Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skaffa en ny fru som tror på dig

För övrigt är hon perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag kan. ;)

Ja, det så klart! ^_^

 

Snor´n rinner

å

vettet försvinner

 

Inte lämpligt att träffa massa folk i dag, åkte hem istället... Med en sinkadus hushållspapper och en rejäl kopp kaffe så kan jag nog ta mig igenom den här dagen också ;)

Krya på dig! :geros:

 

Sicken smärta. Fibret är snabbare än vad iMacen kan nyttja..... :cry: Nu blev det dubbel smärta. Frun tror inte på mig. :dumstrut:

Inte jag heller. Hur menar du att Imacen inte är snabb nog? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förra generationens wifi och man kan riktigt höra hur paketen stockar sig bakom skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad gör man inte för att få komma hem och spela lite 2048. ^_^

:hihihi::totaltgalen:

ja, det blir en lämplig sysselsättning för sjuklingen :hihihi:

 

Men ska nog fixa lite med ap och bilder också......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förra generationens wifi och man kan riktigt höra hur paketen stockar sig bakom skärmen.

Dra en kabel. Du har ju en stationär dator och då kan du ju ha en stationär anslutning (för bästa tillförlitlighet och snabbhet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förra generationens wifi och man kan riktigt höra hur paketen stockar sig bakom skärmen.

 

Dra en kabel. Du har ju en stationär dator och då kan du ju ha en stationär anslutning (för bästa tillförlitlighet och snabbhet).

Jaha, du menar så, Axelman. Wifi är ingen bra lösning för maximal hastighet i vilket fall som helst, det är bara bra på papperet. Gör som Telly82 föreslår.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du menar så, Axelman. Wifi är ingen bra lösning för maximal hastighet i vilket fall som helst, det är bara bra på papperet. Gör som Telly82 föreslår.

Kabel is “da shıt”. :yeahbaby:m.gif
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det blir en lämplig sysselsättning för sjuklingen :hihihi:

 

Men ska nog fixa lite med ap och bilder också......

Aah... Har du varit i scannerian nu igen. :) Jo, du hinner väl med lite bildermellan spelomgångarna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kabel is “da shıt”. :yeahbaby:m.gif

Jepp. :yeahbaby:

 

Det beror nog på hur många som delar på nätet. Jag har wifi hemma med cirka 6 enheter anslutna (datorer, iPad, telefoner) och maxar det bredbandet jag köper (10 Mbit) när jag kör bredbandskoll från valfri enhet. Kör du 100 Mbit på fibern går det nog inte att få ut max över wifi, tekniken tillåter knappast mer än 50 Mbit/s när det öser på för fullt. Å andra sidan är 50 Mbit rätt snabbt det också...

Jo, visst blir det bättre med en nyare Imac, det är sant. Det är väl det Axelman hoppas att frun ska förstå... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp. :yeahbaby:

 

Jo, visst blir det bättre med en nyare Imac, det är sant. Det är väl det Axelman hoppas att frun ska förstå... :whistling:

Jag driiiiver ju med er!!! ( Och hoppas frun går på det också....) :whistling::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2468 ska det väl vara.......?

 

ja, tänk den gamla låten..... nostalgilåt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Jaha, du menar så, Axelman. Wifi är ingen bra lösning för maximal hastighet i vilket fall som helst, det är bara bra på papperet. Gör som Telly82 föreslår.

 

Det beror nog på hur många som delar på nätet. Jag har wifi hemma med cirka 6 enheter anslutna (datorer, iPad, telefoner) och maxar det bredbandet jag köper (10 Mbit) när jag kör bredbandskoll från valfri enhet. Kör du 100 Mbit på fibern går det nog inte att få ut max över wifi, tekniken tillåter knappast mer än 50 Mbit/s när det öser på för fullt. Å andra sidan är 50 Mbit rätt snabbt det också...

 

Körde nyss Bredbandskollen med min Macbook Pro. Ansluten via wifi, tillsammans med en iMac och två iPhones just nu men ibland ännu fler enheter. 96Mbps både upp och ner på min 100/100 fiberanslutning. Resultatet brukar ligga däromkring.

 

Har tidigare kört ett gäng ping tester och måste säga att det går ruggigt stabilt över wifi. Låga svarstider med få avvikelser och mycket sällsynt med paketförluster. Kör en AP Extreme och kopplat med kabel till den en AP Express. Valde omsorgsfullt placering av dem efter inköp och mätte ganska noggrannt så att jag hade bra signal i hela huset.

