Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Nja, både och. ^_^

 

Renovera och renovera... Vartefter man steker olika saker som fastnar olika mkt. T ex färsbiffa och stekpotatis bruka fastna mer än t ex en köttskiva. I a f oavsett vad som fastna, så bildas en inbränd yta/hinna varteftersom. När den bli tjockare med tiden så blir det lättare att det fastnar.

 

Dels kan man använda ngn kniv el järn av ngt slag för att rengöra ytan, och/eller har en stålborte för att få bort det. Sist jag gjorde det (≈ 2-3 år sen) så blev pannan som ny. Bara järn kvar. :yeahbaby: Sen måste man såklart återfetta den efter det och "bränna in" lagom. Brukar ta lite matolja, så får det stå dsen på 3'an 4'an ett tag och bli riktigt varmt. Torkar ur pannan med papper och gör det en gång till. Dels för att mätta porerna och för att få bort ev rester och sån som man inte vill ha med i maten sen.

 

Svinto ch liknande är inte bra. Dels för att det är medel i som trycks in, men det trycker snarare in grejjer än tar bort.

 

Kan göra en före/efter-bild sen när jag gör det.

 

Inbränt har jag sluppit, men jag kanske är lite överdriven i mitt diskborstande av den, sedan brukar jag undvika att det bränner. Kör ibland, efter tips i mat-tråden, stekpannan med endast finmalt salt på hög värme, det som finns kvar i pannan smälter och sugs upp av saltet, som blir mörkare, ungefär. Sedan infettning.

 

Har laddat med vatten hemma, el och vatten stängs av hela dagen i huset under morgondagen. Har en fotogenlampa att ställa på dass, som saknar fönster.

 

Har en panna i kolstål jag ibland kör liknande behandling på. Fast med grovsalt och lite vatten. Sedan hälla i olja så det täcker ordentligt och låta det bränna in ett tag, ungefär som iEricF. Har pannan riktigt elak beläggning kan det hända att jag tar lite scotch brite och gnuggar bort med.

 

Har jag stekt något som tenderar att fastna ordentligt brukar jag hälla lite vatten i pannan efter att jag lagat klart. Värmer tills det nästan kokar, låter det stå lite och kör med diskborsten i botten. Brukar få bort det mesta. Gnuggar in med lite olja efter att jag torkat av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbo. Ni glömde turbo till pannan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde arbeta.

Älskar du ditt jobb? Ja då är det en viktig del. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God middag idag är det inget roligt väder alls bara +2 och regn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våren har stannat upp

 

 

Men ligger före det normala schemat ändå. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att sova gott.

 

post-5952-0-09199500-1397053058_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha ätit gräs? :totaltgalen:

Muuuuu!

Jag är ju dessutom oxe. :)

 

post-5952-0-57296000-1397054961_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muuuuu!

Jag är ju dessutom oxe. :)

 

attachicon.gifbull_.png

Det har vi misstänkt länge! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halta lytta maken går och ojar sig här hemma, ont ont ont! Och visst måste det göra jätteont att ha revbensfrakturer både i rygg och på bröstsida, och därutöver en fraktur på skulderbladet. Tycker så synd om honom. Men känner jag honom rätt så kommer han inte sitta stilla mer än en minut för mycket. Det är ju liksom inte första gången som nyckelben ryker och revben knakar. Tur i oturen att inte lungan blev punkterad.

 

Nu har han iaf under mycket stånk och stön (smärtor alltså) ända klarat av att laga lite middag åt oss, bra för mig så jag hann få i mig nåt. Från jobbet -> kvällsmöte.

 

Avundas honom inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halta lytta maken går och ojar sig här hemma, ont ont ont! Och visst måste det göra jätteont att ha revbensfrakturer både i rygg och på bröstsida, och därutöver en fraktur på skulderbladet. Tycker så synd om honom. Men känner jag honom rätt så kommer han inte sitta stilla mer än en minut för mycket. Det är ju liksom inte första gången som nyckelben ryker och revben knakar. Tur i oturen att inte lungan blev punkterad.

 

Nu har han iaf under mycket stånk och stön (smärtor alltså) ända klarat av att laga lite middag åt oss, bra för mig så jag hann få i mig nåt. Från jobbet -> kvällsmöte.

 

Avundas honom inte!

Du får väl terapiisera honom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

halta lytta maken går och ojar sig här hemma, ont ont ont! Och visst måste det göra jätteont att ha revbensfrakturer både i rygg och på bröstsida, och därutöver en fraktur på skulderbladet. Tycker så synd om honom. Men känner jag honom rätt så kommer han inte sitta stilla mer än en minut för mycket. Det är ju liksom inte första gången som nyckelben ryker och revben knakar. Tur i oturen att inte lungan blev punkterad.

 

Nu har han iaf under mycket stånk och stön (smärtor alltså) ända klarat av att laga lite middag åt oss, bra för mig så jag hann få i mig nåt. Från jobbet -> kvällsmöte.

 

Avundas honom inte!

Jag har brutit både revben och nyckelben och jag kan intyga att det gör förbaskat ont. Fast ännu värre är det med hemorrojder. I alla fall för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Muuuuu!

Jag är ju dessutom oxe. :)

 

attachicon.gifbull_.png

 

Inte stridshingst? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte stridshingst? ;)

Han kan vara lite tjurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättar lite och plockar med lite grejjer.

 

Skall förbereda en sidflytt ikväll, så går det enklare sen när det är dags. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El och vatten verkar fungera just nu.

Gôtt... :yeahbaby:

Är det nåt ombygge de gör hos dig.

 

Annars är väl just el och vatten ingen bra kombination direkt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl terapiisera honom!

har iaf kört lite förflyttningstips med honom, en så enkel sak som att sova på sidenlakan istället för det vanliga lakanet gjorde iaf lite skillnad på hur ont det gör när man rör sig i sömnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har iaf kört lite förflyttningstips med honom, en så enkel sak som att sova på sidenlakan istället för det vanliga lakanet gjorde iaf lite skillnad på hur ont det gör när man rör sig i sömnen.

Annars får du väl bälta fast honom. ^_^“-Det är för ditt eget bästa”, är det bara att säga. :totaltgalen:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tips från coachen.... :whistling:

 

casey-handcuffed-to-bed.jpg

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips från coachen.... :whistling:

 

casey-handcuffed-to-bed.jpg

oj, han som inte ens kan sträcka sig och tända/släcka sänglampan.... :hihihi::stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôtt... :yeahbaby:

Är det nåt ombygge de gör hos dig.

 

Annars är väl just el och vatten ingen bra kombination direkt. ^_^

Längre bort i huset verkar det sysslas med något. En hantverkare gick och räknade lägenheter i huset igår och någon timme senare kom det en lapp i lådan som sa att ungefär hela dagen ska vara utan el och vatten. Antar att det är bättre att säga att det stängs av hela dagen och sedan bara stänga av en timme än motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...