Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag tror och hoppas att du bara missade en del av mitt inlägg där. Apparna måste självklart följa lagen, det tycker jag att jag var tydlig med.

Jaha, jag trodde du avsåg "lagar eller regler kring säkerheten i mjukvaran". My bad! :blush:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jaha, jag trodde du avsåg "lagar eller regler kring säkerheten i mjukvaran". My bad! :blush:

Ingen fara. Jag kunde säkert stoppat in något komma någonstans för att förtydliga vad jag menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara. Jag kunde säkert stoppat in något komma någonstans för att förtydliga vad jag menade.

Jo, jag hade nog skrivit: "Men så länge man inte bryter mot några lagar, eller regler kring säkerheten i mjukvaran, så tycker jag inte ..." och så vidare. Inskjuten bisats, typ.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jo, jag hade nog skrivit: "Men så länge man inte bryter mot några lagar, eller regler kring säkerheten i mjukvaran, så tycker jag inte ..." och så vidare. Inskjuten bisats, typ.

Japp. Typ så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag höjer värdet på fastigheten är inget argument som påverkat mitt beslut utan det är mer en rolig bieffekt. Det avgörande var insikten om att fiber är framtiden och att jag kunde räkna hem det rent ekonomiskt.

...

Det är inte i första hand "toppfarten" som är intressant. Stabiliteten och den ultra snabba responstiden är mycket viktigare. Kör jag 10, 50, 100 eller mer spelar inte så stor roll. Det jag kan bli irriterad över på 4G är att jag köper 80 Mbit men kanske har 7 när det regnar och en responstid som gör att allt känns seeegt.

...

Att kunna köra internet, telefon, tv, larm vadsomhelst genom samma tråd med obegränsade förhållanden när det gäller fart och mängd så långt i i framtiden som går att i huvudtaget tänka gör att även om det blir dyrare är det klart värt det.

 

Axelmans fiberreklambyrå

Justisia hälsar att hon är avis, hon har inga fibrer i Spanien .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter upp uppgraderar grannens laptop. Det ligger Vista på den. "Vista Business". ^_^ Verkar rätt ok. Lite halvseg för den datorn (2Ghz/2GB RAM). Hade tänkt jag skulle slippa koppla upp den mot nätet (dvs in i mitt nät), men alla grejjer går inte att köra offlineistallationer på. :glare: Jaja, är ävl lika bra så kan man passapå att köra Windows Update och sånt. Lär väl inte vara gjort sen 2010 på den datorn. Annars är det viktigaste att få in/upp webläsare, AV, java, flash osv. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justisia hälsar att hon är avis, hon har inga fibrer i Spanien .

Men säg åt flickstackarn att droppa in på froumet PRONTO!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter upp uppgraderar grannens laptop. Det ligger Vista på den. "Vista Business". ^_^ Verkar rätt ok. Lite halvseg för den datorn (2Ghz/2GB RAM). Hade tänkt jag skulle slippa koppla upp den mot nätet (dvs in i mitt nät), men alla grejjer går inte att köra offlineistallationer på. :glare: Jaja, är ävl lika bra så kan man passapå att köra Windows Update och sånt. Lär väl inte vara gjort sen 2010 på den datorn. Annars är det viktigaste att få in/upp webläsare, AV, java, flash osv. :crossfingers:

Så han börjar tröttna på alla Patchar

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter upp uppgraderar grannens laptop. Det ligger Vista på den. "Vista Business". ^_^ Verkar rätt ok. Lite halvseg för den datorn (2Ghz/2GB RAM). Hade tänkt jag skulle slippa koppla upp den mot nätet (dvs in i mitt nät), men alla grejjer går inte att köra offlineistallationer på. :glare: Jaja, är ävl lika bra så kan man passapå att köra Windows Update och sånt. Lär väl inte vara gjort sen 2010 på den datorn. Annars är det viktigaste att få in/upp webläsare, AV, java, flash osv. :crossfingers:

Bättre med Windows 7 om det nu måste vara Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han börjar tröttna på alla Patchar

Har inte kommit dit än. De måste laddas ner först... 33% klart av ≈ 850 MB. Lär väl ta ett par tre timmar till.

