vi kollektivt öppna för förslag i alla riktningar. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...