Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

attachicon.gifimage.jpg

Hyfsad fart på internetet här i vildmarken. Befinner mig ett par mil norr om Funäsdalen, över fjället!

Trevligt. :yeahbaby:

Funäsdalen är väl såpass intressant som turistmagnet, så det har väl bra med mastar omkring där, antar jag.

 

- - -

 

Dags för lite “Pasta Brutale”, sen hjälpa nästa syskon med lite datorgrejjs.

Hjälpte ju min syster och hennes man... deras olika mail vars ena inte funkade och varken, telia el webhotellet kunde (tydligen) inte hjälpa dem.

 

Appropå dator.... Windows 8. Någon som vet el har en bra guide på hur man sätter skrivbordsläget som förvalt? Han hade tydligen Win8 nu. Hittade bara nån liten sida där man lägger det högst upp till vänster så funkar det med "enter", men man vill ju att det startas i skrivbordsläget direkt s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig använt Windows 8 [gör korstecknet och spottar tre gånger över vänster axel], så, nä :)

[+] :D Ja, lite så känner man inför Win8.
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Appropå dator.... Windows 8. Någon som vet el har en bra guide på hur man sätter skrivbordsläget som förvalt? Han hade tydligen Win8 nu. Hittade bara nån liten sida där man lägger det högst upp till vänster så funkar det med "enter", men man vill ju att det startas i skrivbordsläget direkt s a s.

Jo, du installerar Classicshell.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt. :yeahbaby:

Funäsdalen är väl såpass intressant som turistmagnet, så det har väl bra med mastar omkring där, antar jag.

 

 

Vi har tur. Alla operatörer har prioriterat de stora skidorterna, men vi ligger väl egentligen lite för långt från Funäsdalen. Men det finns en liten skidbacke, som på något sätt räknas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig använt Windows 8 [gör korstecknet och spottar tre gånger över vänster axel], så, nä :)

yngsta dottern hade med sig sin nya dator härförleden, med något mystifikt utseende på något s k skrivbord. Verkade rena löjan, tyckte jag. På något sätt så fick jag en association till Nokias smarta telefon, eller smart och smart förresten...... :totaltgalen:

 

Varför köpte hon inte en liten gullig MBA istället? :whistling::D

 

skriver Kiplon som nu slipper den erbarmliga jobbdatorn några dagar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du installerar Classicshell.

[+] Danko very mucho. :yeahbaby:

 

 

Vi har tur. Alla operatörer har prioriterat de stora skidorterna, men vi ligger väl egentligen lite för långt från Funäsdalen. Men det finns en liten skidbacke, som på något sätt räknas.

Det var ju bra. :crossfingers:

Jo, det finns väl lite småbackar/byar där. När vi var yngre åkte vi alltid upp där på sportlov med goda vänner (= 2 familjer), till en stuga vi fick låna av deras släktingar där. Låg en bit ifrån Funäsdalen (man tar till höger där och sen förbi mittådalen). En liten trevlig backe med ett Wärdshus intill. Sen fanns en även större backe i närheten om man hellre ville dit (Kappruet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dåligt men ok med tanke på priset.

 

post-5952-0-31294900-1397749563_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska dåligt men ok med tanke på priset.

 

attachicon.gifScreenshot_2014-04-17-17-44-06.png

Nja, det var väl inte så dåligt. “Förhållandevis bra” skulle jag nog kalla det. ;)

 

Dåligt... Här har du ett dåligt exempel:

 

post-64246-0-53506500-1397750085_thumb.png

Fast den var uppe på 0.75 uppströms medans den mätte.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dyr. Den kostar minst tre gånger så mycket som en lågprispeezee med Windows 8. Du kan få en basic peezee för tre papp. Hur mycket kostar billigaste MBA'n?

jo, så är det nog.

 

Fast jag kan tycka att det var lite bortkastat köp hon gjorde överhuvudtaget, för den där "peezeen" ligger mest undanstoppad. För allt hon behöver göra, gör hon på sin telefon. Precis allt!

