Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Man kunde tydligen fortsätta... Nog bäst för mig att jag tar bort det bokmärket nu innan det går överstyr.

 

attachicon.gifimage.jpg

Jag är officiellt imponerad! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och går in för att lära mig Logic pro X synthesizer ES2.
Det är så vansinnigt mycket att hålla reda på vid första anblick men när jag fått lite tid med den så ser jag att allt är välbekant. Det enda nya är vektorfältet där modulation efter egna definitioner kan förändras över tid. :nerd:

 

post-5952-0-41886100-1395611866_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bild att bli glad över och snart är det sommar igen.... :)

 

Min bakgrund just nu, är kanske inte tjusigt snajdig med häftig bild, men det är en bild som betyder mycket för mig. Den är tagen runt 1915

attachicon.gifSkärmavbild 2014-03-23 kl. 18.18.09.png

tack tack

 

ja man får fira att våren är här

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde tydligen fortsätta... Nog bäst för mig att jag tar bort det bokmärket nu innan det går överstyr.

 

attachicon.gifimage.jpg

Lyckades själv för första gången nyss. Fortsatte ett tag, men tröttnade och började leka.

post-16839-0-10025700-1395615583.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med windows

Tack, det lär behövas. :ThumbsUp: Stötte på ett par problem igår lite senare som jag inte vet än hur jag skall lösa. Säkert några skumma inställningar deras ITavdelning gjort.

 

Man kunde tydligen fortsätta... Nog bäst för mig att jag tar bort det bokmärket nu innan det går överstyr.

 

attachicon.gifimage.jpg

Wow... 4096 :blink:

Grattis! :respekt:

 

- - -

 

Är väl idag de skall komma och driftsätta fibern. Om en timma el så. Halv8 tyckte jag han sa. *stress* Har lite och göra innan så det är väl bästa att sätta igång nu då. Måste ju röjja fram hörnet igen, där han skall jobba. Har en rullhurts där med min G4'a och en hel bataljon med sladdar som passerar bakom. :rolleyes: Jaja, lite förarbetat är det ju.

 

Frukost först. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod i valet och kvalet om jag skulle jobba eller inte idag, jag är ju på benen och känner mig lite piggare. Toppen, eller om man hellre ska kalla det botten, på den förskräckliga förkylningen var nog i går fm. Nu sitter jag hemma i köket med en balja kaffe och inser att jag faktiskt ska vara hemma i dag också. Jag träffar så många människor i mitt arbete, och det vore bara dumt att utsätta dem för mig idag.

Lite synd är det dock, hade planerat in ett besök hemma hos en dam som är några år och hundra idag. Pigg och vital så klarar hon sig själv i sin lilla stuga. Har träffat henne tidigare för några år sedan och det hade varit roligt att få träffa henne idag igen. Det är imponerande och stort att få göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades själv för första gången nyss. Fortsatte ett tag, men tröttnade och började leka.

attachicon.gif2048.png

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

Är väl idag de skall komma och driftsätta fibern.

 

Just nu kan jag ju jämföra fibern och 4G. Så här ser det ut på en måndag morgon. Fiber 100/10 4G 80/10 Observera latencyn...... Dessutom får jag en varningstext som innebär att jag har en för gammal dator för att köra riktigt fort........

post-363-0-59924300-1395646848_thumb.png

post-363-0-34788300-1395646856_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu kan jag ju jämföra fibern och 4G. Så här ser det ut på en måndag morgon. Fiber 100/10 4G 80/10 Observera latencyn...... Dessutom får jag en varningstext som innebär att jag har en för gammal dator för att köra riktigt fort........

