Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det känns lyxigt med fiber. Men i långa loppet är det överlägset och BILLIGAST! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lyxigt med fiber. Men i långa loppet är det överlägset och BILLIGAST! :)

Billigast? Jag vet inte jag, sist jag hörde mig för skulle det gå på 25 tkr att dra in till vårt hus. Och då ingår ju inte alla kringkostnader som har med själva dragningen och som det väl förmodligen alltid blir när man ska dra den där sista biten innanför ytterväggen.

Så billigast? Nja!

Roligast? JA JA JA

Redigerad av kiplon
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det höjer värdet på fastigheten mer än det kostar.

Vilket bara blir intressant om man tänker sälja fastigheten.

Några sådana planer finns inte......

 

Det känns lite konstigt när man hör om vänner och bekanta som fixar fiber och som bor efter byvägar och i villaområden. Vi bor mitt i ett samhälle där affärer och mitt i smeten är. Det betyder att vi liksom inte har en massa grannar runt om oss och som vi kan dela kostnaderna med. Vi har iofs några grannar, men det är äldre personer som inte är ett dugg intresserad av fiber.

Man förleds ju att tro att det är boende i tätorterna som har störst möjlighet att få ner kostnaderna och skaffa fiber, men så är det ju inte riktigt. Iaf inte om man inte bor i ett villaområde fullt med barnfamiljer och yrkesverksamma människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Käkar blodpudding.

Väldigt dålig näringstäthet visade det sig ha så tur att jag tar det med några stekta ägg då.

Jag trodde att blodpudding skulle vara nyttigare med tanke på vad det är gjort av, men icke… bara gott, men mycket järn däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det höjer värdet på fastigheten mer än det kostar.

Idag ja, men i morgon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billigast? Jag vet inte jag, sist jag hörde mig för skulle det gå på 25 tkr att dra in till vårt hus. Och då ingår ju inte alla kringkostnader som har med själva dragningen och som det väl förmodligen alltid blir när man ska dra den där sista biten innanför ytterväggen.

Så billigast? Nja!

Roligast? JA JA JA

Jag betalade 17' och grävde och la ner röret på tomten själv. Bredbandsabonemanget är mycket billigare än 4G och jag får telefonen gratis förutom samtal. Det betalar investeringen på 5 år. Tills dess har jag ungefär samma kostnader som tidigare. Men framtiden är installerad.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Av en slump upptäckte jag nyss att Baffin Island är större än Sverige.

 

Fascineras av stora ytor långt från allt och fulla av ingenting. Undrar vad jag gjorde innan Google Earth ibland... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en slump upptäckte jag nyss att Baffin Island är större än Sverige.

 

Fascineras av stora ytor långt från allt och fulla av ingenting. Undrar vad jag gjorde innan Google Earth ibland... :)

En Google Earth-fan till? Hej på dej du! :lol::kramis:

Mina två favoritställen är Bora Bora i södra Stilla havet och Iguazúfallen i norra Argentina. B)

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalade 17' och grävde och la ner röret på tomten själv. Bredbandsabonemanget är mycket billigare än 4G och jag får telefonen gratis förutom samtal. Det betalar investeringen på 5 år. Tills dess har jag ungefär samma kostnader som tidigare. Men framtiden är installerad.

Jag tänker att det eg handlar om andra värden än de rent ekonomiska. Iaf för mig gör de det. Tanken på en snabb uppkoppling känns otroligt attraktivt. Likväl som vi lägger pengar på resor, bilar, datorer eller vad det nu är, så kan man lägga pengar på fiber. Bara för att det känns så j-a bra att få det.

 

Och i dag höjer det såklart värdet på fastigheten, men det kan man ju bara räkna hem den dagen man tänker sälja. Om man nu tänker det...

Att det har ett värde är ju uppenbart när man vet att folk frågar om det finns fiber när de letar husobjekt.

Den företeelsen påverkar hur lätt det är för folk att sälja sina hus på landsbygden. Så därför är det jättebra att man på alla sätt försöker stimulera bredbandsutbyggnaden. En åtgärd för att låta Hela Sverige Leva.

 

Men just ja, det här är ju inte någon sådan diskussionstråd.

 

Ja, nåja! tittar på en uruselt dålig film på 11;an, borde byta kanal. Men alla kanaler till trots så verkar det bara vara krafs på TV ikväll.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av en slump upptäckte jag nyss att Baffin Island är större än Sverige.

 

Fascineras av stora ytor långt från allt och fulla av ingenting. Undrar vad jag gjorde innan Google Earth ibland... :)

Samma här. Såg på tv om Det vilda Arabien. Världens största sandöken, Rub al-Khali, som betyder "det tomma området", är något större är Frankrike (som i sin tur är större än Sverige). Man kan ju svårligen tänka sig Sverige som en ändlös sandhög... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma och det är fawlty Towers på menyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farty Towels?

Torquay /tɔː'ki/ är en stad i det landstingsfria distriktet Torbay i grevskapet Devon på Englands sydkust. Staden har växt samman med grannstaden Paignton. Torquay är känt som den engelska rivieran, ett smeknamn som anspelar på den franska rivieran. Runt Torquay finns 35 kilometer sandstrand med palmer och ett relativt varmt klimat.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ham, hem, hom.

Hoj, hojoj.

Logoped.

Hur går det med dina talövningar? Börjar det kännas bättre efter operationen? :crossfingers:

 

- - -

 

Missade Continuum ikväll. :( Fick se slutet bara på det andra (de kör ju dubbelavsninttt). Pitch Black går just nu. Är rätt bra, men såg den nyligen.

 

Det blir kaffe och läsa/skriva lite istället. :kaffe:code.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torquay /tɔː'ki/ är en stad i det landstingsfria distriktet Torbay i grevskapet Devon på Englands sydkust. Staden har växt samman med grannstaden Paignton. Torquay är känt som den engelska rivieran, ett smeknamn som anspelar på den franska rivieran. Runt Torquay finns 35 kilometer sandstrand med palmer och ett relativt varmt klimat.

Det är inga palmer, utan exemplar av en liljeväxt från Nya Zeeland vars vetenskapliga namn är Cordyline australis. Cabbage tree på engelska och syddracena på svenska. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torquay /tɔː'ki/ är en stad i det landstingsfria distriktet Torbay i grevskapet Devon på Englands sydkust. Staden har växt samman med grannstaden Paignton. Torquay är känt som den engelska rivieran, ett smeknamn som anspelar på den franska rivieran. Runt Torquay finns 35 kilometer sandstrand med palmer och ett relativt varmt klimat.

Devon är rätt stort. Har varit i North Devon. Fint med alla plamer o sånt. Är ju för att golfströmmen passerar nära. Kommer ihåg att skillnaderna på flod och ebb var riktigt stora med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook har möblerat om lite, lite nytt i både utseende och en del funktioner.

 

Ska väl försöka sova några timmar, men det är inte lätt när man antingen nyser eller måste snyta sig hela tiden. Skulle tro att jag nog har lite feber också. Det är bara att vänta ut förkylningen.....

 

Tog faktiskt en rejäl klunk whisky för en stund sedan, det kändes bra i mun. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook har möblerat om lite, lite nytt i både utseende och en del funktioner.

 

// ... //

 

Tog faktiskt en rejäl klunk whisky för en stund sedan, det kändes bra i mun. :)

Att FB ändrat utseende... Det kan inte bero på klunken då? ^_^;):hihihi:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...