 

Jag frågade henne varför hon inte använde den och fick till svar att den var så seg och verkade konstig på något sätt. Så jag satte mig med den och kikade runt lite, den behövde en rejäl upprensning och lite uppdateringar och lite sånt där, och ffa så behövde den ett virusprogram. Sen funkade den riktigt bra, men så värst kul att använda var den sannerligen inte.

så även om den är "billigare" i kronor räknat så tycker jag att det är en dålig affär. Bättre då att spara lite och köpa något bättre. Och då menar jag inte att man absolut måste köpa en liten mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det var väl inte så dåligt. “Förhållandevis bra” skulle jag nog kalla det. ;)

 

Dåligt... Här har du ett dåligt exempel:

 

attachicon.gifbbk.png

Fast den var uppe på 0.75 uppströms medans den mätte.

TELENOR 4G!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... det går inte riktigt som det ska. :fundersam: Lite småsegt är det.... :armskeptisk: Lite besviken blir man allt.

 

 

 

:whistling:

 

post-363-0-12819800-1397751109_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det var väl inte så dåligt. “Förhållandevis bra” skulle jag nog kalla det. ;)

 

Dåligt... Här har du ett dåligt exempel:

 

attachicon.gifbbk.png

Fast den var uppe på 0.75 uppströms medans den mätte.

Men du har väl inte ens 3G där då? Eller är det ADSL hem som är så dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TELENOR 4G!!!

Men du har väl inte ens 3G där då? Eller är det ADSL hem som är så dåligt?

Ja, det var Telia 0.5 på bilden där.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var Telia 0.5 på bilden där.

Det är ungefär som Telenor 4G..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ungefär som Telenor 4G..... :totaltgalen:

Ah-haah... :ThumbsUp: Ja, och Telia mobil är ≈ samma. När jag var uppe hos mamma förra året, så med 3G så fick man väl 1Mbit, el nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

image.jpg

Hyfsad fart på internetet här i vildmarken. Befinner mig ett par mil norr om Funäsdalen, över fjället!

Vill minnas att det sitter en mobilmast på Helagsfjället. De kanske har dragit 4G till den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Danko very mucho. :yeahbaby:

 

 

Det var ju bra. :crossfingers:

Jo, det finns väl lite småbackar/byar där. När vi var yngre åkte vi alltid upp där på sportlov med goda vänner (= 2 familjer), till en stuga vi fick låna av deras släktingar där. Låg en bit ifrån Funäsdalen (man tar till höger där och sen förbi mittådalen). En liten trevlig backe med ett Wärdshus intill. Sen fanns en även större backe i närheten om man hellre ville dit (Kappruet).

Det är på toppen av kappruet som masten står. Vår stuga ligger mitt mellan Mittådalen och Messlingen (som byn heter som ni bodde i, värdshuset är Baggården).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är på toppen av kappruet som masten står. Vår stuga ligger mitt mellan Mittådalen och Messlingen (som byn heter som ni bodde i, värdshuset är Baggården).

Jajjamen. :ThumbsUp: Precis där. Trevlig liten backe. Stugan låg mer åt andra hållet några kilometer från Mässlingen (vidare förbi, fr Mittådalen sett). Kommer ihåg när Kappru'liften var ny. Det var ju helt nytt då med såna “knappliftar” då. Var ju som oftast ankare annars, el som i Bagggården, bygel. Fast de har väl förmodligen säkert helt andra grejjer där nu.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökt nya MacForum i Kungsbacka..frugan införskaffade familjens första iPhone, en 5c

Efter mycket pill har vi börjat få ordning på det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökt nya MacForum i Kungsbacka..frugan införskaffade familjens första iPhone, en 5c

Efter mycket pill har vi börjat få ordning på det mesta

Vad blev det för färg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökt nya MacForum i Kungsbacka..frugan införskaffade familjens första iPhone, en 5c

Efter mycket pill har vi börjat få ordning på det mesta

Bra gjort!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5C skulle bli billigare läste jag

 

 

post-154-0-60424500-1397761860_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad blev det för färg?

Rosa och vitt fodral

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...