Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kanonväder! Orkar inget.... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag köpt en (billig) cykel för tvåochfem. Den har i alla fall förstärkta/dubbelbottnade fälgar, något som behövs för att kompensera min vikt. Och sjuväxlat fotbromsat baknav. Jag satte sedan dit annat styre och sadel. Min gamla hoj ska sonen få ta över. Då kan vi göra cykelutflykter tillsammans! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min cykel är en Skeppshult och är en äkta tantcykel med högt styre och bred sadel. Min förra cykel var av märket "Nordstjärnan" Den blev stulen. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, TVÅ timmar allsång ikväll. Hade inte Morden i Midsomer varit så dåliga hade jag ju nästan blivit irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kolla in Foyles War i stället. Helt överlägset MiM och för övrigt mycket bra. Onsdagar i TV 4 kl 21.00 Gör ett uppehåll i morgon för fotboll.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in Foyles War i stället. Helt överlägset MiM och för övrigt mycket bra. Onsdagar i TV 4 kl 21.00 Gör ett uppehåll i morgon för fotboll.

Jag ser den och spelar in den. Har sett serien från start. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huvudrollen där spelas av Michael Kitchen och varje gång jag ser honom så kan jag inte låta bli att tänka på honom som den bedragne äkta mannen i dramat tillsammans med Robson Green och Francesca Annis, i "Reckless".

Robson Green spelar en läkare som åker hem för att ta hand om sin sjuke far och möter den betydligt äldre kvinnan som spelas av Francesca Annis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv köpte jag en Kronans cykel för 2500 kr på auktion i våras. Ikväll körde jag första riktiga turen med jycken, gick hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skeppshult skulle man vilja ha råd med! ^_^

Hela släkten samlade till en när jag fyllde 50; annars hade jag inte heller haft råd.

Men den är rejäl och stabil så jag är glad.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela släkten samlade till en när jag fyllde 50; annars hade jag inte heller haft råd.

Men den är rejäl och stabil så jag är glad.

Å, jag önskar mig också en i 50-årspresent. Det är om drygt två år. Förhoppningsvis står sig den jag köpte till dess. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite på iPrylar på store.apple.com/us, ena dottern som har varit obotlig Samsungfantast funderade på om jag kunde köpa en iPhone åt henne när jag ändå var "over there". Och visst är det lite billigare, och riktigt billigt blir det ju förstås om telefon kopplas till typ Sprint eller Tmobile eller nåt annat dumt. Men jag tror inte hon blir så glad då..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun å jag ska åka och kompletteringsplocka lite jordgubbs alldeles strax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar Nordeas e-leg i Nordea. Firefox 22 måste öppnas i 32-bitarsläge.

 

post-28798-0-94031800-1373443882.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vantar hade behövts på morgonpromenaden... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera dagar av oro över: Katten gick ut, stor hemsk skärmaskin kom till åkern, katten kom inte tillbaka. Var borta i 5 dagar.

I natt kom han tillbaka; blöt och ganska hungrig. Den rackarn vägrar att berätta vad han haft för sig.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera dagar av oro över: Katten gick ut, stor hemsk skärmaskin kom till åkern, katten kom inte tillbaka. Var borta i 5 dagar.

I natt kom han tillbaka; blöt och ganska hungrig. Den rackarn vägrar att berätta vad han haft för sig.

Katter har verkligen 9 liv och brukar klara sig bra.

De gör oftast som de själva vill och är väldigt självständiga djur i jämförelse med hundar till exempel. Därifrån jag kommer så var det alltid rävens fel om en katt inte kom hem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera dagar av oro över: Katten gick ut, stor hemsk skärmaskin kom till åkern, katten kom inte tillbaka. Var borta i 5 dagar.

I natt kom han tillbaka; blöt och ganska hungrig. Den rackarn vägrar att berätta vad han haft för sig.

oj, så skönt! Vilken oro man känner när inte katten kommer in som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katter har verkligen 9 liv och brukar klara sig bra.

De gör oftast som de själva vill och är väldigt självständiga djur i jämförelse med hundar till exempel. Därifrån jag kommer så var det alltid rävens fel om en katt inte kom hem igen.

Det händer att rävar, särskilt äldre och erfarna, dödar oförsiktiga katter, men i normalfallet går de runt varandra likt katten (!) runt het gröt, när de nu alls träffar på varandra. Det händer också att rävar skadas illa av arga katter. Men den vanligaste orsaken att katter inte kommer hem är säkerligen trafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer att rävar, särskilt äldre och erfarna, dödar oförsiktiga katter, men i normalfallet går de runt varandra likt katten (!) runt het gröt, när de nu alls träffar på varandra. ...

Du menar så här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar så här?

 

Haha, den har jag sett förut, den är härlig! Fast det är väl synd att säga att det beskriver ett normalfall... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett (dyrt) CF-kort, till ett misslyckat ful-SSD-projekt, och får ingen som vill köpa det till vettigt pris. Så det blir ett "USB-minne" i stället, i ett gammalt externt IDE-chassi som jag hade.

 

IDE-chassi > IDE/CF-adapter > CF-kort.

 

Det går det också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, visst är det praktiskt med bärbart? Min är med både ute i hängmattan och i TV-soffan när jag vill vara "social" fastän jag inte vill titta på TV.

Jovars, både och. :rolleyes: Verkar vara ngt fel på batteriet så man får ta med sig strömadaptern, förlängningskablar osv... Men normalt sett hade det ju varit praktiskt. :)

 

Dricker lite :kaffe: och kikar över forumet och nyheter.

[+] Samma här. *schlurp* :kaffe:

 

Idag har jag köpt en (billig) cykel för tvåochfem. Den har i alla fall förstärkta/dubbelbottnade fälgar, något som behövs för att kompensera min vikt. Och sjuväxlat fotbromsat baknav. Jag satte sedan dit annat styre och sadel. Min gamla hoj ska sonen få ta över. Då kan vi göra cykelutflykter tillsammans! :)

2.500,- :o Är inte det rätt dyrt? Man kan ju få en liten bra enkel bil för samma pengar. :D^_^

 

Flera dagar av oro över: Katten gick ut, stor hemsk skärmaskin kom till åkern, katten kom inte tillbaka. Var borta i 5 dagar.

I natt kom han tillbaka; blöt och ganska hungrig. Den rackarn vägrar att berätta vad han haft för sig.

Ja usch... sånt är riktigt jobbigt när man bara får gå och vänta, och hoppas på det bästa. Skönt att katten kom hem igen. :crossfingers: Du får väl ge kisse lite xtra smaskens... :ThumbsUp:

ratcatfood.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja usch... sånt är riktigt jobbigt när man bara får gå och vänta, och hoppas på det bästa. Skönt att katten kom hem igen. :crossfingers: Du får väl ge kisse lite xtra smaskens... :ThumbsUp:

ratcatfood.gif

Haha! Sånt fixar han själv; både till sig själv och oss.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...