Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Här föll de andra på att enbart Telia hade det vi efterfrågade i tv väg. Förstår inte vad prolemet är, att Telia har ensamrätt på massor av kanaler eller om de andra är ointresserade av tv? Hade gärna haft Bahnhof istället, men jag får vänta till dagen de kan erbjuda tv.

 

//KJ

Kolla under #6

https://bahnhof.se/bredband/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Skrev in min adress. De kan inte leverera tv hit :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev in min adress. De kan inte leverera tv hit :cry:

Fick tag på supporten faktiskt, och fick ia f lite priser. Fanns inte med i listan men han såg en här borta i samma postnummerområde, så det är i samma nät i a f... som hade beställt. Så det verkar gå, men det var samma här - ingen TV ("än", la han till). Jaja, för mig är bara internet det viktiga just nu. Tele/TV vill jag ha det jag har nu sålänge, så får man kolla sen.

 

De hade i a f hastigeheter fr 10/1 upp till 1000/100. 100/100 kostar 399,-/mån. För 100/10, som Axelman har tog de 309,- :glare:Känns väl lite dyrt kanske, men han trodde det kunde ha med att göra om de får betala avgifter till Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Här föll de andra på att enbart Telia hade det vi efterfrågade i tv väg. Förstår inte vad prolemet är, att Telia har ensamrätt på massor av kanaler eller om de andra är ointresserade av tv? Hade gärna haft Bahnhof istället, men jag får vänta till dagen de kan erbjuda tv.

 

//KJ

Banhof kan erbjuda TV men har inte Viasat så man blir utan TV3, TV6, TV8, TV10 och vad mer de nu har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick tag på supporten faktiskt, och fick ia f lite priser. Fanns inte med i listan men han såg en här borta i samma postnummerområde, så det är i samma nät i a f... som hade beställt. Så det verkar gå, men det var samma här - ingen TV ("än", la han till). Jaja, för mig är bara internet det viktiga just nu. Tele/TV vill jag ha det jag har nu sålänge, så får man kolla sen.

 

De hade i a f hastigeheter fr 10/1 upp till 1000/100. 100/100 kostar 399,-/mån. För 100/10, som Axelman har tog de 309,- :glare:Känns väl lite dyrt kanske, men han trodde det kunde ha med att göra om de får betala avgifter till Telia.

278:- eller 309:- är inte så stor skillnad. Faktum är att jag tror att jag klarar mig med 30/10. Men prisskillnaden är så liten att jag lika gärna kan ha 100/10.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag höjer värdet på fastigheten är inget argument som påverkat mitt beslut utan det är mer en rolig bieffekt. Det avgörande var insikten om att fiber är framtiden och att jag kunde räkna hem det rent ekonomiskt.

...

Det är inte i första hand "toppfarten" som är intressant. Stabiliteten och den ultra snabba responstiden är mycket viktigare. Kör jag 10, 50, 100 eller mer spelar inte så stor roll. Det jag kan bli irriterad över på 4G är att jag köper 80 Mbit men kanske har 7 när det regnar och en responstid som gör att allt känns seeegt.

...

Att kunna köra internet, telefon, tv, larm vadsomhelst genom samma tråd med obegränsade förhållanden när det gäller fart och mängd så långt i i framtiden som går att i huvudtaget tänka gör att även om det blir dyrare är det klart värt det.

 

Axelmans fiberreklambyrå

Absolut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär ju inte vara ngn höjdare att bo i det röda huset där. Tranor är väl inte direkt tysta av sig när de (bokstavligen) skriker. :o

Det är nog inget problem, det är bara några veckor på året och dessutom flyger de till andra delar av sjön på natten (och de är tysta på natten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hör hur barnen leker ute på gården medan jag själv sitter uppkrupen i soffan med en mugg kaffe och datorn i knät.

Suck! Ibland är livet skönt! ^_^

Schlurrrrp!!! coffee2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att äta nåt oxå emellanåt. pclaugh.gif:totaltgalen::hihihi:

nä, just ätit middag. Broccoligratäng med Kiplons goda köttfärsbiffar. Sedan hittade jag våffelstrutar i skafferiet vars datum gick ut 2010, i kylskåpet hittade jag en tetra vaniljvisp som gick ut i januari, och i frysen hittade jag en bytta av fjolårets jordgubbar. Så då fick vi lite efterrätt också :)

 

Men hur verksam whisky är ska jag låta vara osagt, för jag är då inte ett dugg bättre idag. Helt tjock i huvudet och skrälldusar :) av hushållspapper behövs. Var tvungen att köpa sånt där dyrt och fint hushållspapper eftersom den där billiga varianten som jag handlar i bal på Granngården är alldeles för tunt och för hårt för min näsa just nu.

