Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Suttit och gjort en fil/sida över olika sätt att kolla en fil/bild ... hur man får fram filändelsen på ett antal olika sätt (php). Tyvärr använder de flesta ett sätt som bara kolla själva (fil)namnet - dvs om det t ex slutar på jpg, och inte om det är en fil i sig. Tror forumet har ett liknande sånt sätt. Sett at det blir fel också med bildnamn med flera punkter i (bildens.namn.jpg). :rolleyes: Jaja, det blev rätt bra i a f så jag kan skicka iväg den nu.

Lite kaffe nu, el om man skall ta o lura lite på soffan en stund istället? Risken är ju att man nickar till - o sen sover man sina timmar. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det som är perfekt är att kunna använda telefonen som modem till datorn.

:yeahbaby: Ja, det är smidigt... Även om det är rätt duktigt slött.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det som är perfekt är att kunna använda telefonen som modem till datorn.

ja det har jag ingen kunskap om

 

ipaden kör wifi här

och mac pro är sedan länge uppkopplad till Adsl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby: Ja, det är smidigt... Även om det är rätt duktigt slött.

Ja jag föredrar tvärsom. Har fiber hemma och föredrar det till mobilen också.

På jobbet ADSL och ett trådlöst nätverk även där.

Telia mobil blir dyrt i långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? Inte speciellt. Jag märker ingen jätteskillnad mot bredbandet här hemma. Jag får i praktisk hastighet cirka 6 Mbit/s på telefonen mot 10 Mbit/s på kabeltevebredbandet. Telefonen ger tillräcklig hastighet för att kunna se strömmande teve och film i HD-kvalitet.

När jag var uppe hos min mamma sist, så fick jag nog aldrig mer än 1Mbit när jag surfade på datorn via den. Var ändå 3G där. Hemma får jag oftast aldrig annat än Edge.

 

Ja jag föredrar tvärsom. Har fiber hemma och föredrar det till mobilen också.

På jobbet ADSL och ett trådlöst nätverk även där.

Telia mobil blir dyrt i långa loppet.

Åt det hållet ja... Då ju WiFi bättre. Men att kunna använda mobilen som modem. :crossfingers: Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

? Inte speciellt. Jag märker ingen jätteskillnad mot bredbandet här hemma. Jag får i praktisk hastighet cirka 6 Mbit/s på telefonen mot 10 Mbit/s på kabeltevebredbandet. Telefonen ger tillräcklig hastighet för att kunna se strömmande teve och film i HD-kvalitet.

Vad för mobilt internet använder du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:yeahbaby: Ja, det är smidigt... Även om det är rätt duktigt slött.

 

 

? Inte speciellt. Jag märker ingen jätteskillnad mot bredbandet här hemma. Jag får i praktisk hastighet cirka 6 Mbit/s på telefonen mot 10 Mbit/s på kabeltevebredbandet. Telefonen ger tillräcklig hastighet för att kunna se strömmande teve och film i HD-kvalitet.

Samma här, funkar bra att jobba i telefonuppkopplad dator.

Gör det överallt där jag inte har tillång till nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, får återvända till mobilen nu. Appen för språkkursen tjatar på mig att återvända för att prestera mer idag.

Håller på att repetera gamla kunskaper: tyska. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Arnold på 50 reps igen, fast nu på 10 minuter och 45 sekunder. Rätt så skapligt tycker jag själv. Kan jag klara under 10 minuter nästa gång tro. :)

 

arnold_pull_up2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det som är perfekt är att kunna använda telefonen som modem till datorn.

NÄr har du det behovet? Går det inte att lösa med ett särskilt USB-modem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄr har du det behovet? Går det inte att lösa med ett särskilt USB-modem?

Men jag tror att jag förstår hans perspektiv. Han har ju redan mobilen och internet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i hela friden skulle jag ha ett separat USB-modem när det går enklare och smidigare att lösa det med telefonen?