 

Jaha, det skall jag ha lite kol på. Men har det verkligen med datorn i sig att göra. Kanske ngt som går att tweaka i inst.? :fundersam:

 

- - -

 

Just installerat Adobe Reader XI på Vista (senaste vers till Vista är 10.1). B) Hittade ett bra inlägg som berättade att man kunder köra in Win7's version på Vista om man tar ner hela från: http://get.adobe.com/de/reader/enterprise/ Sen är det ju bara att sätta den på automatisk uppdatering. :kaffe:

 

Här är datorn förresten: http://www.cnet.com/products/hp-probook-4710s-17-3-core-2-duo-p8700-vista-business-xp-pro-downgrade-4-gb-ram-500-gb-hdd/specs/

Trevlig liten burk. På HP's sidor hade de många guider/manualer för den på Linux. Kanske kan vara nåt att skaffa själv sen. Känns väldigt trevligt med 17". :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stod i valet och kvalet om jag skulle jobba eller inte idag, jag är ju på benen och känner mig lite piggare. Toppen, eller om man hellre ska kalla det botten, på den förskräckliga förkylningen var nog i går fm. Nu sitter jag hemma i köket med en balja kaffe och inser att jag faktiskt ska vara hemma i dag också. Jag träffar så många människor i mitt arbete, och det vore bara dumt att utsätta dem för mig idag.

Lite synd är det dock, hade planerat in ett besök hemma hos en dam som är några år och hundra idag. Pigg och vital så klarar hon sig själv i sin lilla stuga. Har träffat henne tidigare för några år sedan och det hade varit roligt att få träffa henne idag igen. Det är imponerande och stort att få göra det.

skönt att det går år rätt håll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Här är datorn förresten: http://www.cnet.com/products/hp-probook-4710s-17-3-core-2-duo-p8700-vista-business-xp-pro-downgrade-4-gb-ram-500-gb-hdd/specs/

Trevlig liten burk. På HP's sidor hade de många guider/manualer för den på Linux. Kanske kan vara nåt att skaffa själv sen. Känns väldigt trevligt med 17". :yeahbaby:

Lustigt, 17,3 tum stor skärm, ändå står det "Mid-size laptops" i omdömet. Hur stora brukar de vara på PC-sidan? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, 17,3 tum stor skärm, ändå står det "Mid-size laptops" i omdömet. Hur stora brukar de vara på PC-sidan? :fundersam:

Ja, exakt. ^_^ När Apple släppte sin första 17"'are gick den väl lite skämtsamt under epitetet “släpbar” (jmf bärbar). 13-15" får man väl kalla mid-sized. Känns som det är de mest vanliga mellanstorlekarna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jaha, det skall jag ha lite kol på. Men har det verkligen med datorn i sig att göra. Kanske ngt som går att tweaka i inst.?

Jag har haft flera bredband men aldrig fått varningsruta på Bredbandskollen. Jag har uppgraderat Flash till nyaste version men tydligen är det något som inte klarar fullt bredband. Nu räcker det med 70 Mbit och latency på 8 ms men nog ska jag försöka att få lite till......

...

Sonen tankade ner en fil som han skulle skriva ut och det gick så fort att han han inte se att den laddades ner så han trodde att det inte fungerade. Det slutade med en bunt nedladdningar på skrivbordet bakom Safariförnstret innan jag påpekade detta. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar mig nu tillbaka, men då forumet är som ett gift man inte kan vara utan (läs att man har goda vänner i forumet) så kommer jag i alla fall att titta in i denna vänskapstråd. Men blir jag jagad här också så drar jag definitivt, jag orkar inte med det rent psykiskt. På ett sätt får jag väl skylla mig själv, som sticker ut hakan, men ska alla de som är drabbade av psykiska funktionshinder tvingas vara tysta för att slippa käftsmällar? Det tycker jag inte är rättvist. Men så är det väl, särskilt på internet, där folk kan kan uttrycka sina aggressioner friare än ansikte mot ansikte. I vardagen brukar jag slippa det då jag är tämligen storvuxen... ^_^

 

Idag fyller äldsta dottern år och hon ska firas! Hon har önskat sig spaghetti med köttfärssås och chokladglass. Det ska vi väl kunna ordna... :D

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar mig nu tillbaka

:cry::geros::kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry::geros::kramis:

Asch, inte helt alltså, och var sak har sin tid. Jag hoppade av Politiktråden för ett tag sedan. Nu lämnar jag hetluften helt. Jag kanske hjälper folk med lite datastrul också, men det är oftast samma frågor om och om igen, så det känns allt mindre lockande med tiden. Andra får ta vid. Snart har jag 30000 inlägg, det är väl inte så pjåkigt ändå? ^_^:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

... Dessutom får jag en varningstext som innebär att jag har en för gammal dator för att köra riktigt fort........