 

Bättre med Windows 7 om det nu måste vara Windows.

Jo, jag har sagt det med. Men datorn har detta OS i sig + en sån OEMlicens. Har erbjudit att uppdatera om de vill/behöver. Viktigaste nu är väl att få igång grejjerna ... f f a att komma in i grejjerna (är hans gamla arbetsdator).

 

Har fått en skum grejj däremot. Firefox vill inte öpnna google och säger att certifikatet är utgånget. Har/tänker inte bråka med det förräns allt är uppdaterat (inkl såna listor).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kommit dit än. De måste laddas ner först... 33% klart av ≈ 850 MB. Lär väl ta ett par tre timmar till. ...

När det gäller uppdateringar så behövs de i synnerhet till Vista... Vista "original" är ren och skär terror...

 

... Jo, jag har sagt det med. Men datorn har detta OS i sig + en sån OEMlicens. Har erbjudit att uppdatera om de vill/behöver. ...

Tänk att de inte gör det när du rekommenderar det. Folk är fantastiska i att vilja styra fast de ändå inget vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter upp uppgraderar grannens laptop. Det ligger Vista på den. "Vista Business". ^_^ Verkar rätt ok. Lite halvseg för den datorn (2Ghz/2GB RAM). Hade tänkt jag skulle slippa koppla upp den mot nätet (dvs in i mitt nät), men alla grejjer går inte att köra offlineistallationer på. :glare: Jaja, är ävl lika bra så kan man passapå att köra Windows Update och sånt. Lär väl inte vara gjort sen 2010 på den datorn. Annars är det viktigaste att få in/upp webläsare, AV, java, flash osv. :crossfingers:

 

 

Bättre med Windows 7 om det nu måste vara Windows.

 

 

Har inte kommit dit än. De måste laddas ner först... 33% klart av ≈ 850 MB. Lär väl ta ett par tre timmar till.

 

Jo, jag har sagt det med. Men datorn har detta OS i sig + en sån OEMlicens. Har erbjudit att uppdatera om de vill/behöver. Viktigaste nu är väl att få igång grejjerna ... f f a att komma in i grejjerna (är hans gamla arbetsdator).

 

Har fått en skum grejj däremot. Firefox vill inte öpnna google och säger att certifikatet är utgånget. Har/tänker inte bråka med det förräns allt är uppdaterat (inkl såna listor).

 

Såklart vore windows7 rena lyftet för datorn. (om det nu går att lyfta en PC-laptop) :D

Vista är trassel.

På den gamla tiden, innan jag skaffade mac post-67957-0-79176000-1395576045.gif så installerade jag windows7 på min vistadator, och den fungerade då så mycket bättre än tidigare. Det flöt på ett helt annat sätt och gamla trassligheter blev ett minne blott. Men så var det ju det här med OEMlicenser.... :totaltgalen:

 

Jag har min gamla PC-laptop kvar, och sist jag startade upp den så fungerade den fortfarande. Om jag inte hade varit så datanördig, och inte vetat bättre, så hade jag nog ännu stretat med den.... Har en tanke om att någon gång när lusten infaller att fixa något med den, skulle ju vara kul om novisen Kiplon klarar att installera exv Ubuntu eller något annat skoj på den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är Kiplon inte pigg, förkylningen rinner och nyser på än värre. Hängig, trött och nog lite febrig. Just sovit middag men går nog och vilar igen.

 

:sjuk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är Kiplon inte pigg, förkylningen rinner och nyser på än värre. Hängig, trött och nog lite febrig. Just sovit middag men går nog och vilar igen.

 

:sjuk:

Ajdå kram kram :kramis::kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är Kiplon inte pigg, förkylningen rinner och nyser på än värre. Hängig, trött och nog lite febrig. Just sovit middag men går nog och vilar igen.

 

badtaste%20(16).gif

Usch då... Krya på sig. :crossfingers::kramis:

 

- - -

 

Första uppdateringen klar.. Dags att köra en till med re rekommenderade + om det är några utöver det man vill/behöver ha.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då... Krya på sig. :crossfingers::kramis:

 

- - -

 

Första uppdateringen klar.. Dags att köra en till med re rekommenderade + om det är några utöver det man vill/behöver ha.