Jag vet väl inte vad du har för behov eller inte. Jag har inget internet till min telefon och ser inget behov av det heller så därför behöver jag ingen svindyr telefon utan skulle klara mig med ett USB-modem de gånger jag är längre bort än från hemmets trygga täckning. Förstår inte ritkigt varför jag ska ha telefonen som modem.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är en kombination av surfplatta när jag inte har datorn med mig och modem när jag har datorn med mig, den är mitt bredband i sommarstugan och den är min länk till omvärlden när jag är på resa, eller bara hemma om jag vill kolla upp något snabbt. Telefonen är nog på ett sätt viktigare än datorn, och skulle jag bli tvingad att välja är det nog tveksamt om datorn skulle vinna. Det enda jag gör vid datorn som jag inte skulle kunna göra med telefonen är att spela WoW. Allt annat går att lösa med en fet telefon och ett separat tangentbord. Datorn är på väg att bli rejält föråldrad som koncept...

ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är en kombination av surfplatta när jag inte har datorn med mig och modem när jag har datorn med mig, den är mitt bredband i sommarstugan och den är min länk till omvärlden när jag är på resa, eller bara hemma om jag vill kolla upp något snabbt. Telefonen är nog på ett sätt viktigare än datorn, och skulle jag bli tvingad att välja är det nog tveksamt om datorn skulle vinna. Det enda jag gör vid datorn som jag inte skulle kunna göra med telefonen är att spela WoW. Allt annat går att lösa med en fet telefon och ett separat tangentbord. Datorn är på väg att bli rejält föråldrad som koncept...

ahh då vet vi...

 

här är det precis tvärtom

nästan allt arbete gör jag vid datorn

 

Ipaden är bra att surfa med när man inte sitter hemma vid datorn

och mobilen används mest att skicka sms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är en kombination av surfplatta när jag inte har datorn med mig och modem när jag har datorn med mig, den är mitt bredband i sommarstugan och den är min länk till omvärlden när jag är på resa, eller bara hemma om jag vill kolla upp något snabbt. Telefonen är nog på ett sätt viktigare än datorn, och skulle jag bli tvingad att välja är det nog tveksamt om datorn skulle vinna. Det enda jag gör vid datorn som jag inte skulle kunna göra med telefonen är att spela WoW. Allt annat går att lösa med en fet telefon och ett separat tangentbord. Datorn är på väg att bli rejält föråldrad som koncept...

Nja. Processortunga uppgifter lär datorn vara bra till även i framtiden, men jag erkänner att min Macbook pro blir stående allt mer… :)

 

Edit: fast Qualcomm Snapdragon 400, 1.2GHz quad-core, i min lurs fall, låter förbaskat kraftfullt.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen är en kombination av surfplatta när jag inte har datorn med mig och modem när jag har datorn med mig, den är mitt bredband i sommarstugan och den är min länk till omvärlden när jag är på resa, eller bara hemma om jag vill kolla upp något snabbt. Telefonen är nog på ett sätt viktigare än datorn, och skulle jag bli tvingad att välja är det nog tveksamt om datorn skulle vinna. Det enda jag gör vid datorn som jag inte skulle kunna göra med telefonen är att spela WoW. Allt annat går att lösa med en fet telefon och ett separat tangentbord. Datorn är på väg att bli rejält föråldrad som koncept...

Stämmer det? Trodde du skrev några rader då och då också?

 

Själv har jag macen med mig överallt o för jämnan. Den är lätt o smidig, inga problem. I Telefonen kollar jag snabbgrejer, typ mail, sms, samtal o bankapparna, Evernote m fl .

Vill jag koppla upp datorn o inget nätverk finns så är telefon ett självklart modem. Internetdelning är suveränt. Varför blanda in ytterligare prylar?

 

Ipaden använder jag enbart som sängfösare, den skulle jag helt klart kunna vara utan. Jag köpte den begagnad på Tradera för billig peng för något år sedan. Så den får hänga kvar så länge den går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja. Processortunga uppgifter lär datorn vara bra till även i framtiden, men jag erkänner att min Macbook pro blir stående allt mer… :)

 

Edit: fast Qualcomm Snapdragon 400, 1.2GHz quad-core, i min lurs fall, låter förbaskat kraftfullt.

Do more than you imagined.