Nu har du ju ett bra case för att tvingas byta till en ny Imac! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har du ju ett bra case för att tvingas byta till en ny Imac! :D

Blir nog tvungen att "tappa" in en skruvmejsel först....... eller nåt.Laie_34.gif

...

Och vinna på lotto...........

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar mig nu tillbaka, men då forumet är som ett gift man inte kan vara utan (läs att man har goda vänner i forumet) så kommer jag i alla fall att titta in i denna vänskapstråd. Men blir jag jagad här också så drar jag definitivt, jag orkar inte med det rent psykiskt. På ett sätt får jag väl skylla mig själv, som sticker ut hakan, men ska alla de som är drabbade av psykiska funktionshinder tvingas vara tysta för att slippa käftsmällar? Det tycker jag inte är rättvist. Men så är det väl, särskilt på internet, där folk kan kan uttrycka sina aggressioner friare än ansikte mot ansikte. I vardagen brukar jag slippa det då jag är tämligen storvuxen... ^_^

 

Idag fyller äldsta dottern år och hon ska firas! Hon har önskat sig spaghetti med köttfärssås och chokladglass. Det ska vi väl kunna ordna... :D

ja, forumet är som ett gift! Det finns alltid tid att besöka det, när man knappt hinner med sig i tillvaron för övrigt. Så hinner man alltid, minsann, att både läsa och skriva i trådarna här.

Jag blir arg på mig själv för att jag lägger tid på att fundera på fyndiga inlägg i politiktråden, när jag eg skulle skriva en artikel på en stående ruta för en tidning om något aktuellt politiskt. Det inlägget fick jag ge till någon annan. Så snacka om att vi kan vara dumma i huvudet allihopa ;)

 

Som jag skrev i https://forum.macworld.se/topic/165625-moejligheten-att-goemma-inlaegg-aer-barnslig/?p=1702755 så är det kanske så att man ibland behöver ta sig lite i kragen och fokusera på annat ett tag. Så ta ändå en liten nödvändig paus om du känner att du behöver det. Jag antar att backarna är fulla med blåsippor där du bor, för jag har ju förstått att du gärna tar långa promenader.

 

Nu antar jag att du istället ska ägna dig åt köttfärssåsen, den behöver lite handlag om den ska bli riktigt god. Och det tänker jag att din dotter är värd. Hoppas er dag blir bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniken går framåt. Nu kan man köpa en produkt som hämtar dricksvatten rätt ur luften!

 

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3810240.ece

 

För ett tag sedan såg jag en duch som kan använda samma vatten hela tiden!

 

http://www.sydsvenskan.se/lund/ny-dusch-ateranvander-vatten/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... man ibland behöver ta sig lite i kragen ...

Ouch! :pinch: I'll pretend I didn't read that... :D

 

I övrigt, tack ska du ha och det ska jag göra. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar mig nu tillbaka, men då forumet är som ett gift man inte kan vara utan (läs att man har goda vänner i forumet) så kommer jag i alla fall att titta in i denna vänskapstråd. Men blir jag jagad här också så drar jag definitivt, jag orkar inte med det rent psykiskt. På ett sätt får jag väl skylla mig själv, som sticker ut hakan, men ska alla de som är drabbade av psykiska funktionshinder tvingas vara tysta för att slippa käftsmällar? Det tycker jag inte är rättvist. Men så är det väl, särskilt på internet, där folk kan kan uttrycka sina aggressioner friare än ansikte mot ansikte. I vardagen brukar jag slippa det då jag är tämligen storvuxen... ^_^

 

Idag fyller äldsta dottern år och hon ska firas! Hon har önskat sig spaghetti med köttfärssås och chokladglass. Det ska vi väl kunna ordna... :D

Välkommen åter och grattis till födelsedagsfirandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...