Egentligen är det väl lite lustigt det där med att du grejar grannens dator? :) För det du gör verkar ju vara bara vanligt underhåll o lite upprensningar, som det verkar på beskrivningarna iaf. Sånt som löpande måste göras då och då.

 

Men sen tänker jag, att det är väl så väldigt många använder sina datorer (PC;en), de bara används och används. Man svär lite när något krånglar men tar sig igenom och fortsätter använda den. För man tänker att det är ju så med datorer, de ska liksom krångla och sega ....osv. Precis som om det tillhörde vanligt datoranvändande.

 

Ler för mig själv då och då åt den här länken som jag tror att du lagt ut någon gång förut här i tråden. Men leendet fastnar någonstans när jag tänker på min eländesdator på jobbet. Och som jag knappt kan svära över så jobbarkompisarna hör det, för de sitter vid likadana datorer och tycker att det är normala världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det väl lite lustigt det där med att du grejar grannens dator? :) För det du gör verkar ju vara bara vanligt underhåll o lite upprensningar, som det verkar på beskrivningarna iaf. Sånt som löpande måste göras då och då.

Nja.. jo... nä... inte “vanligt underhåll”. Är lite mer än så. Det är som sagt hans gamla jobb dator - en sån som loggat in på deras nätverk med diverse specinställningar, xtra ITkonton osv, och inga lösenord som kom ihågs. Så den skall “konverteras” till vanligt bruk s a s + då att uppdatera den, installera lite o så. Skall hjälpa dem sen när fibern är igång så de får ut den på nätet sen.

 

- - -

 

Just lunchat lite. Mos som blev över häomdagen med lite baconfräs till. :yeahbaby::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Första uppdateringen klar.. Dags att köra en till med re rekommenderade + om det är några utöver det man vill/behöver ha.[/size]

De övriga som inte är rekommenderade innehåller tyvärr inte så mycket info, men kan vara ack så viktiga. Har löst Windows problem ett antal gånger bara genom att installera alla tillgängliga uppdateringar.

 

Windows va...vilket elände :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De övriga som inte är rekommenderade innehåller tyvärr inte så mycket info, men kan vara ack så viktiga. Har löst Windows problem ett antal gånger bara genom att installera alla tillgängliga uppdateringar.

 

Windows va...vilket elände :)

Elände var ordet. :ThumbsUp: Jaja, om < 3v försvinner XP för gott (officiellt). Är nästan så man vill fira det. ^_^
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elände var ordet. :ThumbsUp: Jaja, om < 3v försvinner XP för gott (officiellt). Är nästan så man vill fira det. ^_^

Det hade väl varit bättre om det var Vista som hade lagts ned. Fast det hade nog upplevts som alltför udda.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.. jo... nä... inte “vanligt underhåll”. Är lite mer än så. Det är som sagt hans gamla jobb dator - en sån som loggat in på deras nätverk med diverse specinställningar, xtra ITkonton osv, och inga lösenord som kom ihågs. Så den skall “konverteras” till vanligt bruk s a s + då att uppdatera den, installera lite o så. Skall hjälpa dem sen när fibern är igång så de får ut den på nätet sen.

 

- - -

 

Just lunchat lite. Mos som blev över häomdagen med lite baconfräs till. :yeahbaby::kaffe:

Lycka till med windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Man kunde tydligen fortsätta... Nog bäst för mig att jag tar bort det bokmärket nu innan det går överstyr.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde tydligen fortsätta... Nog bäst för mig att jag tar bort det bokmärket nu innan det går överstyr.

 

attachicon.gifimage.jpg

Grattis! :D:respekt:

 

Som den tävlingsmänniska jag är så blir det helt plötsligt inte lika kul längre att klara det där förbaskade spelet ;) Är riktigt nära, men når inte riktigt fram. Poängmässigt ligger jag på knappt 20 tusen och den där förbenade rutan med 1024 hinner jag aldrig nå innan spelet bryts..... :superirriterad::armskeptisk::ThumbsDown::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...