Snapdragon processors enable next-level user experiences. Each one is a comprehensive all-in-one system, specifically designed to enable best-in-class mobile experiences with all-day battery life.

Snapdragon processors also enable advanced connectivity, jaw-dropping graphics, and powerful and efficient processing and multitasking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Do more than you imagined.

Snapdragon processors enable next-level user experiences. Each one is a comprehensive all-in-one system, specifically designed to enable best-in-class mobile experiences with all-day battery life.

Snapdragon processors also enable advanced connectivity, jaw-dropping graphics, and powerful and efficient processing and multitasking.

Tack Ronny! Säljande text det där. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ronny! Säljande text det där. ^_^

ja jag var ju tvungen att kolla upp vad det var för pryl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder också mobilen som modem då och då. Exempelvis om man är hos en kund som inte har koll på lösenordet till nätverket...

 

Jag har ju x antal GB i abonnemanget, finns ingen anledning att kosta på något extra för en USB-sticka. Även om säljarna försöker ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att tro att det blir i sfären vi surfar istället för på skrivbordet som det

står i senaste mac world tror jag inte händer på ett bra tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tror att jag förstår hans perspektiv. Han har ju redan mobilen och internet där.

Varför i hela friden skulle jag ha ett separat USB-modem när det går enklare och smidigare att lösa det med telefonen?

Ja, exakt. Är man ute och reser t ex och har med datorn, så är det smidigt att kunna koppla upp sig via mobilen istället. Ett USB-modem... Fick ett sånt, men har aldrig fått det att funka. Krashade en del osv. Tror inte min dator fixar den. Telefonen duger gott. När jag t ex åker upp till min mamma, som inte har dator el intenet så kommer man i a f ut lite då.

 

Stämmer det? Trodde du skrev några rader då och då också?

 

Själv har jag macen med mig överallt o för jämnan. Den är lätt o smidig, inga problem. I Telefonen kollar jag snabbgrejer, typ mail, sms, samtal o bankapparna, Evernote m fl .

Vill jag koppla upp datorn o inget nätverk finns så är telefon ett självklart modem. Internetdelning är suveränt. Varför blanda in ytterligare prylar?

 

Ipaden använder jag enbart som sängfösare, den skulle jag helt klart kunna vara utan. Jag köpte den begagnad på Tradera för billig peng för något år sedan. Så den får hänga kvar så länge den går...

Har ingen platta, men skulle nog (kanske) vilja ha en. Bästa vore om det fanns nåt “hack” som gjorde att man kunde aktivera telefondelen i en iPad. Då skulle en platta räcka bra... Och telefon får man uteslutande sköta med headset då.

 

En “produkt” som man skulle vilja se - om det inte redan finns. En kombinerad platta och skärm. Mankan väl iofs på ngt sätt kunna använda enplatta som en xtra skräm, men jag tänkte mer som på en platta med ett bildskärmsuttag, så när man kopplar upp den mot datorn agerar den bara som en extern skärm utan att OS'et i plattan är iblandat. Skulle ju räcka med en liten HDMImini el DPmini. Om plattan skulle bli ngt tjockare p g a det är helt ok.

 

- - -

 

Nybryggt kaffe! :kaffe: Strax lite NHLhockey på webradion. Sen börjar ju StanleyCup nu i veckan. Ett riktigt vårtecken. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har druckit Zoegas Colombia-kaffe som jag blir lite lätt passionerad över. :kaffe:

Dels är den INTE afrikansk och dels är den mörkrostad.

Två rätt av två viktiga detaljer för mig med min känsliga mage. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har druckit Zoegas Colombia-kaffe som jag blir lite lätt passionerad över. :kaffe:

Dels är den INTE afrikansk och dels är den mörkrostad.

Två rätt av två viktiga detaljer för mig med min känsliga mage. :ThumbsUp:

Den är “lätt mörkrostad”. :yeahbaby: Det var min favorit förut. Men de gjorde om receptet/rostningen när de bytte från gulfärgade paketet till med röd/svart. Den är mer “oljig” i smaken idag. Och lite för rund i smaken för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...