 

Med andra ord, är man villig att lägga lite tid och pengar på det så kan wifi funka riktigt bra. Både gällande snabbhet och tillförlitlighet. Men generellt håller jag mer er. När möjlighet till kabelanslutning finns så bör det vara 1'a handsvalet. Kabel är alltid kung :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Körde nyss Bredbandskollen med min Macbook Pro. Ansluten via wifi, tillsammans med en iMac och två iPhones just nu men ibland ännu fler enheter. 96Mbps både upp och ner på min 100/100 fiberanslutning. Resultatet brukar ligga däromkring.

 

Har tidigare kört ett gäng ping tester och måste säga att det går ruggigt stabilt över wifi. Låga svarstider med få avvikelser och mycket sällsynt med paketförluster. Kör en AP Extreme och kopplat med kabel till den en AP Express. Valde omsorgsfullt placering av dem efter inköp och mätte ganska noggrannt så att jag hade bra signal i hela huset.

 

Med andra ord, är man villig att lägga lite tid och pengar på det så kan wifi funka riktigt bra. Både gällande snabbhet och tillförlitlighet. Men generellt håller jag mer er. När möjlighet till kabelanslutning finns så bör det vara 1'a handsvalet. Kabel är alltid kung :rockapa:

Det var ju roligt att höra att wifitekniken har blivit så pass mycket bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mig ett gott skratt när jag såg hur länge 3:s kontantkort gäller... :lol:

 

attachicon.gif2039.png

Bäst att du är rädd om det då. Inte så lyckat att ha det i fickan kanske :lol:

2039.png istället för 2048? :hihihi:

 

 

skriver Kiplon som sitter med en rejäl sinkadus hushållspapper i beredskap, länge sedan jag var så här dunderförkyld, faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mig ett gott skratt när jag såg hur länge 3:s kontantkort gäller... :lol:

 

attachicon.gif2039.png

Noll kronor ända till 2039. Det var väl dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och skrattar gott åt den omognad vuxna kan visa upp.

Det går ju inte ens att föra en civiliserad diskussion.

Urdåligt!

Skönt att det finns fredade små öar att stanna upp på som denna tråd.

 

hulk.gif

Tränar istället och har fått en skön pump i armarna och det spelar så gott i axlarna.

Försöker få fart på benen just nu.

Senare i kväll blir det pull-ups i sedvanlig ordning.

Den är svårslagen för träning av överkroppen, ryggen i synnerhet.

 

post-5952-0-53069100-1395419338.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst att du är rädd om det då. Inte så lyckat att ha det i fickan kanske :lol:

2039.png istället för 2048? :hihihi:

 

 

skriver Kiplon som sitter med en rejäl sinkadus hushållspapper i beredskap, länge sedan jag var så här dunderförkyld, faktiskt!

Förstår vad du menar, men sinkadus betyder väl ändå något helt annat? :fundersam:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar, men sinkadus betyder väl ändå något helt annat? :fundersam:

ja, det har du rätt i. Upptäckte jag när jag slog upp ordet :hihihi:

 

Sinkadus är ett ord som jag använt jämt för att beteckna något som det är mycket av, men det var ju helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det har du rätt i. Upptäckte jag när jag slog upp ordet :hihihi:

 

Sinkadus är ett ord som jag använt jämt för att beteckna något som det är mycket av, men det var ju helt fel.

post-5952-0-96040900-1395423159.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det har du rätt i. Upptäckte jag när jag slog upp ordet :hihihi:

 

Sinkadus är ett ord som jag använt jämt för att beteckna något som det är mycket av, men det var ju helt fel.

Jag skriver skrälldus ibland, du kanske menade det i stället?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sinkadus

Sinkadus kan betyda flera saker. Ursprunglig betydelse är femma och tvåa (franska: cinq et deux) vid slag med två tärningar. Om man gör en storvinst i ett spel sägs det att man får en riktig sinkadus. I vardagsspråk kan ordet även betyda slump, lyckträff.

Skrälldus

En ganska stor obestämd mängd av något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver skrälldus ibland, du kanske menade det i stället?

ja, skrälldus är nog ett lämpligare uttryck för hur det ser ut hos mig just nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...