 

Men jag ska prova med whisky i kväll igen, så får vi se..... :hihihi::totaltgalen: Om inte annat känns det befriande rent i hals och svalg efteråt. Vilket nog kan fixas med vademecum, men det är det ju inte lika kul med. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avskyr sprit men tycker trots det att whiskey kan vara fenomenalt bra för att mildra en jobbig förkylning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, just ätit middag. Broccoligratäng med Kiplons goda köttfärsbiffar. Sedan hittade jag våffelstrutar i skafferiet vars datum gick ut 2010, i kylskåpet hittade jag en tetra vaniljvisp som gick ut i januari, och i frysen hittade jag en bytta av fjolårets jordgubbar.

 

// ... //

 

Men jag ska prova med whisky i kväll igen, så får vi se..... :hihihi::totaltgalen:

Lät smaskens med lite grädde och jordgubbar.

 

Kom att tänka på en kul historia... Om en man som hade lite sömnproblem och gick till doktorn. De pratade ett tag om det och doktorn sa sen att han kan ju prova att ta ett glas Sherry innan han går och lägger sig, så kanske det hjälper. Efter ett par veckor sprang de på varandra i mataffären och doktorn passade på att fråga hur det gick med sömnen. “– Jo då, det går rätt bra ... när jag lagt mig en 7-8 gånger.” ^_^

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät smaskens med lite grädde och jordgubbar.

 

Kom att tänka på en kul historia... Om en man som hade lite sömnproblem och gick till doktorn. De pratade ett tag om det och doktorn sa sen att han kan ju prova att ta ett glas Sherry innan han går och lägger sig, så kanske det hjälper. Efter ett par veckor sprang de på varandra i mataffären och doktorn passade på att fråga hur det gick med sömnen. “– Jo då, det går rätt bra ... när jag lagt mig en 7-8 gånger.” ^_^

+

 

lät som en utmärkt lösning :hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rätt svår i början innan man fick kläm på det. Det verkar inte ta slut och efter man får en 2048-bricka så blir alla brickor svarta.

post-64246-0-00907300-1395503711.png
2048 - Flapper Bird Style

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avskyr sprit men tycker trots det att whiskey kan vara fenomenalt bra för att mildra en jobbig förkylning.

.....i ärlighetens namn är det nog mest placebo............. <_<:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avskyr tanken på en övernaturlig existens men tycker trots det att spiritualitet kan vara fenomenalt bra för att mildra en jobbig tillvaro.

:totaltgalen:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hittade en ny app - Metadata+

 

https://itunes.apple.com/se/app/metadata+/id806503163?l=en&mt=8

 

En app som flera gånger tidigare fått avslag från Apple. Appen rapporterar nämligen drönar-attacker.

 

Laddade hem mest av nyfikenhet. Appen saknar källor i appen utan hänvisar till ett Twitterflöde där källorna finns. Svagt när det handlar om så allvarliga saker kan man tycka. Appens skapare verkar inte så bra på geografi. Flera attacker den senaste månaden har enligt kartan ägt rum i Österrike och Kroatien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en ny app - Metadata+

 

https://itunes.apple.com/se/app/metadata+/id806503163?l=en&mt=8

 

En app som flera gånger tidigare fått avslag från Apple. Appen rapporterar nämligen drönar-attacker.

 

Laddade hem mest av nyfikenhet. Appen saknar källor i appen utan hänvisar till ett Twitterflöde där källorna finns. Svagt när det handlar om så allvarliga saker kan man tycka. Appens skapare verkar inte så bra på geografi. Flera attacker den senaste månaden har enligt kartan ägt rum i Österrike och Kroatien.

Förfärligt! Tillåts sådan skit? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förfärligt! Tillåts sådan skit? :tappahakan:

tydligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Förfärligt! Tillåts sådan skit? :tappahakan:

Är förmodligen inte mer imponerad av appen än dig. Men jag tycker inte att det är Apples uppgift att moralisera. Det finns massor av appar som både är moraliskt förkastliga, till och med skadliga. Men sålänge man inte bryter mot några lagar eller regler kring säkerheten i mjukvaran så tycker jag inte att Apple ska göra godtyckliga bedömningar om appars lämplighet. Demokrati typ. Fullkomligt värdelöst med massor av idioter som tillåts sprida sina irrläror, men ändå bättre än alla kända alternativ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är förmodligen inte mer imponerad av appen än dig. Men jag tycker inte att det är Apples uppgift att moralisera. Det finns massor av appar som både är moraliskt förkastliga, till och med skadliga. Men sålänge man inte bryter mot några lagar eller regler kring säkerheten i mjukvaran så tycker jag inte att Apple ska göra godtyckliga bedömningar om appars lämplighet. Demokrati typ. Fullkomligt värdelöst med massor av idioter som tillåts sprida sina irrläror, men ändå bättre än alla kända alternativ :)

Gäller det spridning av barnporr också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Gäller det spridning av barnporr också?

Jag tror och hoppas att du bara missade en del av mitt inlägg där. Apparna måste självklart följa lagen, det tycker jag att jag var tydlig med.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...